Olisitko loukkaantunut tällaisesta, kaverisi puolesta?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mikäli olisit kaverini. Tilanne meni niin, että olin kaverini ja hänen miehensä kyydissä, olimme käyneet myös kaupassa. He hakivat mut samalla reissulla koska olin menossa heille kylään.

Heillä on 6 kk vauva ja ystävälleni on jäänyt aika paljon kiloja synnytyksen jälkeen. Miehensä kettuilee asiasta, mutta verhoilee ne heitot aina vitsiksi.
Nyt sitten kaverini osti kaupasta Maxi-Tuplan, minäkin ostin karkkia ja syötiin niitä siellä takapenkillä. Kaverin mies ajoi ja vauva oli etupenkillä turvakaukalossa.

Vastakkaisella kaistalla tuli sellainen ylileveä kuljetus vastaan, missä oli isot kyltit. Siihen kaverin mies
että "Voi apua, kato nyt xxx (kaverin nimi), nyt ne on soittaneet meille tollaisen! Olisko ehkä kannattanut jättää ne suklaat kauppaan" ja kauhea hörötys päälle.

Kaverini ei sanonut siihen mitään, enkä minäkään vaikka olisi ehkä tehnyt mieli kommentoida jotenkin. Mutta ajattelin että en viitsi sotkeutua asiaan, joka ei varsinaisesti kuulu mulle.

Mut jotenkin myös jäi paha mieli, kun en puolustanut ystävääni. Hän ei kyllä ottanut tuota puheeksi myöhemminkään, kun juteltiin kahden kesken, enkä minäkään.

Olisitko sanonut tohon jotakin, siellä autossa?

Olisin luultavasti jotakin kivaa keksiny=)
Turhahan sitä on tälleen jälkeenpäin märehtiä, sanot ensi kerralla sitten, niin ei jää häirittemään.

"vieras"
Mun tulisi helposti tuollaisessa tilanteessa vittuiltua jotain takaisin, tai ainakin tuhahtaisin paheksuvasti jotain ettei mies vahingossakaan luulisi, että pidin heittoa hauskana. En siedä jos mun läheisille ollaan ilkeitä. Hyväntahtoinen vitsailu tietysti ok, mutta tuo ei vaikuttanut sellaiselta.

Jos kaverisi ilmiselvästi loukkaantui asiasta tai ei pitänyt vitsistä, niin silloin mies oli todella törkeä. Meilläkin on tapana vitsailla ties millä asioilla, mutta ei todellakaan muiden kuullen mistään toisen ulkonäköön liittyvästä.

"viiraska"
Varmaan loukkaantuisin jos minun mies tuolla lailla kuittaisi. Varsinkin jos kuittailu samasta aiheesta on jatkuvaa. Olit hienotunteinen, kun et sivusta puuttunut asiaan. Mitä voit tehdä, on ylistää ystäväsi ulkonäköä ja hänen vauvaansa :)

"jenni"
Mulle tulee mieleen monta pariskuntaa, joiden huumoriin tuollainen sopisi hyvin. Vaimon hiljaisuus voisi selittyä vaikka sillä, että tämä ilvehtii tai pyörittää taustapeilin kautta silmiään miehelleen. Parempi siis olla tekemättä omia tulkintoja toisten jutuista tai sitten vaikka kysyä suoraan, mistä oli kyse. Se on nähty, kuinka helposti ulkopuolinen tulkitsee asiat päin seiniä ja näkee piilomerkityksiä sielläkin missä niitä ei ole.

Sinun ei tarvitse kaverisi puolesta loukkaantua, kaverisi sen sijaan voi tuosta loukkaantua miehelleen jos ei moisesta huumorista tykkää. Monesti kun tuollaista läppää on sopivampaa heittää itse itsestään, ei muista :) Luulisi miehen tietävän jos kaverisi ei ole sinut kehonsa kanssa, ettei tuollaista kannata heittää, mutta kaikilla ei ole sitä tilannetajua ym. Tuo nyt on kuitenkin kaverisi ja tämän miehen välinen asia selvittää jos jotain on hampaankoloon jäänyt, eikä sinulla ole siihen osaa eikä arpaa millään tapaa.

"vieras"
Mun kaveri kerran loukkaantui puolestani, kun kuuli kaupassa mieheni kommentin mulle. Oli kuulemma tosi epäkunnioittavaa ja hän ei mieheltään vastaavaa kuuntelisi. Mä katoin hetken, että oliko tosissaan... siis sehän oli vain meidän huumoria.

"vieras"
No törkeää kyllä, mutta vähän ihmettelen, että jos on aikomusta laihduttaa, niin vetää jotain maxi tuplaa. Järkyttävästi turhaa energiaa ja olisi vaikka voinut ottaa pienen pätkiksen tai lakritsan tai ihan vaikka hedelmiä jos tekee mieli jotain naposteltavaa.

Aapee.
Minä ehkä tosiaan reagoin vähän liiallisesti, kun loukkaannuin noin paljon kaverin puolesta. Hän ei ollut millänsäkään, eikä ole muutenkaan kun miehensä kuittailee.
Tosta etupenkistä, niillä on mun mielestä niin vanha auto ettei siinä ole edes airbagia. Pitääpä varmistua tosta, kun seuraavan kerran soitellaan tai nähdään.

"jenni"
[QUOTE="vieras";28766054]Mun kaveri kerran loukkaantui puolestani, kun kuuli kaupassa mieheni kommentin mulle. Oli kuulemma tosi epäkunnioittavaa ja hän ei mieheltään vastaavaa kuuntelisi. Mä katoin hetken, että oliko tosissaan... siis sehän oli vain meidän huumoria.[/QUOTE]

Joo, mäkin olen kuulemma nöyryyttänyt miestäni ja nolannut hänet kertomalla yhden hänen mokansa kaikkien kuullen. Oli kuulemma miehen ilmekin ollut nolostunut ja ties mitä. Todellisuudessa kylläkin miehelläni on kyky nauraa itselleen ja hän loukkaantui ainoastaan siinä vaiheessa, kun kuuli tästä hänen oletetusta loukkaantumisestaan. Se kommentoi, että "Pidetäänkö mua jonain tossukkana, joka ei itse saa suutaan auki jos joku juttu menee överiksi?"

Peyote
Tollasessa on tosi vaikee sanoo mitään välistä kun se on tavallaan sen parin välistä kommunikaatiota. Joo, paha mieli jäis ihan varmasti, mutta ei oo kovin helppo sanoa tuollaiseen väliin mitään.

Aapee.
[QUOTE="...";28766167]Varmaan olisin todennut, että ovat kuitenkin tainneet sen kyltin tilata ihan herran egon vuoksi. ;-)[/QUOTE]

Tää olisikin ollut hyvä :D Keksisinkin tällaisia sattuvia sanontoja, mutta kun kihisen vaan kiukusta ihan ittekseni, höh.

Aapee.
Tollasessa on tosi vaikee sanoo mitään välistä kun se on tavallaan sen parin välistä kommunikaatiota. Joo, paha mieli jäis ihan varmasti, mutta ei oo kovin helppo sanoa tuollaiseen väliin mitään.
Näinhän se on. Jos toi kaverin mies olisi vaikka sanonut, että se ylileveä kuljetus on tilattu MEIDÄN takia, kun ME mussutetaan karkkia, niin mä olisin katsonut että
se koskee minuakin.

Yhteistyössä