"oho"
Vaikuttaako tuo jotenkin tulevaisuudessa perintöasioihin tai jos eroaa niin maksaako isä lainkaan elatusapua?
No just näin. Voi jeesus mitä kysymyksiäMiksi ei? Lapsihan saa syntyessään automaattisesti äidin sukunimen, oli äidin siviilisääty mikä hyvänsä.
Mihinkään perintöihin tai elatusapuihin sukunimi ei vaikuta tietenkään.
Ehkä siksi oletkin yh-isä?Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829234:Näin miehenä on sanottava, että ikinä en lapsille antaisi äidin sukunimeä.
Noo, viime kädessä se ei taida olla sun päätettävissä avoliitossa. Jos sopuun ei päästä, lapsi saa äitinsä nimen.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829234:Näin miehenä on sanottava, että ikinä en lapsille antaisi äidin sukunimeä.
Eikä myöskään avioliitossa, jos puolisoilla on eri sukunimet.Alkuperäinen kirjoittaja äitii;28829264:Noo, viime kädessä se ei taida olla sun päätettävissä avoliitossa. Jos sopuun ei päästä, lapsi saa äitinsä nimen.
Teet sitten lapsia miehen kanssa, joka ei halua sun kanssas naimisiin?Huomattavasti helpompaa jos on äidin mukaan. Ainakin meillä on. Äitinä hoidan enemmän lapseni asioita kuin isä, joten kiva päiväkodissa, sairaalassa, neuvolassa jne. jos on sama sukunimi.... Jos isä kosii, koko perhe saa saman sukunimen. Sitä odotellessa.
Miksi?Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829234:Näin miehenä on sanottava, että ikinä en lapsille antaisi äidin sukunimeä.
Sun uskottavuus romahti nyt täysin ellet pysty todella hyvin perustelemaan kantaasi.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829234:Näin miehenä on sanottava, että ikinä en lapsille antaisi äidin sukunimeä.
Onko äiti jotenkin parempi kuin isä? Mulle merkitsee se perinne paljon, mun sukuahan ne jatkaa.Miksi pitäisi olla miehen? En tajua. Onks isä jotenkin parempi kuin äiti?
Kun ei oltu vielä naimisissa pojalla oli mun sukunimi, sehän oli ihan itsestään selvää. Nyt ollaan naimissa ja meillä on kaikilla miehen sukunimi. Tosin vähän kaduttaa, ei ehkä olisi pitänytkään vaihtaa niitä nimiä.
Eivätkö lapset jatka myös äitinsä sukua?Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829291:Onko äiti jotenkin parempi kuin isä? Mulle merkitsee se perinne paljon, mun sukuahan ne jatkaa.
Yleensä kyllä, tässä tapauksessa en ajattele niin.Eivätkö lapset jatka myös äitinsä sukua?
Ai, no kyllä se lapsi jatkaa ihan yhtälailla äidinkin sukua. Yksinäsikö olet lapsen hankkinut?Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829291:Onko äiti jotenkin parempi kuin isä? Mulle merkitsee se perinne paljon, mun sukuahan ne jatkaa.
Sinun tapauksessasi hyvin ymmärrettävää kyllä, että lapset ovat saaneet isänsä sukunimen. Käsitin että puhuit yleisluontoisestiAlkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829303:Yleensä kyllä, tässä tapauksessa en ajattele niin.