Toivottavasti pojat eivät ole yhtä ilkeitä ja hirveitä kuin tytöt ja poikien koulumaailma helpompi

• Viestiketjun aloittaja "Tiija"
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
Mä muistan kans, et oli ihan tavallista, et jos oli kahden muun tytön kans jossain, niin sit ne kaks muuta tyttöä jättäytyi kauemmaksi ja irvisteli selän takana. Sit kysyivät, onko uus huivi ja alkoivat nauramaan. Siis tää oli ihan arkipäiväistä käytöstä..

En muuten ole kenenkään koulukaverin kans enää tekemisissä.
Meillä oli joskus naapureina (onneksi vain lyhyen aikaa) tuollaisia lapsia. Tirskuttelivat meidän tyttöjen perään jne. Mutta vanhemmatkin olivat kusipäitä.

"vieras"
Minä syytän lasten vanhempia lasten käytöksestä, huonoon käytökseen on puututtava. Ja opetettava miten ollaan kiva kaveri. Tälläkin palstalla moni on sitä mieltä että tytöt eivät kykene leikkimään isommissa porukoissa, ainoastaan kahden klikit toimivat, voi vain arvata mitä tästä seuraa kun jo naperosta asti salkkareita seuranneet alkavat juonimaan itselleen sopivaa seuraa...

• Tykkää
Reactions: fortunate
"noo"
[QUOTE="nyt harmaana";28811726]

Aina tekijänä tyttö.

Aina kun näen pikkutyttöjä, näen heillä pirunsarvet päässä. Teinityttöjä pelkään. Teinitytöt ovat hirveintä mitä tiedän.

Oikeasti myös ymmärrän, että suurin osa tytöistä on ihan kivoja ja normaaleja tyyppejä.[/QUOTE]

Toivoisin niin, että jokainen rankkaa kiusaamista kokenut hakeutuisi terapiaan. Tällaiset lauseet nimittäin ovat todella surullisia. Vaikka ymmärrät tietoisesti, että suurin osa tytösitä on kivoja ja normaaleja, on sinulla kuitenkin tuo tunne, että tytöt ovat kauheita. Jos sinulla on tytär, siirrät asian luultavasti eteenpäin, tajusit tai et. Siksi olisi hyvä käsitellä asia ja päästä irti tuosta luulosta.

Jotkut tytöt ovat ihan hirveitä. Mutta niin ovat myös jotkut pienet pojat, jotka hakkaavat luokkakaverinsa yhteistuumin miltei sairaalakuntoon. Useimmat tytöt ja pojat eivät kuitenkaan ole kamalia. Eikä se tyttöys eikä poikuus heitä muutenkaan parhaiten määritä.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Kans harmaana
En tiedä poikien koulumaailmasta. Oma lapseni on vasta vuoden ikäinen. Minua kiusattiin koulussa ja pääosin kiusaajina olivat tytöt. Perättömiä juoruja, vaatteille naureskelua, piikittelyä ja tönimistä. Pahimpina pidän sitä, että jouduin lopettaa rakkaan harrastukseni, kun luokkalaiseni alkoivat käydä samalla heppatallilla ja kiusaaminen siirtyi sinne. Tallin omistaja lopetti kiusaamisen tykkänään, mutta kiusaaminen jatkoi koulussa ja pilkkaaminen "sun hoitoponi joutuu teuraaksi" sä olet huono ratsastaan" Et pääse ikinä kisoihin "sun perse näyttää isolta ratsastushousuissa"
ja toinen pahin on se, että oma "paras" ystäväni ei voinut koulussa olla kaveriani, koska muuten häntäkin olisi alettu kiusaamaan koska on mun kanssa.

Kerran mua heiteltiin koulussa (LUOKASSA) märillä papereille päin naamaa ja yksi heitto sattui. Sitten marssin suoraan rehtorin kansliaan. Kiusaajat joutuivat puhutteluun. Seuraavana päivänä minun ja parhaan kaverini takit oli heitetty lattialle, koska luulivat ilmeisesti, että ystäväni oli mukana "juoruamassa".
Paras kaverini suuttui tästä verisesti mulle "kiva nyt kun ne luulee, että mäkin oon ollut mukana, kiitti vaan" EIkä välittänyt paskaakaan siitä että MUA OLI KIUSATTU. Enemmän merkkasi se, että pahisten silmissä maine on mennyt.

"vieras"
[QUOTE="neljän äiti";28811635]Mulla on kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Kyllä pojat pääsevät helpommalla. Poikiakin kiusataan, mutta se kiusaaminen on tavallaan pinnallisempaa ja pojat eivät välitä niin paljon muiden mielipiteistä, kuin tytöt.
Mun kummastakin tytöstäni (8v,12v) on tehty esim. netissä pilaa ja vanhemmasta levitelty kuvia irc-galleriassa.
Tuota synttärikutsuja juhliin joita ei ole, harrastetaan vieläkin. Nuorempi sai ja oli luokkakaverit pusikossa nauramassa kun meidän tyttö menee mekko päällä ja lahja kädessä "juhliin". Osoitekin oli väärä.

