Kuka oikeasti luottaa nk "varmoihin päiviin"?

• Viestiketjun aloittaja virveli
  • Ensimmäinen viesti
virveli
Tänään oli siis tämä lööppi, että nykyään yhä enemmän luotetaan nk "varmoihin päiviin". Mitä hittoa??? Onko kyseesä siis naiset, jotka oikeasti haluavatkin lisää lapsia vai miten voi elää näin veitsen terällä. Itse kun _en missään nimessä_ halua enää yhtään lasta _en ikinä_ eläisi noin vastuuttomasti.

"Vieras"
No sinun ei sitten varmaan kannattaisi harrastaa seksiä ollenkaan. Kyllähän jokainen vastuuntuntoinen aikuinen tietää, että seksiä harrastamalla voi tulla raskaaksi. Varmat päivät ovat myös monien tutkimustulosten mukaan aivan yhtä luotettava ehkäisymenetelmä kuin esim. e-pillerit. "Varmat päivät" pettää useimmiten siitä syystä, että ollaankin "ihan pikkaisen vaan" lipsuttu päivissä. Moni varmasti käyttää varmoja päiviä ehkäisymenetelmänä, mutta se kuinka paljon kukakin niihin luottaa, on aika hailea käsitelmä. Minäkin voin sanoa luottavani ehkäisynä varmoihin päiviin, mutta tiedostaen että raskauden mahdollisuus on aina olemassa, ja olen valmis vastaamaan seuraamuksista. Vauva on varauduttava ottamaan vastaan, jos sellainen ilmoittaa tulostaan, oli ehkäisymenetelmä mikä tahansa.

"Kemeli"
Joo, me luotetaan. On myös välillä aika epävarmojakin päiviä. en voi käyttää hormoniehkäisyä, ei haluta kortsua, välillä käytetään apteekin ehkäisypuikkoja. En erityisesti halua raskaaksi, mutta ollaan sovittu miehen kanssa, että jos napsahtaa, niin sitten otetaan vauva vastaan. Sitten kun olen IHAN VARMA, että en enää halua lapsia lisää, käyn pistämässä munajohtimet katkipoikkipinoon.

tynnyrissäkö olet kasvanut?
Kuka hitto enään haluaa myrkyttää itseään hormooneilla?:eek: Eikö niiden haitat ole jo moneen kertaan tullut ilmi?
Meillä ei ole lapsilukua ja olen abortin vastustaja, saa tulla jos on tullakseen toki ei yritetä, ja oviksen aikaan pidättäydytään, näin on menty 8.v ja vahinko raskauksia ei ole tullut.:)

Vela
[QUOTE="Vieras";28787220] Vauva on varauduttava ottamaan vastaan, jos sellainen ilmoittaa tulostaan, oli ehkäisymenetelmä mikä tahansa.[/QUOTE]

Höpsis, toinen vaihtoehto on varautua tekemään abortti.

Hopotihoi
Meillä toimi varmat päivät hyvin melkein 5 vuotta. Tuohon "ehkäisyyn" siirryttäessä oli tietysti selvää että jos tulen raskaaksi niin lapsi on tervetullut, mutta emme kumpikaan erityisesti kaivanneet/halunneet lasta. Nyt kun lapsi on maailmassa ja toista emme tässä vaiheessa halua niin emme luota varmoihin päiviin.

"vierastus"
Tää on vanha juttu, mutta sopii ah niin hyvin näihin varmat päivt juttuihin :saint:
Miksi kutsutaan varmoja päiviä ehkäisykeinona käyttävää miestä ja naista?

Isäksi ja äidiksi :D

Khimaira
[QUOTE="Vieras";28787220]No sinun ei sitten varmaan kannattaisi harrastaa seksiä ollenkaan. Kyllähän jokainen vastuuntuntoinen aikuinen tietää, että seksiä harrastamalla voi tulla raskaaksi. Varmat päivät ovat myös monien tutkimustulosten mukaan aivan yhtä luotettava ehkäisymenetelmä kuin esim. e-pillerit. "Varmat päivät" pettää useimmiten siitä syystä, että ollaankin "ihan pikkaisen vaan" lipsuttu päivissä. Moni varmasti käyttää varmoja päiviä ehkäisymenetelmänä, mutta se kuinka paljon kukakin niihin luottaa, on aika hailea käsitelmä. Minäkin voin sanoa luottavani ehkäisynä varmoihin päiviin, mutta tiedostaen että raskauden mahdollisuus on aina olemassa, ja olen valmis vastaamaan seuraamuksista. Vauva on varauduttava ottamaan vastaan, jos sellainen ilmoittaa tulostaan, oli ehkäisymenetelmä mikä tahansa.[/QUOTE]

Jumaliste, jos käytetään ehkäisyä se tarkoittaa sitä että raskaaksi ei haluta tulla. Sehän koko ehkäisyn idea on, voi harrastaa seksiä vapaana raskauden pelosta..

