Lapset silittivät opaskoiraa

• Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti
"Kaijanen"
Mjaa...

Koirani tottelee mua. Sen kuuluu tehdä niin.
Kiimaista narttua en päästäisi irti ilman narua, mutta muissa tapauksissa koiran tulee totella käskyä.
Toistaiseksi ovat totelleet.

Minä ammun koiran, joka on uhkaksi pienokaisille. Saman kohtalon saa koira joka pelkää. Ei o mun koiria tommoiset.
Ammutko vain omat koirasi vai muidenkin koirat? Koirani pelkää lakaisukoneita, pitääkö nyt olla huolissaan että joku vittumaisen näköinen miekkonen tulee ja posauttaa koiralta aivot pellolle keskellä katua?

"vieras"
Mjaa...

Koirani tottelee mua. Sen kuuluu tehdä niin.
Kiimaista narttua en päästäisi irti ilman narua, mutta muissa tapauksissa koiran tulee totella käskyä.
Toistaiseksi ovat totelleet.

Minä ammun koiran, joka on uhkaksi pienokaisille. Saman kohtalon saa koira joka pelkää. Ei o mun koiria tommoiset.
Ammut siis ihan ventovieraiden ihmisten koiria?

"ilpo"
Me nähtiin joku aika sitten näkövammainen opaskoiran kanssa kaupassa. Lapset ei olleet ennen tainneet nähdä, kun ihmettelivät, että miksi joku tulee koiran kanssa kauppaan ja toinen kovaan ääneen mainitsi, että ei koiran kanssa saa tulla kauppaan.
Selitin sitten, että nainen on näkövammainen, ehkä sokea kokonaan, koira on opaskoira ja töissä, jolloin se saa tulla kauppaan, eikä sitä saa häiritä, vaan annetaan heidän olla rauhassa. Ihmeesti ne lapset vaan tajuaa, kun niille nätisti selittää, harmi vaan, että jotkut aikuiset ei näytä tajuavan. Ja toisekseen, ei vieraisiin koiriin kosketa, eikä ryntäillä niitä vaan silittämään.
Puhuiko joku jotain ryntäistä?

"vieras"
Sen minä vielä ymmärrän että jos lapset menevät silittämään työssä olevaa opaskoiraa ymmärtämättömyyttään tai että kaikki aikuisetkaan eivät osaa ajatella että opaskoira on työssään eikä sitä saa häiritä. Mutta jos asiasta sanotaan niin silloin kyllä pitäisi osata pyytää anteeksi omaa häiritsevää käytöstään eikä alkaa asiasta "vittuilemaan."

vähän aiheen vierestä
Mä pidän tärkeänä että koira ei koe että sen tehtävä olisi lasta tai minua suojella. Koska monella koiralla se vaan menee yli, liian helposti. Miksi laittaa koira jatkuvan paineen alle?
En halua että koira yrmistelee ihmisille jotka lapsiani lähestyvät, jos kummi vaikka haluaisi ottaa taaperon syliin ja tuo valtavan kokoinen uros päättäisi että sinähän et siihen mukulaan koske niin ei olisi kenelläkään hauskaa.. Tai kadulla joku tulisi juttelemaan ja koira haukkaisi palan kädestä.. Huh huh.
Omalla pihallakaan ei koiran tarvitse lasta vahtia, minä sen hoidan.

Tarvittaessa kaikista koirista löytyy räjähtävää voimaa ja halua suojella perhettä, vältän sitä tilannetta kuitenkin viimeiseen asti. Koirat on meille lemmikkejä, harrastuskavereita, halikavereita, painikavereita yms mutta minä olen se joka laumaa suojelee.

[QUOTE="vieras";28750917]Koira joka on valmis hyökkäämään panssarivaunun kimppuun.. camoon, mun chihuahuakin toteis sellaisesta koirasta että onpa vitun tyhmä yksilö![/QUOTE]

Noi tsivahvat on maailman pienimpiä koiria, jotka luulevat olevansa isoja. Pahaluonteinen taskuräksyttäjä.

Miten sä Aisankannattaja koulutat koirasi?
Just tällä hetkellä mulla ei ole koiraa. Kerrostaloon en semmoista ota, vaikka mieleni tekisi. Mutta koirani paikka ei ole kerrostalo.

Koirani koulutan semmoisiksi, että tottelevat minua. Vaikka ovat kuinka rakkaita, niin määräysvalta on ehdoton. Talutushihna on muodon vuoksi. Viimeisin koirani oli nöfföländeri. Jos se päättää lähteä, niin siinä ei hihna auta, vaan isokin mies menee perässä vaaka- asennossa raahautuen. Joten koiran tulee totella.

Koira ei saa pelätä. Mitään. Pelkäävän koiran käytös on arvaamatonta. Pelkäämätön koira taas on pikkulasten paras kaveri. Sen kun ei tartte pikkulapsilta puolustautua. Päinvastoin. Koulittu koira suojelee laumaansa tarvittaessa oman henkensä uhalla.

