Ostetiin lapselle turvaistuin viime keväälnä ja nyt hajosi styroksi sivulta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "turvaistuin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"turvaistuin"

Vieras
Kiristin auton turvavöitä ja smalla otin kiinni sivulla olevasta pehumusteesta ja kuuluin naps. Styroksi sisältä halkesi.

Mies soitti liikkeeseen mistä se on ostettu niin sieltä heti sanottiin,että sitä ei korvata mitenkään koska itse rikottu. Periaatteessa turvavyön kiristäminen ei ole mahdollista jos ei ota tuolista tukea.

Mis vielä kysyi,että onko teillä enemmänkin ollut tällaisia tapauksia kun heti osasit sanoa,että ei korvata. Vastaus oli, että joo,mutta se ei ole mitenkään valmistusvika vaan käyttäjän vika ja siksi ei korvata.
Tuolin styroksin voi antaa olla sellaisenaan tai liimata se kuntoon, oli heidän neuvo. Tuolin turvallisuuteen se ei vaikuta kuulemma mitenkään.

Ottaisin maahantuojaan yhteyttä ja reklamoisin asiasta heille. Vaikka kyllä mun nähdäkseni liike on se, jonka pitäisi tuo asia hoitaakseen ottaa...ja mielestäni se on siis ehdottomasti hoidettava, ei se todellakaan voi noin mennä, että jos normaalissa käytössä rikkoontuu, ettei sitä korvata.

Meillä on myös käynyt samalla tavalla. Soitettiin liikkeeseen.. Myyjä tilasi ostajan kustannuksella uuden osan ja asentaja vaihtoi sen liikkeessä. Muistaakseni maksoi n. 20 € koko homma.

Niin ja mekin ostimme istuimen Seinäjoelta huvikummusta..tosin jo v. 2009..mutta nyt on jälleen penkki käytössä kuopuksella. Hyvä istuin on mielestämme ollut. Mies meillä istuimen aina asentaa,emmekä ole itse sitä rikkoneet. Sukulaiseni, joka oli tottumaton tämän istuimen käyttäjä..laittaessaan omaa lastaan istuimeen röhnötti jotenkin itse sen siivekkeen päällä..ja sitten murtui se osa. Normi käytössä ei kyllä pitäisi rikkoontua!

[QUOTE="Äiree";28762625]Meillä on myös käynyt samalla tavalla. Soitettiin liikkeeseen.. Myyjä tilasi ostajan kustannuksella uuden osan ja asentaja vaihtoi sen liikkeessä. Muistaakseni maksoi n. 20 € koko homma.[/QUOTE]

Ei se kallis ole,mutta eikö tuo ole jo jokin sortin valmistusvika jos normi käytössä osat halkeilee?

[QUOTE="Äitee";28762649]Niin ja mekin ostimme istuimen Seinäjoelta huvikummusta..tosin jo v. 2009..mutta nyt on jälleen penkki käytössä kuopuksella. Hyvä istuin on mielestämme ollut. Mies meillä istuimen aina asentaa,emmekä ole itse sitä rikkoneet. Sukulaiseni, joka oli tottumaton tämän istuimen käyttäjä..laittaessaan omaa lastaan istuimeen röhnötti jotenkin itse sen siivekkeen päällä..ja sitten murtui se osa. Normi käytössä ei kyllä pitäisi rikkoontua![/QUOTE]

Mutta minusta ei voi kiristää turvavyötä jos ei ota penkistä tukea. En ole röhnöttänyt penkin päällä

Menis meillä kyllä kiireesti vaihtoon tuollainen istuin. Eikö siinä sivutörmäyssuojassa ole mitään muuta materiaalia kuin styroxia? En kykenisi luottamaan tuon istuimen turvallisuuteen yhtään.

En osaa ottaa kantaa tuohon asennukseen..mutta mies on meillä kymmeniä kertoja asentanut paikalleen ja ottanut pois..eikä ole rikki saanut. Mielestäni varsinkin asennus selkä menosuuntaan - asentoon on hankalan näköinen kaikkine vöineen.. Voisiko olla,että olette asentaneet penkkiä väärin..ja rikkoutunut sen vuoksi.. Siis joo..ja olen sitä mieltä,että kuuluisi kestää normaalia käyttöä..ja meille samaa sanottiin,ettei ne siivekkeet vaikuta turvallisuuteen..eivätkä ole siinä turvallisuutta vaan istuinmukavuutta varten. Kerran se osa vaihdatettiin..eikä ole sen koommin rikki mennyt..

Tuolin turvallisuuteen se ei tosiaan vaikuta. Ei haittaa vaikka on mennyt halki joistain kohdin. Sit vasta vois varmaan vaikuttaa, jos ois silppua koko styroksi, mutta näin nyt tuskin kenelläkään käy. On todella yleistä, että noi styroksit rikkoontuu käytössä, varsinkin, kun irroittaa kankaat tarkoituksena pestä ne. Googlella löydät monta vastaavaa kokemusta aiheesta.

