Se on sitten koira viety ulos tänään viisi kertaa.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Klo. 03, klo. 05, klo. 07, klo.10 ja kello 13. Ei nyt kaikki ihan tasan, mutta vienyt koiran ulos aina kun alkaa vinkumaan.

Mistähän tuo koiran maha ripulille meni kun ihan samaa ruokaa mitä ennenkin annoin.

Kyllä mä ajattelin, että jos töissä olisin, niin mitä helvettiä sitten olis tapahtunut. Koira kun ei tosiaan sisälle tee, mutta ei kai sillä olisi muuta vaihtoehtoa lopulta.
 
[QUOTE="vieras";28798868]Klo. 03, klo. 05, klo. 07, klo.10 ja kello 13. Ei nyt kaikki ihan tasan, mutta vienyt koiran ulos aina kun alkaa vinkumaan.

Mistähän tuo koiran maha ripulille meni kun ihan samaa ruokaa mitä ennenkin annoin.

Kyllä mä ajattelin, että jos töissä olisin, niin mitä helvettiä sitten olis tapahtunut. Koira kun ei tosiaan sisälle tee, mutta ei kai sillä olisi muuta vaihtoehtoa lopulta.[/QUOTE]

Apteekista hiilitabletteja, sulatat pieneen tilkkaan vettä ja koiran kitusiin mömmö, onko isosta vai pienestä koirasta kyse?
 
"alkup."
Apteekista hiilitabletteja, sulatat pieneen tilkkaan vettä ja koiran kitusiin mömmö, onko isosta vai pienestä koirasta kyse?
Aika pieni, vähän päälle 6kg.

Aika normaali on, olis halunnut pitemmälle lenkille. Ajattelin kuitenkin viedä vain pienen (oliko ok?) Vien kuitenkin ulos aina kun vinkuu, viimeksi siis yhden aikoihin. Ruokaakin tuli jo pyytämään, mutta ei kai saa antaa?
 
[QUOTE="alkup.";28799054]Aika pieni, vähän päälle 6kg.

Aika normaali on, olis halunnut pitemmälle lenkille. Ajattelin kuitenkin viedä vain pienen (oliko ok?) Vien kuitenkin ulos aina kun vinkuu, viimeksi siis yhden aikoihin. Ruokaakin tuli jo pyytämään, mutta ei kai saa antaa?[/QUOTE]

Onko juonut? Noin pieni kuivuu sit jo ihan yhdessä vuorokaudessa et tarkkana olisin!!
Hae osmopettiä apteekista ja sitä hiiltä pikkukoiralle riittä 2-4tbl, riisiä antaisin tänään keitinvedessään eli sellaista löysää...
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
kigogd
No kannattaa nyt herranjumala katsoa ettei koira pääse syömään mitä tahansa!!! Sairaat ihmiset laittavat esim. myrkkymakkaroita lenkkipolkujen varrelle joten kiva jos annat koiras vetästä sellasen, sit tulee vähän muutakin kuin maha sekasin...
 
"alkup."
Onko juonut? Noin pieni kuivuu sit jo ihan yhdessä vuorokaudessa et tarkkana olisin!!
Hae osmopettiä apteekista ja sitä hiiltä pikkukoiralle riittä 2-4tbl, riisiä antaisin tänään keitinvedessään eli sellaista löysää...
En kyllä huomannut, että olisi juonut. Juotin muutaman hörpyllisen vettä, kun ei se käskystä osaa juoda. Pitäisiköhän juottaa vaikka parin tunnin välein, jos ei itse juo?
 
"alkup."
No kannattaa nyt herranjumala katsoa ettei koira pääse syömään mitä tahansa!!! Sairaat ihmiset laittavat esim. myrkkymakkaroita lenkkipolkujen varrelle joten kiva jos annat koiras vetästä sellasen, sit tulee vähän muutakin kuin maha sekasin...
Herranjumala vaan sullekin. Tottakai mä silmä kovana vahtaan sitä. En voi antaa edes jäädä haistelemaan, vaan kävellään vaan eteenpäin. Mutta minkäs teet kun nappasee tuosta vaan jotain suuhunsa.
 