Jostain syystä ihan joka rakki ei kelpaa huume- tai poliisikoiraksi. Kas kun niiden pitää olla luotettavia, pelottomia ja silti ihmisystävällisiä. Sillä erotuksella, että huumekoiralle työ on etsintäleikkiä, mut poliisikoiralle työ on työtä. Ja joo, koulittu poliisikoira hyökkää käskystä minkä tahansa kimppuun koska se on sen duuni.

Ei mulle koirat ole peniksenjatkeita, eivätkä söpöjä karvaturreja. Kumppani se on milloin semmoisen ottaa.

Toi nöffis tosin oli vaikea tapaus. Ei muutoin, mutta sen kanssa ei voinut mennä uimarannalle. Mielitekonsa oli pelastaa vedestä ihan jokainen. Siihen asiaan mikään koulutus ei auttanut.

Tappokone olikin mielikuvituskoira.
En sinun mielikuvituksestasi tiedä.

Viimeisin mitä koiraturvaa muistan tarvinneeni oli tapaus, jossa tusinapäinen nuorisolauma oli ajankulukseen särkemässä päiväkodin leikkikenttää. Sanoin, että menkääs keksimään jotain fiksumpaa tekemistä. Yksi valopää ilmoitti, että sä et uskaltais sanoa mitään, jos sulla ei olis tota koiraa. Sanoin, että spekulointi on turhaa koska koira on. Näytähän Rontti hampaitasi. Nuorisolauma keksi hyvin nopeasti fiksumpaa tekemistä, tai ainakin muualla.

Ainii. Tossa on koira, joka minua kiehtoo. En vaan tiedä olenko riittävän kokenut koiramies ihan tuommoisesta huolehtimaan, mutta toisaalta siinä meitä olisi kaksi jääräpäätä. Voisimme tulla mainiostikin toimeen.

Dogo argentino – Wikipedia

"Rimpula"
Harmi ettei kaikki muista/viitsi lapsiaan opettaa jo pienestä lähtien ettei työssä olevaa koiraa häiritä. Tuossa ap:n tapauksessa näemmä lasten äidillä oli väärä asenne jo alkuunsa.. ei varmaan tulis mieleenkää lapsilleen sanoa jatkossakaan aiheesta. :( Toivottavasti ei joku pvä tule vastaan ärtsympi työkoira, joka nappasee.. tuollaisella kasvatuksella lapset tuskin kovin kivasti "silittelevät" koiria.

Mun koira ei pure. On kiltti ja tottelevainen tietysti, mutta minun velvollisuuteni on olla laumanjohtajana turva koiralle enkä saa sallia häiritsevää käytöstä sitä kohtaan. Enkä päästää räkänokkamuksuja koiran kimppuun. Osa lapsista kun oikeasti ei osaa kohdella eläimiä kunnioittavasti.. ja kuten syy ongelmissa koiran kanssa on hihnan päässä, on se lasten kanssa useimmiten vanhemmissa. Jotkut toki tuntuu inhoavan ja kaltoinkohtelevan elukoita lapsesta asti. Ei sille vanhemmat mahda mitään, koska fyysinen rangaistus on kiellettyä. :)

Eikä kannata sanoa ikinä "koira voi purra" jos haluaa välttää vieraiden lasten kiusanteon koiraa kohtaan. (ok hyvätapaiset lapset on asia erikseen meillä tietysti!).
Vo tulla aika metakka vanhemmilta ja kerran jo vaadittiin piikille viemään "jos sitä ei saa silittää" "kyllä terve koira vähän lasten leikkiä kestää!" ym huudon saattelemana. Silloin reilusti yli taaperoiän ylittäneet lapset esim.repivät koiraani korvista, hännästä ja "mätkimällä" silittivät nauraen.. onneksi koira ei siitä lopulta ollut moksiskaan. Herkempi yksilö olisi saattanut saada lapsikammon tapahtumasta..

[QUOTE="vieras";28751092]Asiankannattaja; Pointtisi tuli jo selväksi. Lakkaa uhoamasta, keskenkasvuinen![/QUOTE]

Mulla on ikää mittarissa nelkytkuus. Koiria useita ja kissoja lukematon määrä. Pojut ja typyt saa huudella mitä huvittaa.

[QUOTE="Rimpula";28751099]Harmi ettei kaikki muista/viitsi lapsiaan opettaa jo pienestä lähtien ettei työssä olevaa koiraa häiritä. Tuossa ap:n tapauksessa näemmä lasten äidillä oli väärä asenne jo alkuunsa.. ei varmaan tulis mieleenkää lapsilleen sanoa jatkossakaan aiheesta. :( Toivottavasti ei joku pvä tule vastaan ärtsympi työkoira, joka nappasee.. tuollaisella kasvatuksella lapset tuskin kovin kivasti "silittelevät" koiria.[/QUOTE]

No tämä. Tosin työkoirat ovat niitä, jotka eivät "nappaise". Omat lapseni aikanaan kohtelivat koiraani ööh... vähemmän kauniisti. Eivät ilkeästi, mutta ihan kaikki lasten leikit ny vaan eivät ole koiran mieleen. Omat lapset saivat tehdä ihanmitävaan, jos koira ei tykännyt leikistä, niin lähti pois. Oma lauma.

