Huvittavia nämä kirppumyyjät jotka koettaa myydä vanhan tavaransa uuden hinnalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvät naurut taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="miäh";28755816]No, enpä tiedä...toi on 500-litrainen. Uusi maksaa kyllä sen 500. Ehkä 150 olis kelpo hinta?[/QUOTE]

10v vanha :O Juu en ottaisi vaikka ilmatteeksi saisi.
Mahtaa olla kiva energiakulutuskin :D

[QUOTE="miäh";28755816]No, enpä tiedä...toi on 500-litrainen. Uusi maksaa kyllä sen 500. Ehkä 150 olis kelpo hinta?[/QUOTE]

Kannattaa kuitenkin huomioida, että kymmenessä vuodessa pakastimien sähkökulutus on saatu pienenemään merkittävästi, eli 10 vuotta vanha tekniikka on todellakin vanhaa tänä päivänä.

Onnea vain myyntiin :D
Minä etsin tuossa yhtä kaappia,
löysin (ihan ikea roinaa siis)
myyjä myy sen ruhtinaallisen 10€ halvemmalla :D
säästyy kuulemma vaiva mennä ikeaan :laugh: onhan tämä nyt halvempi kuin uutena.
-Onhanse totta, mutta se on KÄYTETTY ja jokusen vuoden vanha,
ikeasta minä saan UUDEN ei käytetyn :D :D

Olen huutonetissä huomannut saman ilmiön. Katsottiin rakennukselle sieltä levyhissiä. Kaikki vähän paremmat ja tietyn merkkiset on ollut järjestäen 250€ ja siitä ylöspäin. Ei niitä tosin kukaan huutanut. Mies tilasi sitten ihan uuden, sattui olemaan hyvä alennus sillä hetkellä. Saatiin kotiinkuljetettuna se hintaan 300€. Ovh tosin oli suurempi. Ajateltiin, että jos oman käytön jälkeen myydään se eteenpäin, niin max 100€ siitä pyydetään. Ja jos joku tuttu tarvitsee, niin sitten ei myydä sitä, vaan annetaan lainaksi.

Minusta käytetyn tavaran myymisessä ideana on päästä siitä eroon laittamalla niin matala hinta, että sen varmasti joku ostaa. Me ostettiin naapurilta rakennusaikaiseen käyttöön jääkaappi-pakastin, joka oli 6 vuotta vanha. Maksoimme siitä 50€ ja siihen hintaan myyjä tuli avuksi tuomaan sen sinne rakennukselle.

Olen huutonetissä huomannut saman ilmiön. Katsottiin rakennukselle sieltä levyhissiä. Kaikki vähän paremmat ja tietyn merkkiset on ollut järjestäen 250€ ja siitä ylöspäin. Ei niitä tosin kukaan huutanut. Mies tilasi sitten ihan uuden, sattui olemaan hyvä alennus sillä hetkellä. Saatiin kotiinkuljetettuna se hintaan 300€. Ovh tosin oli suurempi. Ajateltiin, että jos oman käytön jälkeen myydään se eteenpäin, niin max 100€ siitä pyydetään. Ja jos joku tuttu tarvitsee, niin sitten ei myydä sitä, vaan annetaan lainaksi.

Minusta käytetyn tavaran myymisessä ideana on päästä siitä eroon laittamalla niin matala hinta, että sen varmasti joku ostaa. Me ostettiin naapurilta rakennusaikaiseen käyttöön jääkaappi-pakastin, joka oli 6 vuotta vanha. Maksoimme siitä 50€ ja siihen hintaan myyjä tuli avuksi tuomaan sen sinne rakennukselle.

Jotenkin tuntuu itsestäkin niin hassulle että nähdään vaivaa kuvata mitata kertoa tavaran tarkat tiedot ja sitten latetaan hinta niin naurettavuuksiin ettei sitä kukaan osta. Hiukan ehkä säälittääkin myyjien puolesta :(
Harmi kun monikaan ei tajua ajatella itseään sen ostajan asemaan paljolla jonkun tietyn kuntoisesta ja ikäisestä suostuu maksamaan.
Mutta ei siinä, pakastimen etsintä jatkuu ;)