[QUOTE="alkup.";28799142]En kyllä huomannut, että olisi juonut. Juotin muutaman hörpyllisen vettä, kun ei se käskystä osaa juoda. Pitäisiköhän juottaa vaikka parin tunnin välein, jos ei itse juo?[/QUOTE]

Kannattaa juottaa niin paljon kuin vaan suostuu juomaan.
 
kigogd
[QUOTE="alkup.";28799150]Herranjumala vaan sullekin. Tottakai mä silmä kovana vahtaan sitä. En voi antaa edes jäädä haistelemaan, vaan kävellään vaan eteenpäin. Mutta minkäs teet kun nappasee tuosta vaan jotain suuhunsa.[/QUOTE]

Opetapa se päästämään tavara/ruoka suustaan käskystä. Helpottaa montaa asiaa
 
[QUOTE="alkup.";28799142]En kyllä huomannut, että olisi juonut. Juotin muutaman hörpyllisen vettä, kun ei se käskystä osaa juoda. Pitäisiköhän juottaa vaikka parin tunnin välein, jos ei itse juo?[/QUOTE]

Isolla ruiskulla voi yrittää pakko juottaa sitä osmopettiä/vettä, mutta toki pelkkä vesikin auttaa ensiavuksi, soittaisin ell jos ripuli ei huomiseen mennessä ole rauhoittunut, kuitenkin pienestä koirasta kyse...
 
"alkup."
Opetapa se päästämään tavara/ruoka suustaan käskystä. Helpottaa montaa asiaa
Joo se osaa sen, mutta ei osaa sen jälkeen kun on jo ehtinyt nielasta.

Seuraavaksi varmaan ehdotat opettamaan, ettei syö mitään ilman lupaa tai ainakaan ulkoa.

No vaikka laittaisinkin ruoan eteen, niin syö vasta kun annan luvan. Mutta ulkona tapahtuvaan syömiseen ei ole auttanut mikään.

Jep, olen huono kouluttaja.
 
"alkup."
Koira ei ole pyytänyt ulos enää. Sain juotettua varmaan desin vettä äsken. Aion taas parin tunnin päästä juottaa uudelleen.

Otti kyllä vähän itseensä tuon väkisin juottamisen ja meni boxiinsa mököttämään. Vien ehkä kohta ulos varmuuden vuoksi, vaikka ei pyydäkään.
 
eevee
Mahatautia tmv. Ripulillääkkeitä vaikka mitä saatavissa. Korvaavat suoloja sun muita. Pikkuinen koira kyseessä joten saattaa kuivua yllävän nopeestikin. Oma 28kg koira joutu pvän ripuloinnin jälkeen nesteytykseen kun meni voimat. Nestetyksen jälkeen ku eri koira.

Ja ripulin jälkeen muista aloittaa ruokinta hiljalleen, riisiä, raejuustoa jos koiran maha sitä kestää, keitettyä kanaa. :)
 
"sanna"
keitä riisiä lihaliemikuution kanssa ja tarjoa sitä,kun laita keitin vettä siihen kuppiin myös menee nestettä mukana.Lihaliemikuutiosta saa suolaa,riisistä hiilihydraattia.
 
eevee
[QUOTE="sanna";28799457]keitä riisiä lihaliemikuution kanssa ja tarjoa sitä,kun laita keitin vettä siihen kuppiin myös menee nestettä mukana.Lihaliemikuutiosta saa suolaa,riisistä hiilihydraattia.[/QUOTE]

Jos lihalientä niin ei MISSÄÄN NIMESSÄ kuutiosta tmv tehtyä!!!!! Pitäs olla ihan naturel keitettyä oikeista luista. Kyllä se paras vaan ihan riisi, kana/raejuusto ja ripulilääkettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
"alkup."
Eli annan jo tänään tuota ruokaa? Käykö puuroriisi vai uncle bens? Ei ole raejuustoa, mutta laktoositonta maustamatonta jogurttia? Kermaviili taitaa olla liian rasvaista?

Jos laitan pienen palan kanaa niiden riisien joukkoon, en mitään liemikuutiota?
 
"alkup."
Mä nyt laitoin tuota puuroriisiä kiehumaan. Ja laitan pienen palan kanaa ja lisäksi hieman maustamatonta jogurttia.

Välillä vaan ohjeistetaan ettei ruokaa vasta 24 tuntia ripulin alkamisen jälkeen. Nyt on kulunut 15 tuntia. Toisaalta uudemmista ohjeissa on, että voi aloittaa ruoan antamisen jo samana päivänä. Pieniä annoksia muutama päivässä. Just tuota riisi, keitinlientä, hapanmaitotuotetta, vähärasvaista lihaa.
 
"sanna"
kyllä meille ainakin eläinlääkäri neuvoi lihaliemikuution laitettavan keitinveteen ja riisiä sinne.Koiralla ei siis pysynyt mitään sisällä.Kuutio tekee riisisitsä paremman makuista ja saatiin koira syömään sitä.Ei tarvinnut viedä tippaan.
 
"alkup."
Koira tuolla jo selkeesti odottelee ruokaansa. Vähän saattaa pettyä kun saa vaan ihan pienen annoksen.

Kai sen kananpalan voi laittaa kypsymään siihen riisien ja veden sekaan?
 

Yhteistyössä