Popcornit ja induktioliesi...ongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pop pop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pop pop

Vieras
Meidän perheessä on totuttu tekemään usein popcornia kattilassa. Se on ollut kaikkien herkku ja kaupan mikropopparit eivät maistu suolaisuutensa takia. No nyt meille hankittiin induktioliesi ja olen yrittänyt muutamaan otteeseen tehdä popcornia uudella liedellä...vaan eipä onnistu! Popparit joko palavat ihan karrelle tai sitten muuten kuivahtavat. Olen yrittänyt eri taktiikoilla niitä poppailla; pitkään täydellä teholla ja vasta sitten pienentänyt lämpöä, antanut vain ihan hetken olla täysillä ja sitten vähentänyt tehoja...mutta ei auta mikään, lopputuolksena on aina kuivat popparit.

Osaako joku induktioliedellä tehdä popcornit niin että onnistuvat ja mikä siihen olisi oikea valmistustapa??

Omalla induktiolla tein niin, että laitoin heti kattilaan kaiken. Eli sekä öljyn että jyvät. Siinä vaiheessa kun alkoi poksahdella pidin edelleen täysillä, mutta vähän välii sekoitellen kattilaa ilmassa pikaiseen. Siinä sai kyllä olla tosi tarkkana, helposti paloi pohjaan. Piparit valmistui tuolla tavalla tosi nopeasti eli ei saanut kyllä tehdä samalla mitään muuta.

[QUOTE="Vieras";28741344]Jaa meillä on onnistunu. Täysillä en oo pitäny vaan tyyliin 6-7(9-portainen asteikko)[/QUOTE]

eli et missään vaiheessa ole laittanut täysille? Koko ajan tuolla 6-7:lla?

Omalla induktiolla tein niin, että laitoin heti kattilaan kaiken. Eli sekä öljyn että jyvät. Siinä vaiheessa kun alkoi poksahdella pidin edelleen täysillä, mutta vähän välii sekoitellen kattilaa ilmassa pikaiseen. Siinä sai kyllä olla tosi tarkkana, helposti paloi pohjaan. Piparit valmistui tuolla tavalla tosi nopeasti eli ei saanut kyllä tehdä samalla mitään muuta.

vähän tuohon tyyliin olen kokeillut tehdä, mutta kuivia tuli. Voikohan kattila vaikuttaa asiaan? Tavallisessa teräskattilassa oon tehnyt(induktioliedelle sopiva kattila).

[QUOTE="Poppari";28741397]Mie laitan aina alusta lähtien tasoksi 7 ja teen samaan tyyliin kuin perinteisellä liedellä. Jos laittaa täysille niin kärtsäävät tai kuivavat.[/QUOTE]

Ok, täytyy seuraavaksi kokeilla laittaa heti alusta miedommalle tulelle. Kiitos vinkeistä!

Meidän perheessä on totuttu tekemään usein popcornia kattilassa. Se on ollut kaikkien herkku ja kaupan mikropopparit eivät maistu suolaisuutensa takia. No nyt meille hankittiin induktioliesi ja olen yrittänyt muutamaan otteeseen tehdä popcornia uudella liedellä...vaan eipä onnistu! Popparit joko palavat ihan karrelle tai sitten muuten kuivahtavat. Olen yrittänyt eri taktiikoilla niitä poppailla; pitkään täydellä teholla ja vasta sitten pienentänyt lämpöä, antanut vain ihan hetken olla täysillä ja sitten vähentänyt tehoja...mutta ei auta mikään, lopputuolksena on aina kuivat popparit.

Osaako joku induktioliedellä tehdä popcornit niin että onnistuvat ja mikä siihen olisi oikea valmistustapa??

Hei! Meillä sama juttu, pop cornit eivät tahtoneet oikein poksahdella tuttuun tapaan. Ei miedolla tai kuumalla eikä siltä väliltä. Täällä induktio oli laitettava ihan täysille, joka kyllä normisti polttaa hetkessä, nyt onnistui vain sillä:) Mut ohhoh, oli kyllä.popparit kuin aavikolta eli ihan kuivia ja ihmeellisiä. Eli induktioita on ehkä myös vähän erilaisia ja joku kemiallinen juttu tässä kyllä on, pitää vaikka laittaa kyssäriä martoille:D

Popkornithavoi tehdä mikrossakin, kulhoon vaan jyvät ja halutessaan öljyä ja suolaa. talouspaperiarkki päälle ja kansi tai mikrokupu estämään ettei talouspaperi lennä taivaan tuuliin.
Onnistuu myös paperipussissa.

Yhteistyössä