Tietääkö kukaan, kuinka toimia väärän tilinumeron kanssa?

Aurinkoisia ajatuksia

Aktiivinen jäsen
09.05.2011
1 545
0
36
Lahti
Huutonettihuudosta kyse. Myyjä lähetti tilinumeron ja minä yritin maksaa huutamani tuotteen. Verkkopankki vain ilmoittaa, maksua ei voida hyväksyä, koska tilinumeroa ei löydy. Myyjän mukaan tilinumero on kuitenkin oikea. Voikohan asian hoitaa maanantaina pankissa vai meneekö siitä ylimääräisiä kuluja? Luulen, että siitä numerosarjasta puuttuu yksi numero tai sitten joku on vain epähuomiossa mennyt väärin. Onnistuukohan siinä tapauksessa pankissa selvittää oikea numero?

Mietin vaan sitä, että kohta myyjä alkaa luulla, ettei minulla ole aikomustakaan maksaa huutoani...

Kiva olisi saada asiallisia vastauksia :)

No ota sille myyjälle screenshotti siitä, että verkkopankki herjaa tilinumeron olevan väärin. Eiköhän se voi sitten itse tarkistella numeronsa, ei ne pankista sitä sulle "etsi".

Pyydä häntä vielä kerran tarkistamaan onko se numero varmasti oikein, jonka hän on sinulle antanut. Mahdotontahan sinun on maksaa, jos numero ei ole oikein. :) En luule, että pankki voi/haluaa auttaa yksityishenkilöiden tilinumeroiden suhteen, mutta voin olla väärässäkin.

No myyjähän on väärässä että numero on oikea, jos ei kerran ole. En lähtisi itse pankkiin selvittelemään asiaa mitenkään, koska virhe on selvästi myyjän. Myyjä voi mennä verkkopankkiinsa ja sieltä kopsata tilinumeronsa, on varmaan unohtanut jonkin numeron tms.

Mulle on käynyt kertaalleen samoin. Mutta tilinumero ei ollut virheellinen. En tiedä miksi, mutta jostakin kumman syystä nettipankki vaan herjasi herjaamistaan ja väitti numeroa vääräksi. Seuraavana päivänä se samainen tilinumero sitten toimi, kuin taikaiskusta...vika ei siis välttämättä ole myyjän.

Mulle on käynyt kertaalleen samoin. Mutta tilinumero ei ollut virheellinen. En tiedä miksi, mutta jostakin kumman syystä nettipankki vaan herjasi herjaamistaan ja väitti numeroa vääräksi. Seuraavana päivänä se samainen tilinumero sitten toimi, kuin taikaiskusta...vika ei siis välttämättä ole myyjän.

Ok. Yritän vielä uudelleen maksaa.

Pankilla ei ole lupa antaa kenenkään tilinumeroa. Se kuuluu pankkisalaisuuden piiriin. Tuossa tulikin neuvo, että tarkista vielä, ettei tilinrossa ole välilyöntejä tms. ylimääräistä. Joskus auttaa, että aloittaa ihan alusta eikä korjaile sitä samaa maksua.

Yhteistyössä