[QUOTE="a p";28755924]Jotenkin tuntuu itsestäkin niin hassulle että nähdään vaivaa kuvata mitata kertoa tavaran tarkat tiedot ja sitten latetaan hinta niin naurettavuuksiin ettei sitä kukaan osta. Hiukan ehkä säälittääkin myyjien puolesta :(
Harmi kun monikaan ei tajua ajatella itseään sen ostajan asemaan paljolla jonkun tietyn kuntoisesta ja ikäisestä suostuu maksamaan.
Mutta ei siinä, pakastimen etsintä jatkuu ;)[/QUOTE]

Toivon, että löydätte pian :)

Ihan tolkuttoman hintainen pakastin! Vaikka kuinka on 500L, noin vanha pakastin tuskin edes enää kauan toimii. Olis kiva maksaa 200 euroa pakastimesta joka voi hajota jo viikon päästä. Ja kyllähän näistä kommenteista jo huomaa että monesta ihan ok hinta, onhan se sentään puolet halvempi kuin uus :D

Mä tulin liittyneeksi yhteen fb-kirppikseen ja oon kans päivitellyt vastaavanlaista hinnoittelua. Käytettyä tavaraa ihan vähän halvemmalla kuin uusi maksaisi ja kauppa käy kun siimaa... Ei ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Vanhathan on kestäviä. Hyvä jos nämä nykyaikaiset laitteet takuuajan kestää :)

Just meinasin samaa tulla kirjottamaan. Tosin vanhoissa laitteissa se energiankulutus on sitte suurempaa kuin nykylaitteissa...

Mikähän siinä muuten on, että nykyajan elektroniikka on ihan sutta? Kuvaputkitöllöt pelaa vieläkin, mutta taulutelevisiot hajoilee vähän väliä...

Just meinasin samaa tulla kirjottamaan. Tosin vanhoissa laitteissa se energiankulutus on sitte suurempaa kuin nykylaitteissa...

Mikähän siinä muuten on, että nykyajan elektroniikka on ihan sutta? Kuvaputkitöllöt pelaa vieläkin, mutta taulutelevisiot hajoilee vähän väliä...

Siksi, koska nykyelektroniikassa käytetään yhä herkempiä komponentteja. piireissä sähkö kulkee entistä ohuempia väyliä pitkin ja muutkin komponentit on mitoitettu tuotekehityksen mukana pienemmiksi ja pienemmiksi. Häiriöherkkyys kasvaa jo valmistuksessa, jossa ESD-tälli voi rikkoa piirin osittain ihan vahingossa.

Sähkönkulutus on ihan nippelihommaa, jos pakastin vie kympin vuodessa enemmän sähköä, niin ihan sama.

Mua taas näillä nettikirppiksillä ärsyttää se, että porukka yrittää ilmasiks saaha tavaraa. Jos oon laittanu lopulliseks hinnaks vaikka sanotaanko kakskymppiä, ni tulee viestiä tyyliin "tarjoan vitosen ja haen tänään".

Vähän offtopic, sorry.

Alkuperäinen kirjoittaja hipsterström;28756223:
Mua taas näillä nettikirppiksillä ärsyttää se, että porukka yrittää ilmasiks saaha tavaraa. Jos oon laittanu lopulliseks hinnaks vaikka sanotaanko kakskymppiä, ni tulee viestiä tyyliin "tarjoan vitosen ja haen tänään".

Vähän offtopic, sorry.

Jep..
Tai isommallekin tavaralle tarjotaan myyntihinnasta puolta postikuluineen. Jäisi itelleen oikein euro käteen, postareiden jälkeen ja pitäisi 15 km ajaa postiinkin. Huokaus.

Ja sitten ne ärsyttävät euron tinkaajat

Luulen, että kaikki eivät vanhoja tavaroitaan myy vain päästäkseen niistä eroon, vaan monella oikeasti on matti kukkarossa ja pitäisi ruokaa ostaa, maksella velkoja tms., joten siksi yrittävät saada mahdollisimman hyvän hinnan. Aina voi löytyä ostaja, vaikka pyytäisi mitä hintaa hyvänsä.

oho ompa vanhuksella hintaa. En todellakaan ostas ja mitä tulee sähkönkulutukseen ni se ei ihan nippelihommaa ole, mutta tottahan noiden myyjät niin haluaisi uskotella.

