Käytätkö nestemäistä vai jauhemaista pyykinpesuainetta ja miksi näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "PESUKARHU"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"PESUKARHU"

Vieras
Eli kumpaa käytät?
Itsellä edestä täytettävä suht uusi pyykinpesukone ja käytän Erisan nestemäistä pesupallossa. Näin olen jo vuosia tehnyt, ei sen kummempaa selitystä ;)
Luin jostain ettei edestätäytettävään sais laittaa nestemäistä? Tietääkö kukaan miksi?

Mitäs teillä käytetään ja miks?

Jauhemaista nykyään enimmäkseen. Hienopyykki pestään nestemäisellä. Pesukoneenkorjaaja kerran jauhetta suositteli koneelle parempana vaihtoehtona. Ihmettelin vielä, kun olin luullut juuri nestemäistä paremmaksi, mutta hänen mukaansa jauhe on parempi. Sit vielä sekin, että nestemäinen on kalliimpaa, vaikka suurin osa siitä on vettä.

Nestemäistä, koska kokemukseni mukaan jauhemainen liukenee huonosti. En halua valkoisia juovia ja viivoja vaatteisiini. Käytän ainoastaan mustia vaatteita, joten niille sitten mustien vaatteiden nestemäistä pesuainetta.

Pesukoneen ohjeissa suositeltiin jauhemaista joten sitä käytetty. En tiedä kyllä syytä miksi. LG kyseessä. Käyttäisin sitä mikä on parempaa, hinnalla ei väliä.

Ihan kustannussyistä jauhemaista. Ison perheen pyykkivuoren setvimisessä säästää jo ihan kohtuu summan kun vähän vertailee hintoja. Käyn vielä meijerin tuottajamyynnistä ostamassa 8 kg pöntön kerralla. Miehellä tulee ihottumaa melkein kaikista pesuaineesta ja tuo Erisan melkein ainoita mikä käy niin ei juuri valinnan varaa ole.

Nestemäistä laitan pesupalloon ja kone on päältätäytettävä. Joskus aikasemmin käytin jauhetta ja tuntu ettei se lähtenyt vaatteista pois, joten siirryin tuohon nestemäiseen ja siinä olen pysynyt.

Nestemäiseen siirryin ihan vasta, koska jauhemaisen jäljiltä oli pesun jäljiltä aina vähän sulamatonta pesujauhetta pyykkikorin pohjalla, kun olin pyykit levittänyt kuivumaan. Aloin miettiä, paljonko sitä mahdollisesti on niissä pyykeissä sitten hienojakoisempana. :(

Nestemmäistä nykyään, parempaa kuin jauhe.
Helppo annostella ja ei jää pesuainetahroja vaatteisiin.

Erisan-jauhetta, koska sopii parhaiten allergiselle. En ole edes katsonut onko nestemäisenä, koska en viitsisi raahata sellaisia määriä kaupasta, kun ei ole autoa. Annostelen tarkkaan ohjeen mukaan ja laitan usein ylimääräisiä huuhteluita, enkä ole huomannut, että jäisi jäämiä. Näissi uusissa energiatehokkaissa koneissa ja erityisesti pika ohjelmissa käytetään ilmeisesti jo liian vähän vettä/huuhtelukertoja.

Ei kumpaakaan, vaan pesupähkinöitä. Niin iso perhe että mikään perhepakkaus ei taloudellisuudessa yllä lähellekään. Tyytyväinen myös pesutulokseen ja bonukset tuoksuttomuudesta.

[QUOTE="vieras";28791725]Sama syy ja toinen on se että kohta niitä zeoliitittomia jauhemaisia pesuaineita ei enää myydä :([/QUOTE]

Tästä mä en olekaan lukenut. Joku EU-juttu taas :(?

Yhteistyössä