Onko täällä yhtää kotiäitiä, jolla ei ystäviä tässä elämäntilanteessa?

  • Viestiketjun aloittaja Yksin kotona
  • Ensimmäinen viesti
"yksinäinen"
Täällä kans Pohjois-Pohjanmaalla asusteleva äiti vailla ystävää.
Lapset 2,5v ja 6kk, itsellä ikää 21 vuotta.
Voitas vaikka vaihdella mailiosotteita lähialueella asuvien kesken? :)
 
"kotiäiti"
Minä kans pohjoispohjanmaalta :D Muutimme Oulun lähelle kasvavaan maalaiskuntaan joku vuosi sitten. En tuntenut täältä ketään. Pakotin itseni perhekerhoihin ja kahviloihin, vaikka ne eivät itseäni edes kiinnostanut. Yllätykseksini löysin niistä paljon ihania ystäviä :) Pienessä kunnassa tuttavien määrä kasvoi nopeasti, kiitos oman aktiivisuuteni. Nyt vanhin lapsista on jo aloittanut koulun ja nuorin on vielä vauva. En millään jaksa enää kerhoilla tai suuremmin lähteä etsimään samassa elämäntilanteessa olevia. Suurinosa tuntemistani kotiäideistä on palannut takaisin työelämään. Ollaan vielä hyviä ystäviä, mutta nähdään harvemmin. Jos joku yksinäinen kotiäiti täältä "lintukunnasta" kaipaa kahviseuraa niin meillä ainakin kahvipannu lämpiää! :D
 
"kahden mamma"
Mulla ei ole ystäviä enkä mä sellaisia osaa oikeastaan kaivatakaan. Miehen ja muun lähipiirin seura rittää vallan mainiosti. Tapaamme myös muitakin tutuntuttuja jne. Lisäksi yhteydenpito työkavereiden kanssa toimii.

Miksi pitäisi raahautua mamma tai perhekerhoihin jos niissä ei kertakaikkiaan koe oloaan luontevaksi? Hyvä äiti voi silti olla vaikka ei toimi tavalla kuten enemmistö edellyttää.
 
"mievain"
Täällä kaksvitonen etelä-savon ja päijät-hämeen välimaastosta! Lapsia kaksi.

Kaikki kaverit ym jääneet etelä-suomeen kun muutettiin tänne. Aikuiskontakteja mulla on miehen lisäksi lähikaupan kassat ja yksi sukulaisperhe jossa paljon vanhemmat lapset kuin meillä.

Perhekahvilaan puolen tunnin ajomatka koska on toisessa kylässä ni ei oo tullu käytyä. Leikkipuisto lähes naapurissa ja siellä käydään päivittäin mut siellä ei koskaan ole ketään.
 
Aisha2
[QUOTE="aisha12";28367257]täällä ois :) missäpäin asut?[/QUOTE]

Jos nimimerkkisi liittyy nimeesi täällä olisi kaima. Mutta usko taitaa olla ainakin osalle suomalaisista este vaikkei olisi tuputtaja tyyppiä.
 
myös yksin
Jos nimimerkkisi liittyy nimeesi täällä olisi kaima. Mutta usko taitaa olla ainakin osalle suomalaisista este vaikkei olisi tuputtaja tyyppiä.
Mistäpäin olet? Mulle ei usko ole este, jos olet pk-seudulta niin mielelläni tuulettaisin päätäni kanssasi. Esikoiseni (ainoa tähän mennessä) täyttää juuri vuoden ja olen todella yksin ja tosi masentunut sen takia. Suurin osa ystävistä asuu ulkomailla ja ne suomalaiset tuttavuudet joita mulla on täällä pk-seudulla ei oikeen lapsiarjesta perusta. Yritin keväällä olla heihin yhteyttä, mutta yhden kahvittelun jälkeen se jäikin siihen kun ihan selvästi heiltä puuttui kiinnostus nähdä mua.
 

Yhteistyössä