Aika paljon tytöt puhuvat pahaa toisistaan. Valitettavasi välillä myös omani. Etenkin vanhemman tytöt kaverit eivät tunnu välillä osaavan puhua mistään muusta, kuin siitä kuinka läski joku Sofia on ja miten kenenkään ei saisi olla sen ja sen kaveria ja sitten alkaa tosiaan näi "hei oottekse te jo kuullut.."

Mutta naiset ovat aikuisenakin aika ilkeitä.[/QUOTE]

Miten puutut oman lapsesi huonoon käytökseen ja kaverin lisäämiseen?

Trulle
Kun tätä ketjua lukee, niin huomaan kyllä itsestäni, miten todella olen terapian tarpeessa. Välillä on ihan uskomatonta, miten olen antanut muiden kohdella itseäni näin ja annan edellleen.

Itse kanssa kauhulla odottelen kun omat lapset tulee kouluikään.. (esikoinen nyt 2v8kk, nuorempi vasta syntymässä), tuleeko koulukiusattu kolmannessa polvessa. Mun isä on koulukiusattu, samoin veli ja minä itse. Meillä kaikilla suurin syy on varmaan ollut herkkyys. Todella toivon, että omista lapsista tulee vahvempia ja saavat parempia koulukavereita kuin itse sain.

Mitä esim veljeni kanssa ollaan asioita puitu niin ihan yhtä kamalaa se veljeni kiusaus on ollut, ellei kamalampaa. Saman haukkumisen, syrjimisen ym lisäksi mitä itse koin niin veljeä on myös fyysisesti hakattu/heitelty kumeilla jne. Tämän perusteella sanoisin ettei pojat välttämättä pääse sen helpommalla, mutta itse myös pihaleikeissä olen seuraillut muutaman 4-6v tytön juonimista ym tässä meidänkin pihassa ja kauhulla miettinyt miten oma tyttö tulee kavereita saamaan jne. Tämän pihan pojat tuntuvat taas kaikki leikkivän yhdessä sovussa vaikka vanhemmilla taas on toisistaan ennakkoluuloja ja ovat joitain yrittäneet kieltääkin toisiensa kanssa leikkimästä :)

"vieras"
Pojat ovat monessa asiassa fyysisempiä, myös kiusaamisessa. Siten se on näkyvämpää ja siihen on helpompi tarttua. Näin heitä ohjataan enemmän pienestä pitäen.

Arvailua...
Todella arvailua. Pojat osaa siinä missä tytötkin. haukkumista;vaatteista, harrastusvälineistä jne), naljailua, "sä oot huono pelaa", synttäreiltä pois jättämistä.. ja monet vanhemmat tukevat tätä. siksi uskon että tää kaikki lähtee kotoa. Toki fyysisyyttäkin, mutta ihan samalla tavalla henkistäkin. vai onko meidän lasten koulu poikkeus?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28811888:
No pojat ei ainakaan huorittele toisiaan kuten tytöt tekevät jo ala-asteella...
Homottelu on arki päivää.. lisäksi uimahallissa nauretaan kikkeleille kun jokainen kehittyy omaan tahtiin ja ne luokan kehittyneimmät pojat kerskuilevat omillaan. Ihan oikeesti! Onko joku noin sokea sille mitä poikien maailmassa tapahtuu. Kyllä ne osaa kaikki lapset olla ilkeitä monella tapaa, sukupuolesta viis.

"tyttis"
Muistan myös yläasteelta henkistä kiusaamista, porukasta jättämistä, toisena päivänä omtiin kaveria, toisena ei. Aina aamulla sai jännätä.. Yks tyttö pyöritti kahta kolmea kaveria, kutsui aina kylään sen joka oli päivän suosikkk yms. Ja sitten mollattiin muita. Miten epävarmaksi sitä itsensä tunsikin :-( Onneksi on kaksi reipasta poikaa nyt itellä, ei haukuta muita ja kaikki kaverit käy :)

[QUOTE="vieras";28811925]Homottelu on arki päivää.. lisäksi uimahallissa nauretaan kikkeleille kun jokainen kehittyy omaan tahtiin ja ne luokan kehittyneimmät pojat kerskuilevat omillaan. Ihan oikeesti! Onko joku noin sokea sille mitä poikien maailmassa tapahtuu. Kyllä ne osaa kaikki lapset olla ilkeitä monella tapaa, sukupuolesta viis.[/QUOTE]

Ehkä ajat ovat muuttuneet meidän ajoista. Nykyään pojat ja tytöt ovat paljon tasa-arvoisempia ja samankaltaisempia.

Tosin minun aikoinani ei tytötkään minun käsittääkseni kiusanneet toisiaan sankoin joukoin. Kyse oli oikeastaan parista yksilöstä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä