Vuokravakuustilin avaus (osuuspankki)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uuno"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uuno"

Vieras
Onko kellään kokemusta, että onnistuuko vuokravakuustilin avaaminen ennen kuin vuokrasopimus on allekirjoittettu? Vai vaatiiko pankki esim. vuokrasopimuksen nähtäväksi/liitteeksi? Olen muuttamassa Lapista takaisin etelään ja saan avaimet sopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä jos on näyttää todistusta vuokravakuustilistä. Muutoin siirtyy myöhemmäksi avainten luovutus ja joudun edes takasin ajelemaan satoja kilometrejä. En ole tälläisiä tilejä koskaan eläessäni joutunut hoitamaan.

Pankki tarvitsee tiedot asunnosta (mm. rakennusvuosi, onko peruskorjauksia tms., neliöt...) ja kopion vuokrasopimuksesta, kannattaa kysyä pankista voiko sen toimittaa jälkikäteen. Tai jos voisit hoitaa asian uuden asuinpaikkasi pankissa!?

Pankki tarvitsee tiedot asunnosta (mm. rakennusvuosi, onko peruskorjauksia tms., neliöt...) ja kopion vuokrasopimuksesta, kannattaa kysyä pankista voiko sen toimittaa jälkikäteen. Tai jos voisit hoitaa asian uuden asuinpaikkasi pankissa!?

Siis sitä varten, että saan vuokravakuustilin, jonne talletan vuokravakuuden? Voi hyvää päivää mikä homma. :D

Ei mulla ainakaan ollu tehty sopimusta ennen Op:hen menoa. Mulla se piti olla tehtynä ennen sopimuksen allekirjoitusta, ei kai kukaan anna avaimia ennen kun on saanut paperin jossa käy ilmi, että rahat löytyvät pankista? Annoin vaan vuokranantajan tiedot pankille ja aluperäinen paperi sitten vuokranantajalle.

Ei mulla ainakaan ollu tehty sopimusta ennen Op:hen menoa. Mulla se piti olla tehtynä ennen sopimuksen allekirjoitusta, ei kai kukaan anna avaimia ennen kun on saanut paperin jossa käy ilmi, että rahat löytyvät pankista? Annoin vaan vuokranantajan tiedot pankille ja aluperäinen paperi sitten vuokranantajalle.

Ei annakaan. Tämän takia joudun ilmeisesti ensin mennä tekemään vuokrasopimuksen, sitten vuokrasopimuksen kanssa pankkiin tekemään sitä vuokravakuustilin panttausta. Ja sitten lopuksi saan avaimet. Laitoin op:lle nettipankissa viestiä ja sieltä vastannut sanoi, että ei onnistu ilman vuokrasopimusta.

Yhteistyössä