Hyvinvointivaltiota, rakkaat ystävät, ei enää ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xyz. yo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xyz. yo

Vieras
Tajusin tämän jo ensimmäistä vuotta ammattikoulussa. Joululoman jälkeen aloin ottamana lukiokursseja ja suoritin niitä hyvin arvosanoin. Viime keväällä sain yhdistelmätutkinnon ja kirjoitin ylioppilaaksi ja nyt syksyksi on opiskelupaikka yliopistoon.
Hyvät ystävät. Duunariammatilla ei enää oikein tahdo pärjätä kunnolla työmarkkinoilla. Hoitsutkin tekee pätkätöitä vuosikausia ennenkun on toivoakaan vakituisesta paikasta. Ainoa tapa huolehtia omasta työllisyydestä on hankkia yliopistokoulutus oikealta alalta. Jos haluaa vain rahaa niin aina voi perustaa yrityksen mutta kun olen maisteri niin en voisi kuvitella tekeväni työtä alle 3500 euron kuukaudessa.

Tajusin tämän jo ensimmäistä vuotta ammattikoulussa. Joululoman jälkeen aloin ottamana lukiokursseja ja suoritin niitä hyvin arvosanoin. Viime keväällä sain yhdistelmätutkinnon ja kirjoitin ylioppilaaksi ja nyt syksyksi on opiskelupaikka yliopistoon.
Hyvät ystävät. Duunariammatilla ei enää oikein tahdo pärjätä kunnolla työmarkkinoilla. Hoitsutkin tekee pätkätöitä vuosikausia ennenkun on toivoakaan vakituisesta paikasta. Ainoa tapa huolehtia omasta työllisyydestä on hankkia yliopistokoulutus oikealta alalta. Jos haluaa vain rahaa niin aina voi perustaa yrityksen mutta kun olen maisteri niin en voisi kuvitella tekeväni työtä alle 3500 euron kuukaudessa.

Typerä harhakuvitelma, akateemisia työttömiä on paljon. 3500 euroa on jo paljon enemmän kuin monet omalle alalle työllistyneet maisterit tienaavat. Mieti vaikka LTO.

Mutta provohan tuo on, tuskin siihen täällä tartutaan.

Jaa-a. Olin jokin aika sitten melkein vuoden työttömänä, että ei se akateemisuus työpaikkaa vielä takaa... Työnhaku on kovaa työtä, jossa tarvitaan vähän onneakin matkaan. Nyt minulla on hyvä koulutusta vastaava ja mielenkiintoinen työ, jossa tosiin on tekemistä vaikka kahdelle jakaa. Akateemisilla taitaa olla vain kaksi vaihtoehtoa nykypäivän työelämässä: työttömänä tai ylityöllistettynä. Siinä mielessä kannattaisi kyllä olla duunari.

Yhteistyössä