Todella epätodennäköistä että esim. hormonikierukan kanssa tulisi raskaaksi, eri asia jotkut "varmat päivät" jotka eivät ole mikään kovin luotettava ehkäisykeino..

"Lissu"
En ole ikinä edes kokeillut (enkä aio kokeilla) mutta ihan mielenkiinnosta, mitkä ne "varmat" päivät on?

Itse nimittäin aloin esikoista odottaa kierrosta jossa viimeinen sekstailu tapahtui viikkoa ennen ovulaatiota. Olin ihan varma että tulee hutikierto, mutta toisin kävi. :)

"Tiu"
Minulla on paha migreeni ja siksi hormonaalinen ehkäisy ei oikein sovi. Kuparikierukka olisi vaihtoehto, mutta en halua sellaista sisääni, koska se todennäköisesti lisäisi vuotoa.

Me luotamme varmoihin päiviniin - huoletonta seksiä juuri viikkoa ennen kuukautisia ja viikko niiden jälkeen. Sitten ne 2 väliviikkoa mennään kortsulla tai yksinkertaisesti laukeaminen jonnekin muualle kuin SINNE.

Kuusi vuotta menty näin eikä yhtään uutta lasta ole tullut. Meille ainakaan.

[QUOTE="Vieras";28787220]No sinun ei sitten varmaan kannattaisi harrastaa seksiä ollenkaan. Kyllähän jokainen vastuuntuntoinen aikuinen tietää, että seksiä harrastamalla voi tulla raskaaksi. Varmat päivät ovat myös monien tutkimustulosten mukaan aivan yhtä luotettava ehkäisymenetelmä kuin esim. e-pillerit. "Varmat päivät" pettää useimmiten siitä syystä, että ollaankin "ihan pikkaisen vaan" lipsuttu päivissä. Moni varmasti käyttää varmoja päiviä ehkäisymenetelmänä, mutta se kuinka paljon kukakin niihin luottaa, on aika hailea käsitelmä. Minäkin voin sanoa luottavani ehkäisynä varmoihin päiviin, mutta tiedostaen että raskauden mahdollisuus on aina olemassa, ja olen valmis vastaamaan seuraamuksista. Vauva on varauduttava ottamaan vastaan, jos sellainen ilmoittaa tulostaan, oli ehkäisymenetelmä mikä tahansa.[/QUOTE]

Ei ole. Siksi abortti on laillinen.

"molla"
Me mennään. Raskautuminen ei ole ongelma, kierto säännöllinen ja juurikin noin viikko ennen ja jälkeen menkkojen. Reilun vuoden toiminut hyvin. :) Mutta riski on siltikin olemassa ja se pitää tiedostaa.

"Eeda"
Me ollaan oltu nyt vuosi varmat päivät + keskeytetty yhdyntä -taktiikalla, lisäksi kondomit silloin kun raskautuminen olisi todennäköistä. Raskaaksi tulo olisi hetkellinen katastrofi, mutta kolmas lapsi olisi lopulta yhtä odotettu kuin ensimmäiset kaksikin. Nyt mies on käynyt vasektomiassa, joten kohta ei tartte enää näitä miettiä.

äitiyhdelle
Meillä on aina käytetty keskeytettyä ehkäisyä. Toimi 4 vuotta.

Kun mies sitten ekan kerran laukesi sisään, tulin heti raskaaksi, yhdellä yrittämällä :) Varmasti tuuriakin matkassa, mutta en siis usko että olemme hedelmättömiä :D Tässä kohtaa siis lapsen yritys aloitettiin.

Hormonit ei sovi mulle, ja joidenkin tutkimusten mukaan ne vasta aiheuttaakin hedelmättömyyttä, kun niitä popsitaan vuosia.

Vauvoja saa tulla, on aina saanut ja saa edelleen, joten tämä tapa sopii meille. Jos vauvaa ehdottomasti EI saa tulla, pitää turvautua muihin keinoihin. Nyt menty taas keskeytetyllä kohta vuoden (+imetys), ja en ole raskaaksi tullut :) Kohta alkaa kyllä toisen yritys.

äitiyhdelle
Eihän mitään touhutippoja ole edes kiistatta todeksi todistettu. Omalla kohdalla kokemukset puoltaa että sellaisia ei ole/tule tai ainakaan niissä ei ole elinkelpoisia siittiöitä tms.

Mutta niinkuin minä ja moni muukin on sanonut, jos _ET missään tapauksessa halua raskaaksi_, älä käytä varmoja päiviä tai keskeytettyä yhdyntää. Jos taas elää esim. parisuhteessa johon toivotaan lapsia jossain kohtaa, mutta ei ole niin väliksi vaikka tulis parin vuoden tauko niiden hankinnan välille, tää tapa sopii aika erinomaisesti. Tai jos ei haittaa vaikka sitten kävis vahinko, ja raskaus saisi alkunsa heti. Katsos kun kaikki ei edes halua suunnitella lasta kello kaulassa, vaan ollaan ajatuksella "tulee jos on tullakseen".

Yhteistyössä