märkärupi&kefexin kuuri...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help...

Vieras
meidän pojalla tuli märkärupi niskaan ja selkään, 14v. lääkäri määräs 500mg*3, mutta tuo on TODELLA hankala toteuttaa (8h välein). me eletään niin eri rytmiä vauvan takia ja minä se olen kuka sen joutuu muistuttaan, sanoin asiasta lääkärille mut ei ottanu kuuleviin korviinsakaan.

eli, voiko antaa 750mg*2?

:snotty:

Itse olin hiljattain antibioottikuurilla, kolmesti vuorokaudessa. Yhden otin illalla kymmeneltä ennen nukkumaan menoa, sitten kello soittamaan aamukuudelta ja lääke sekä vesipullo valmiiksi vuoteen viereen. Kun kello soi nappasin vaan lääkkeen ja jatkoin unia. Kolmas lääke sitten kahdelta iltapäivällä.

Laita vaikka pojan kännykkään toistuva hälytys noihin kellonaikoihin, niin muistaa lääkkeen.

[QUOTE="Lissu";28745667]Itse olin hiljattain antibioottikuurilla, kolmesti vuorokaudessa. Yhden otin illalla kymmeneltä ennen nukkumaan menoa, sitten kello soittamaan aamukuudelta ja lääke sekä vesipullo valmiiksi vuoteen viereen. Kun kello soi nappasin vaan lääkkeen ja jatkoin unia. Kolmas lääke sitten kahdelta iltapäivällä.

Laita vaikka pojan kännykkään toistuva hälytys noihin kellonaikoihin, niin muistaa lääkkeen.[/QUOTE]

ei se herää! :( laittaa siis unissaan sen pois päältä.

[QUOTE="Lissu";28745682]Eikö edes sen vertaa että ottaisi lääkkeen, jos se on valmiina vuoteen vieressä ja vesipullo myös?

Sitten en keksi muuta kuin että laitat kellon soimaan itsellesi ja käyt katsomaan että poika ottaa lääkkeen.[/QUOTE]

ei, se lyö sen kiinni tohon aikaan. mä en tosiaan jaksais laittaa kelloo herättään, kun just oon saanu vauvan nukkuun.. meillä siis on aikamoista huutoo yöt..

Koitapas nyt sen verrran vaivautua hoitamaan toistakin lasta. Se on tosi tärkeää että ab vaikuttaa tasaisesti koko vuorokauden joten et voi muuttaa aikoja ja annostuksia.

ei, se lyö sen kiinni tohon aikaan. mä en tosiaan jaksais laittaa kelloo herättään, kun just oon saanu vauvan nukkuun.. meillä siis on aikamoista huutoo yöt..

Vauvahan varmaan heräilee yöllä syömään, ei tuon lääkkeen kanssa nyt niin tunnintarkkaa ole, kyllä sen voi ottaa vaikka 5-7 välillä ihan hyvin vaikka kuudelta pitäisi. Mä varmaankin antaisin lääkkeen jos mahdollista niin jossakin vauvan syötön yhteydessä, ja kello varmuudeksi soittamaan vaikkapa klo 7 niin että jos vauva ei herääkään sopivasti syömään, niin lääke ei jää ottamatta.

Koitapas nyt sen verrran vaivautua hoitamaan toistakin lasta. Se on tosi tärkeää että ab vaikuttaa tasaisesti koko vuorokauden joten et voi muuttaa aikoja ja annostuksia.

MUTTA, kun muistelin itse syöneeni kefexin kuuria, niin söin 750*2. sitä mietin vaan, et samallatapaahan se vaikuttaa...

ja kYLLÄ, hoidan kaikkia lapsiani, on vaan niin perkeleen väsynyt kun yksin hoidat kaiken. mies on viikot 200km päässä töissä.

MUTTA, kun muistelin itse syöneeni kefexin kuuria, niin söin 750*2. sitä mietin vaan, et samallatapaahan se vaikuttaa...

ja kYLLÄ, hoidan kaikkia lapsiani, on vaan niin perkeleen väsynyt kun yksin hoidat kaiken. mies on viikot 200km päässä töissä.

Mä luulen että siinä on eroa kuitenkin... itse sain alunperin 2x750 kuurin, ei auttanut, meni muutama päivä sairaalassa antibioottitipassa. Sitten jatkui 3x500 kuurina. Jos siinä ei olisi mitään eroa, niin kaipa ne olisi jatkaneet tuota aiempaa kuuria.

Ymmärrän kyllä väsymyksesi mutta se on lapsen painon mukaan jaoteltu annettavaksi kahdeksan tunnin välein. Ja jos kuuri hoidetaan vähän sinne päin niin rupi ei tule kuin immuuniksi ab:lle ja sitten siitä vasta riesa tuleekin.

Siis miten voi nyt olla niin vaikeaa?! Jos vaikka jollain tunnilla heittää joku tabu, niin se ei maailmaa kaada. Yksi illalla ennen nukkumaanmenoa, ja yksi aamulla heti kun herää. Näiden väli on ehkä 8,9, tai jopa 10 tuntia, mutta kyllä toi menettelee. Se yksi tabu sitten keskellä päivää n. 8 tuntia aamuisen tabun jälkeen, ja noin 8 tuntia ennen iltatabua. Ei se ole niin vaikeaa. Esim. n. klo 7:00, 14:30, & 22:00.

Yhteistyössä