Miksi oman pojan miehistymisen "juhlistamista" pidetään paheksuttavana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hymmistähym
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä, etukäteen paras. Kaikki ei vaan muista :rolleyes: Mutta kuitenkin liputan sen puolesta että tuo yöllinen siemensyöksykin pidettäis normaalina ja neutraalina asiana josta VOI puhua eikä se oo heti vinksahtanutta. Koska sekin on normaali kehitysvaihe niinkuin kuukautisetkin, kummatkin merkitsee hedelmällisen iän saavuttamista. Ehkä mä en osaa selittää itseäni, en kuitenkaan tarkoita että asiasta pitää haloo tehdä ja nostaa kakku pöytään ja pitää bileet :)

Samaa mieltä kyllä. Jotkut miehet tietää kertoa, kuinka heille ollaan oltu vihaisia "sotkemisesta" ja moni varmaan voisi kertoa, kuinka on jemmannut murkkuna kalsareita jossain sängyn ja seinän välissä kun ei ole uskaltanut tuoda pesuun.:(

Jos lakanat on märät, niin sinne on tullut kuset alle.
Vaikka minä kuinka runkkaisin vaimon tyynylle/peitollle satsini yöllä niin aamulla siinä on vain kuiva tahra.

Monille se tulee yllätyksenä että lakanat on märät aamulla. hienoahan se on jos voi sellasesta asiasta puhua. Onko se yhtä vinksahtanutta jos tyttö kertoo että pikkarit on veressä? Kyllä mua säikäytti menkkojen alku ja ihmetytti vaikka tiesin että niin tulee käymään.

Kaippa se on ihan sama mitä halutaan juhlia. Minuua nyt lähinnä jutussa häiritsee se, että normaaliin elämään liittyvät asiat pitää kaupallistaa hankkimalla tavaraa siitä hyvästä. Eikä niin pieni pirpana ole miehistynyt vielä mihinkään, joten välillä huolettaa miten äidit muokkaavat poikiaan käyttäytymään kuin tytöt. NÄkisin, että juhlaan olisi aihetta sitten kun poika myös osaa käyttäytyä kuin aikuinen mies ja ottaa vastuuta teoistaan. Sama juttu tytöillä!

Ja jos kuukautiset ja siemensyöksyt halutaan pitään normaaleina asioina eivät ne taatusti sellaisina pysy, jos jokaisen kersan kohdalla pitää järkätä kunnon fiesta.

Toivon, että ap osaa myös keskustella miten siemensyöksyjen kanssa toimitaan jatkossa ja käydään läpi miehen fysiikkaa.

Ihmettelen taas tätä sukupuolten välistä "tasa-arvoa". Kaksi kaveriani, joilla on tyttölapsia, ovat käyneet tyttöjensä kanssa juhlistamassa kuukautisten alkamista mm. syömässä ja shoppailemalla.

Minulla on "pelkkiä" poikia ja kumpaankin poikaan on tosi hyvät ja avoimet välit. Meidän perheessä puhutaan asioista ja saa kertoa asioistaan. Nyt esikoispoika 13-v kertoi, että hänellä on alkanut siemensyöksyt. Juttelimme asiasta ja minusta tämä asia on lapsen kehityksessä verrattavissa aikalailla tyttöjen kuukautisten alkuun.

Juttelin eilen näiden kavereitteni kanssa siitä, miten käyn tänään pojan kanssa kaupungilla shoppaamassa jotain kivaa tuon "etapin" kunniaksi. Poika haluaisi katsella jotain hajustetta, tuoksua itselleen ja minusta se on hieno asia. Kaverini vaan alkoivat ällöttelemään koko asiaa, heistä on ällöä jos huomioin moisen äklön jutun.

En ymmärrä, en.
Ehkä tyttöjen pimpit on "hienompia" kuin poikien "likaiset" pippelit että kun tytölle on alkanut menkat vau nyt susta tulee nainen tätä pitää juhlia. Ja poika ruiskuttaa housuihin spermaa hyi saamari vaihda kalsarit koti aresta 2 viikkoa koska sun hygienia on perseestä eikös boinhan se on mun mielipide EI OO TÄMMÖSTÄ. Kun tussusta alkaa valua verta (menkat) ja pojilta niin se pili kastelee kalsarit märiksi (yölliset siemensyöksyt) en mun mieleipidellä sitä tartte mitenkään juhlia kun kastelin kalsarit eka kerran niin mä vaan vaihdoin ne se on vaan hyvä nice and continue.

Ja joo on se väärää ett ne tykkäs se on ällöä miks ei pojallekin vois ostaa jotain juhlia sitä kun on alkanut tulla mieheksi.

Onko se siks koska tyttöä katsotaan jotenkin söpöämmäksi tai tärkeämmäksi kun poika vai miten tää on tollee?...

Yhteistyössä