Hei te laiskat äidit joiden muksut ulkoilee yksin, minä en jaksa sitä että ne lapset rasitttaa minua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapurin mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kyllä ymmärrä, miksi aloittaja hyysäät muiden lapsia? Jos tosiaan jotain tapahtuu, jossa koet lapsen tarvitsevan aikuista, niin mikset ohjaa lasta kotiinsa?? Ihan turha valittaa jos kokoajan siellä niitä paimennat.

[QUOTE="vieras";28754908]Ja sitten saat olla koko ajan neuvomassa ja opastamassa ja vielä etsimässä vieraiden lasten äitejä. Juu ei kiitos.[/QUOTE]

No mitä muuta voisit tehdä? Älä puutu toisten lasten asioihin sitten, jätä sinne puuhun ja anna heidän tapella! Mikä vittu tässä on niin vaikeaa? Vai marttyyrinleimaako tässä nyt kalastelet?

[QUOTE="vieras";28754911]No mitä muuta voisit tehdä? Älä puutu toisten lasten asioihin sitten, jätä sinne puuhun ja anna heidän tapella! Mikä vittu tässä on niin vaikeaa? Vai marttyyrinleimaako tässä nyt kalastelet?[/QUOTE]Aurinkoista maanantaiaamua vaan sullekin

ps. en ole ap.

[QUOTE="vieras";28754928]Aurinkoista maanantaiaamua vaan sullekin

ps. en ole ap.[/QUOTE]

Et vastannut kysymykseen siltikään; mikä sun idea on? Hoitaa kaikki ja sitten selän takana valittaa?

Minä olen ratkaisukeskeinen ihminen, kerro ihmeessä jos sulla on jotain oikeaa RATKAISUA tähän, sen valituksen sijaan :)

[QUOTE="vieras";28754911]No mitä muuta voisit tehdä? Älä puutu toisten lasten asioihin sitten, jätä sinne puuhun ja anna heidän tapella! Mikä vittu tässä on niin vaikeaa? Vai marttyyrinleimaako tässä nyt kalastelet?[/QUOTE]

Niinkuin annan esimerkiksi heitellä nyrkin kokoisia kivenmurikoita ja odottelen, että milloin osuu johonkuhun toiseen? Tuollaiseenkiin olen joutunut puuttumaan pihalla.

meillä 5 on yksin tai kavereiden kanssa rivarin pihalla, näin kesäisin ulko-ovi on auki (väliovi kiinni) joten pääsee helposti sisälle jos asiaa. ei lähde pois pihasta, korkeintaan talon taakse . minulla on muutakin tekemistä kuin kykkiä pihalla, en minä illastakaan ala siivota ja kuka meillä muka ruokaa laittaisi?! lapsi on myös sanónut suoraan että "mee pois äiti, mee sisälle" :D
kun joskus tuossa seuraneitinä hetken aikaa olin. entisessä talonyhtiösä en kyllä olisi laskenut yksin ulos, kerrostalo jossa aika epämääräistä porukkaa mutta toisaalta muksu olikin silloin 2v ja sen ikäinen kyllä tarvitsee aikuisen vahtimaan!

Äidit on jostain syystä TOSI LAISKOJA. Kun huomaavat että 3-5 vuotias pärjääkin yksin pihalla, he jättävät lapsen jatkossakin pärjäämään yksin, eivätkä tosiaan ymmärrä että tuon ikäinen tarvitsee OHJAUSTA siellä pihalla, ei ne sosiaaliset taidot itsestään tule, paitsi huonot sellaiset. Eli kiusaaminen,pomottaminen, syrjiminen, rumasti puhuminen jne lisääntyy kun pieniä lapsia jätetään yksin pihoille. En ymmärrä että omaa lasta ei jaksa vahtia ja huolehtia siitä että siellä pihalla on kaikki hyvin. Ikkunasta katsottuna tilanne voi näyttää aika erilaiseltä mitä se todellisuudessa on. Menkääpä laiskat mammat kuuntelemaan vaikka salaa millaista kieltä se oma pikku nicopetteri siellä pihalla käyttää!!
Tätä on nähty niin paljon, ja mistä muualta koulukiusaaminen alkaa kuin pienempänä viidakon lakeja noudattamalla! Kun ei muuten pärjää esim isompien lasten kanssa, niin matkitaan sitten niitä huonompia tapoja...Terveisin, kokemusta on.

[QUOTE="Vieras";28748152]Minun mielestäni kyse ei ole edes vaan 3- tai 5-vuottiaista, vaan ihan ala-asteikäisistäkin! Minusta on älytöntä, kuinka huonosti nuo hieman isommatkin lapset käyttäytyvät, joten todellakin pitäisi heidän vanhempansa olla vielä ulkona seuraamassa lastensa puuhia! Aivan käsittämättömän rumaa käytöstä monella lapsella. Vanhemmat kuvittelevat, että yksinulkoiluikärajaksi riittää se, ettei juuri sillä ulkoilukerralla luultavasti onnistu tappamaan itseään, mutta se ei riitä! Mikäli päästää oman lapsensa yksin ulos, niin täytyy tietää kuinka se oma lapsi käyttäytyy muutenkin, eikä näiden lasten vanhemmat voi tietää, tai sitten heidän täytyy olla todella välinpitämättömiä. :([/QUOTE]

Ne ala-asteikäiset ova hyvin usein iltapäivät yksin kotona :attn: pitäisikö näiden lasten vanhempien mahdollisesti irtisanoutua työstään?

[QUOTE="vieras";28755101]Ne ala-asteikäiset ova hyvin usein iltapäivät yksin kotona :attn: pitäisikö näiden lasten vanhempien mahdollisesti irtisanoutua työstään?[/QUOTE]

No ei varmaan tarvitse irtisanoutua työstään. Mutta ei myöskään tarvitse verhota sitä omaa välinpitämättömyyttään tyontekoon. Silti lapsia voisi vähän vahtia ja katsoa mitä he puuhaavat, eikä vaan jättää oman onnensa nojaan heti kun menevät kouluun. Muutkin työssäkäyvät kykenevät siihen, mmikset sinäkin?

Tullut vastaan tosi monia välinpitämättömiä vanhempia . Mihin se johtaa? Heidän lapsensa ovat niitä, jotka tekevät pahaa pihoilla, eivät tottele vaikka vieras aikuinen puhuttelisi, eivät välitä yhteisistä säännöistä, eivätkä kohtele pienempia lapsia oikein.
Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka...

Yhteistyössä