[QUOTE="mhm";28756231]Jep..
Tai isommallekin tavaralle tarjotaan myyntihinnasta puolta postikuluineen. Jäisi itelleen oikein euro käteen, postareiden jälkeen ja pitäisi 15 km ajaa postiinkin. Huokaus.

Ja sitten ne ärsyttävät euron tinkaajat[/QUOTE]

Joo, ja sitten ne ketkä varailee tuotteen x ajaksi, ja sit odottelee sen ajan kunnes viime hetkellä sanoo, että ei tullutkaan rahaa jne

Alkuperäinen kirjoittaja hipsterström;28756223:

Vähän offtopic, sorry.
Tuon takia en myy enää ikinä mitään netissä. Tämä maa on täynnä köyhiä ja todella yksinkertaisia ihmisiä jotka tarjoavat sadan euron arvoisesta tavarasta vastineeksi kaksi euroa ja rikkinäisen sukan ja vaativat lähettämään tavaran ilman postikuluja. En halua olla missään tekemisissä moisten roskaläjien kanssa.

Toisaalta voisi kokeilla kepillä jäätä ja myydä jotain rojua kovaan hintaan. Ottaen huomioon miten paljon yksinkertaisia ihmisiä (etenkin naisia) noilla areenoilla pyörii, saattaa olla hyväkin mahdollisuus että joskus löytyykin joku urpo joka on valmis maksamaan.

Tuon takia en myy enää ikinä mitään netissä. Tämä maa on täynnä köyhiä ja todella yksinkertaisia ihmisiä jotka tarjoavat sadan euron arvoisesta tavarasta vastineeksi kaksi euroa ja rikkinäisen sukan ja vaativat lähettämään tavaran ilman postikuluja. En halua olla missään tekemisissä moisten roskaläjien kanssa.

Toisaalta voisi kokeilla kepillä jäätä ja myydä jotain rojua kovaan hintaan. Ottaen huomioon miten paljon yksinkertaisia ihmisiä (etenkin naisia) noilla areenoilla pyörii, saattaa olla hyväkin mahdollisuus että joskus löytyykin joku urpo joka on valmis maksamaan.

Ite oon törmänny niihin, ketkä yrittää huijata postikuluissa. Jos lähetän esim dvd-boksin missä on vaikka 10 dvd:tä, ni sanovat et postikulut on 50 senttiä ja vain sen maksavat. Onneks olin tietoinen siitä, että se ei ole lähellekään 50 senttiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kyyllä;28756247:
oho ompa vanhuksella hintaa. En todellakaan ostas ja mitä tulee sähkönkulutukseen ni se ei ihan nippelihommaa ole, mutta tottahan noiden myyjät niin haluaisi uskotella.

Kuluttaja.fi - K

Energiatehokkuusluokkien vertailuasteikko on 7-portainen välillä A+++ - D. Vihreällä nuolella merkityt A+++ -luokan kodinkoneet edustavat parhaimmistoa. Mikäli hiljaisuus on tärkeää, valitse laite, jonka äänitaso on alle 40 dB (A).

Testien mukaan energialuokkien väliset erot eivät aina ole täysin selviä. Esimerkiksi A+ - ja A-luokan laitteiden sähkönkulutus voi olla yhtä suuri. Sähkönkulutus voi tuottaa yllätyksen.

Energiamerkinnässä ilmoitetaan sähkön peruskulutus hallituissa ympäristöolosuhteissa. Energiamerkintä ei yksin takaa, että sähköä kuluu vähemmän. Energiamerkinnän mukaan vähiten sähköä kuluttava laite ei ole aina käytössä energiataloudellisin. Sähkönkulutukseen vaikuttavat laitteen sijoitus, lämpötilanvalitsimen säätö, ympäristön lämpötila, käyttötavat ja hoito. Väärät käyttötavat tai laitteen sijoittaminen väärin saattavat moninkertaistaa kulutuksen.

Älä laita jääkaappia liian täyteen tai availe ovea liian tiuhaan, sillä se voi lisätä sähkönkulutusta uusilla laitteilla 15 - 20 %, vanhemmilla laitteilla jopa 50 %. Tarpettoman kylmällä jääkaappia ei kannata myöskään pitää, sillä yksi aste kylmempään lisää sähkönkulutusta noin viisi prosenttia

Yhteistyössä