Hiivatulehdus kierre

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutina

Vieras
Vinkkejä kaipailisin miten pääsisi eroon jatkuvasta hiivakierteestä. Alkoi kun jouduin syömään puolen vuoden aikaan viisauden hampaiden oireiluun n. 6 ab-kuuria, ennen kuin koitti aika jolloin ne poistettiin. Nyt n. 1,5v ajan hiiva tulee joka ikisten kuukautisten päälle. Kierre on jota kuinkin näin: menkat, hiiva, lääke, menkat, hiiva, lääke, menkat, hiiva, lääke.... Ja kumppani on hoidettu lisäksi useampaan kertaan. Syön myöskin maitohappobakteereita suun kautta. Voiko hiiva jäädä esim. alushousuihin niin kuin jalkasieni (jolloin suositus on sukkien uusiminen)?

Erittäin rasittavaa. Oireilee minulla kutinana ja kovana kirvelynä, joka menee aina ohi pariksi viikoksi lääkkeen oton jälkeen.

Mulla oli tuollainen kierre vuosi sitten. Kävin sitten gynekologilla, josta sain ohjeeksi syödä kerran viikossa 4 viikon ajan yhden Diflucan-hiivalääkkeen. Eli siis jos kokeilet aloittaa, niin nyt pe eka, ens pe toka, ja kahdesti vielä. Mulla auttoi!!!

Mulla ei auttaneet maitohappobakteerit sisäisesti, mutta ulkoisesti jauheena levitettynä kutisevalle alueelle auttoi. Ehkä vähän erikoinen ratkaisu, mutta en jaksanut niillä lääkkeilläkään olla koko aikaa hoitamassa. Aluksi jouduin laittamaan useampana päivänä, mutta nyt aina jos tunnen vähänkään kutinaa laitan jauhetta ja yksi kerta yleensä riittää. On niin ärsyttävä vaiva, että mikä tahansa mikä voi auttaa on kokeilemisen arvoista.

Mulla oli tuollainen kierre vuosi sitten. Kävin sitten gynekologilla, josta sain ohjeeksi syödä kerran viikossa 4 viikon ajan yhden Diflucan-hiivalääkkeen. Eli siis jos kokeilet aloittaa, niin nyt pe eka, ens pe toka, ja kahdesti vielä. Mulla auttoi!!!

Mullakin oli aikoinaan samanlainen kierre. Sain gyneltä peräti 3 kk:n kuurin, jonka aikana söin Diflucania viikon välein. Sillä kyllä lähti :) Samalla vähensin sokerin syönnin minimiin. Tsemppiä, tuo on tosi inhottava vaiva!

Oma gyneni sanoi, että pelkällä lääkkeellä harvoin saa hiivaa kuriin. Aina pitäisi hoitaa ongelma myös ulkoisesti voiteella ja muistaa käyttää voidetta riittävän pitkään. Hiiva jää helposti muhimaan ja oireilee kerta toisensa jälkeen.

Yhteistyössä