Suositelkaa laadukasta punaviiniä joka olisi hinnaltaan 5-10 euroa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Quinta da Espiga - Tuotteet - Alko

Onko esim. tuo hyvää? :) Olen tottunut juomaan vain väkeviä hedelmäviinejä, kuten Chymoksen päärynäviiniä suoraan muovipullon suusta ja sitten sellaisia seitsemän euron litkuja kuin Last mango, tms....

Punaviinejä olen vain maistanut, enkä tiedä mitään mistään tanniineista tai mitä tarkoittaa jos punkku on roteva tai hilloinen :D

Nyt ajattelin että voisin juoda alkoholia muutenkin kuin vain tullakseni humalaan, olisi fiiniä juoda punaviiniä :) Mutta en siis tiedä mitä punaviiniä kannattaisi ostaa (ja 19v olen jos joku ikää miettii)

No sehän on ihan makuasia. Jos siirryt astetta kalliimpiin, niin alkaa jo löytyä juotavia viinejä eli 8-12 euroa. ja haluatko täyteläistä, kevyttä vai keskitäyteläistä? Jos aloitetaan helposti juotavasta keskitäyteläisestä niin se olisi Raimat Abadia; espanjalainen tai australialainen Lindeman's Early Harvest

[QUOTE="harmaa";28769367]laadukasta 5-1€ :laugh: :laugh:[/QUOTE]

Itseasiassa paras hinta-laatusuhde on viineillä, joilla on hintaa 10 euron luokkaa...ns kalliimmat viinit ovat sen verran tanniinisia että tarttuu aloittelijalla kitalakeen kiinni ;)

Sangre de Toro (ESP) on "helppo" ja edullinen punkku viineihin tottumattomalle. Tuota on itellä aina kaapissa ties mihin tarkoituksiin ja se toimiikin hyvin lähes tilanteessa kuin tilanteessa, esim. jos joskus kun joku muu viinikokeilu menee pieleen, loppuu kesken tms.

Tuo on kyllä viininä suht tylsä. Jotain kertoo esim. se, että sitä on lähes kaikkien autolauttojen bulkkivalikoimissa. Sangre de Torolla ei siis kannata yrittää tehdä vaikutusta kehenkään, mutta tuskin sille kukaan nyrpisteleekään.

Mun suosikki on espanjalainen El Tiempo, helppo ja hyvä, ja halpakin :) Myös Gato Negro on ok.
Tykkään enemmän halvemmista viineistä yleensäkin, ne on helppoja ja pehmeitä, mun makuun sopivia.

Yhteistyössä