[QUOTE="Äitee";28762850]En osaa ottaa kantaa tuohon asennukseen..mutta mies on meillä kymmeniä kertoja asentanut paikalleen ja ottanut pois..eikä ole rikki saanut. Mielestäni varsinkin asennus selkä menosuuntaan - asentoon on hankalan näköinen kaikkine vöineen.. Voisiko olla,että olette asentaneet penkkiä väärin..ja rikkoutunut sen vuoksi.. Siis joo..ja olen sitä mieltä,että kuuluisi kestää normaalia käyttöä..ja meille samaa sanottiin,ettei ne siivekkeet vaikuta turvallisuuteen..eivätkä ole siinä turvallisuutta vaan istuinmukavuutta varten. Kerran se osa vaihdatettiin..eikä ole sen koommin rikki mennyt..[/QUOTE]

Tämä istuin on tarkoitettu vain kasvot menosuuntaan

[QUOTE="Vieras";28762716]Menis meillä kyllä kiireesti vaihtoon tuollainen istuin. Eikö siinä sivutörmäyssuojassa ole mitään muuta materiaalia kuin styroxia? En kykenisi luottamaan tuon istuimen turvallisuuteen yhtään.[/QUOTE]

Kaikki valmistajat käyttävät iskunvaimennusosana styroxia, yksinkertaisesti siksi, että se on vaimennusominaisuuksiltaan paras ja kevyin materiaali. Ikävä puoli on, että se väännettäessä saattaa rikkoutua. Erityisen paljon nitä tuntuu rikkoutuvan, kun kangasta irrotetaan pesuun, eikä osata olla varovaisia kangasta irrotettaessa.

Samoin nämä osat ovat useimmiten kiinnitetty kaksipuoleisella teipillä tai liimaraidalla. Kun sivusuojia tai pääntukea taivuttaa, suojat saattavat irrota, koska ne ovat muotoon puristettuja ja jännityksellä. Osassa tuotteita styrox-suojat eivät ole lainkaan kiinnitettyjä, vaan ainoastaan kankaan alle paikalleen asetettuja.

Se ei ole mitenkään vaarallista ja ne voi teipata uudestaan kiinni. Ei kaikki turvaistuimissakaan ole rakettitiedettä, vaan käytössä on käytännöllisimmät ja samalla turvallisimmat materiaalit ja valmistustavat.

[QUOTE="turvaistuin";28762663]Ei se kallis ole,mutta eikö tuo ole jo jokin sortin valmistusvika jos normi käytössä osat halkeilee?[/QUOTE]

Jos mikä tahansa tuote saadaan rikottua huolimattomalla käytöllä, ei se ole valmistusvika. Normi käyttöä ei ole kahvikupin pudottaminen lattialle tai turvaistuimen osien vääntely tai sen päällä makaaminen aikuisen painolla.

Valmistusviat ovat sitten asia erikseen.

[QUOTE="myyjä";28763906]Jos mikä tahansa tuote saadaan rikottua huolimattomalla käytöllä, ei se ole valmistusvika. Normi käyttöä ei ole kahvikupin pudottaminen lattialle tai turvaistuimen osien vääntely tai sen päällä makaaminen aikuisen painolla.

Valmistusviat ovat sitten asia erikseen.[/QUOTE]

Niinpä niin, mä en ole noin tehnytkään. En ole vääntänyt mtiään vaan kädellä olen ottanut tukea,että olen saanut turvavyön kiristetyä. Tämä on kuitenkin pakko tehdä jotta turvavyön saa kiristettyä tarpeeksi kireelle ja siten tuolin pysymään paikallaan tukevasti. Jos tuoli ei kestä normi käyttöä niin eikö se ole jonkinlainen vlamistus tai ainkin suunnitteluvika?
Ja minusta se jo kertoo,että näitä tapauksia on paljon,että jokin vikahan tuoleissa on.
Eipä ole ollut koskaan tällaista ongelmaa aikaisemmissa tuoleissa. Kaikissa on pysynyt ehjänä styroksit vaikka samoin olen tukea tuolista ottanutkin turvavyötä kiristäessä.

Vai voisiko joku kertoa mulle,että miten se turvavyö kiristetään jos tuolista ei saa ottaa tukea?

[QUOTE="turvaistuin";28764065]Niinpä niin, mä en ole noin tehnytkään. En ole vääntänyt mtiään vaan kädellä olen ottanut tukea,että olen saanut turvavyön kiristetyä. Tämä on kuitenkin pakko tehdä jotta turvavyön saa kiristettyä tarpeeksi kireelle ja siten tuolin pysymään paikallaan tukevasti. Jos tuoli ei kestä normi käyttöä niin eikö se ole jonkinlainen vlamistus tai ainkin suunnitteluvika?
Ja minusta se jo kertoo,että näitä tapauksia on paljon,että jokin vikahan tuoleissa on.
Eipä ole ollut koskaan tällaista ongelmaa aikaisemmissa tuoleissa. Kaikissa on pysynyt ehjänä styroksit vaikka samoin olen tukea tuolista ottanutkin turvavyötä kiristäessä.

Vai voisiko joku kertoa mulle,että miten se turvavyö kiristetään jos tuolista ei saa ottaa tukea?[/QUOTE]

Paljonko teillä on niitä tuoleja oikein ollut??? Meillä nytkin neljä istuinta kaksi kummssakin autossa, eikä yhdessäkään tarvitse ottaa istuimesta tukea, kun vetää siitä keskihihnasta. Eikä varsinkaan siitä sivusuojasta. Tosin viimeisin on nyt Cybex Sirona, joka käännetään sivuttain, kun lapsi laitetaan istuimeen ja vöitä kiristetään.

Yhteistyössä