Naapurin pikkuVilpertti sit kerran erehtyi kans leikkimään hieman liian rajusti. Hänen mielestään koiran korvista vetäminen oli hauskaa. Koiran mielestä se ei ollut hauskaa, joten käsi oli salamannopeasti hellien leukojen välissä. Kyseessä ei ole purema, vaan koiran ainoa tapa ilmoittaa, että leikki on liian rajua. Jälkeäkään ei jäänyt, mutta pikkuVilpertti toki säikähti pahasti. Jäätelö paransi pahan mielen ja jatkossa Vilpertti kohteli koiria kauniimmin. Jos koira olisi purrut, niin olisin ampunut sen samantien. Olihan tossa koirassa toki puutteensa. Imettää se ei osannut, eikä koskaan oppinut vaihtamaan vaippoja, mutta muuten parempaa ja turvallisempaa lapsenvahtia saa hakea.

[/QUOTE]... onneksi koira ei siitä lopulta ollut moksiskaan. Herkempi yksilö olisi saattanut saada lapsikammon tapahtumasta..[/QUOTE]

Ton vuoksi koira ei saa pelätä. Ei mitään. Eikä ainakaan pikkulapsia.

yksinkertaisuus- not cool
Ton vuoksi koira ei saa pelätä. Ei mitään. Eikä ainakaan pikkulapsia.
No sun kanssa on vähän turha puhua, kun sun mielestä vaan se karhun näkönen möllötys on koira, mutta kyllähän se sille 3 kiloiselle chihulle tai muulle pikkukoiralle on ihan tervettä itsesuojelua pelätä kun 30 kilonen mukula tulee päälle.

Koira on monille ihan vain seura- ja lemmikkieläin, ei mikään lapsenvahti ja eturintaman sotilas.

No sun kanssa on vähän turha puhua, kun sun mielestä vaan se karhun näkönen möllötys on koira, mutta kyllähän se sille 3 kiloiselle chihulle tai muulle pikkukoiralle on ihan tervettä itsesuojelua pelätä kun 30 kilonen mukula tulee päälle.

Koira on monille ihan vain seura- ja lemmikkieläin, ei mikään lapsenvahti ja eturintaman sotilas.
No ensinnäkään koiraa ei koon puolesta saa sekoittaa pölykoiraan, eikä äänen puolesta elektroniikkapeliin.

Tsihu taas on just koira, joka ei pelkää mitään. Vaikka onkin taskunauris.

Ja olet oikeassa. Mun kanssa on ihan turha puhua jos koira on jokin, jota ei tartte kouluttaa, kun se ny vaan on semmoinen söpö karvapallero.

Pienenkin koiran leukojen puruvoima kun tuppaa olemaan semmoinen, että ihmisessä ei ole ainuttakaan luuta jota ei purisi poikki. Niinpä pienikin koira on vaarallinen ja kouluttamattomana arvaamaton.

Oletko koskaan tapellut koiran kanssa? Siis oikeesti tappelemalla sillä tarkoituksella, että jompikumpi kuolee. Minä olen. Kurkkuun se rakki pyrkii ja on ihan saatanan nopea. Vasemmalle kädelle saa heittää hyvästit, mut oikea vielä toimii. Mut aikaa on vain yhteen lyöntiin, joten pitää lyödä niin saatanan lujaa kuin osaa. Joo, rakki jäi henkiin ja minä selvisin terveyskeskuspaikkauksella. Koulutettua koiraa vastaan en olis pärjänny. On oma lukunsa se.

[QUOTE="vieras";28751380]Kerro nyt vielä ko. koirien rodut ja millä menetelmällä koulutit niitä hyökkäämään kohti panssariajonevoja.[/QUOTE]

Koira tekee niinkuin mä käsken ja sillä hyvä.

Koirat tykkää siitä, että niillä on isäntä ja laumanjohtaja.

Ihan tosta nöfföländerista riittäis kerrottavaa maailman tappiin. Kerran yks isipappa läimäytti omaa lastaan ja meikäläisen nöffe otti ja suuttui. Kas kun mielsi, että kaikki taaperoikäiset ovat suojeltavia. Onneksi oli hihnassa, mut milloin viiskytkiloinen koira päättää lähteä, niin hihnasta ei ole kovin paljoa riemua. Siinä koira omalla tavallaan toteuttaa minun tahtoani, niin sijoiltaan mennyt olkapää ei hirveesti haittaa. Silti huonosti koulutettu koira kun ei aina ja ehdoitta tottele isäntäänsä.

Tämäkin ketju on täynnä pellejä ja trolleja joiden mielestä koiran saa jättää kouluttamatta. Ei saa. Ja sillä piste.

Yhteistyössä