Mies on koti-isä: makaa aamuisin pitkään; lapset sotkevat ja kitisevät...

• Viestiketjun aloittaja äiti pulassa
  • Ensimmäinen viesti
äiti pulassa
Mies on koti-isä: makaa aamuisin pitkään; lapset sotkevat ja kitisevät...

...mies valittaa ettei jaksa tehä mitään koska lapset kitisevät.

Yritin selittää, että lapset sotkevat ja kitisevät, koska mies ei anna heille huomiota, vaan huutaa sängystään lapsille kun ne heräävät että "hiljaa, takas nukkumaan", mutta lapset vaan jäävät huoneeseensa leikkimään josta tulee tietenkin sotkua.

Kun soitan töistä miehelleni, hän valittaa kuinka on raskasta, taas lapset vaan kitisseet ja sotkeneet.

Minäkin olen ollut koti-äiti. Lapset nyt 4 ja vajaa 2v. Mies ollut puoli vuotta kotona lasten kanssa koska on työtön. Ja koska minä en halunnut tyttöjen menevän päivähoitoon. Nyt tuntuu, että pitäisi itse jäädä töistä pois, koka lapsillahan on huono olla isän kanssa joka vain huutaa eikä huomioi.

Eivät ikinä käy missään. Esikoinen leikkii päivittäin pihalla muiden lasten kanssa, mutta 2v. pääsee pari kertaa viikossa ulos. 4v. kävi keväällä kerhossa apri kertaa viikossa, mutta nyt se on kesätauolla. Minulla ei ole kuin muutama päivä kesälomaa.

Meijän lapset ansaitsevat parempaa. Mitä mä teen? Mies sai hirveet raivarit koska sanoin sille tänään asiasta pahasti ja erittäin suoraan. Lähti menemään, pitää kuulemma hoitaa huomiseksi hoitaja lapsille, koska ei ole tulossa takas...Juuh...

Mies on jatkuvasti kavereilla myöhään yöhön. Ja muutenkin valvoo myöhään, joten mikä ihme se on jos ei jaksa nousta aamulla?!!! Se idiootti väittää etei vaan saa unta. On hakenut masennuslääkkeet joiden pitäis auttaa nukahtamiseen, ei auta.

Mitä mä teen?! :S

"vieras"
No ompas kiva mies sulla, kauankos lapset joutuu vartoilemaan aamu palaa? Niin kauan kunnes herra suvaitsee herätä vai?:(
Onko sulla joku teini miehenä joka makoilee puoleen päivään? Äijä töihin ja lapset tarhaan!!

äiti pulassa
mies on 26v...Ei mikään teini enään. Miten mä saan sen tajuumaan, ettei tää voi jatkua näin? Ollaan väännetty tosta kaveri asiata ikuisuus, mutta se väittää että se tarvi sitä aikaa, muuten se ei jaksa. EI SE NÄKÖJÄÄN MUUTENKAAN JAKSA. oon vaan niin raivona. oon yrittäny ymmärtää, kuunnella, neuvoa, mutta ei mikään ei oo hyvä. Ja sit kun sanon suoraan, niin mua syytetään siitä. En tajuu mistään mitään, koska lapset olivat kuulemma paljon helpompia kun olivat pienempiä (silloin kun minä olin koti-äiti). Jotenkin vaan olen eri mieltä asiasta...miten sen saa tajuumaan?

tähh
[QUOTE="vieras";28725251]No miksi sen miehen on pakko tykätä koti-isyydestä, kun ei äitejäkään pakoteta kotiin jäämään?

Mies töihin ja sinä kotiin. Tai lapset hoitoon.[/QUOTE]

Kuka sanoo, että pitäisi tykätä koti-isyydestä? Eikö niitä omia lapsia voi kuitenkin hoitaa, kun kerran siellä kotona on?

M32
Alkuperäinen kirjoittaja tähh;28725267:
Kuka sanoo, että pitäisi tykätä koti-isyydestä?
En ole mikään isyyden asiantuntija, mutta eikö elämässä ylipäätään kannata tehdä sellaisia asioita, joista tykkää, ja jättää tekemättä ne, joista ei? Suomessa on verovaroin kustannettu subjektiivinen päivähoito-oikeus, jonka ansiosta työnhakijankaan ei tarvitse hoitaa pieniä lapsia koko päivää kotona ellei halua.

Mielestäni ihmiset, jotka tekevät näin harkitsemattomasti lapsia, ansaitsevatkin kärsiä, mutta osaansa syyttömien lasten on varmasti paras olla ainakin osa päivästä poissa moisten tunareiden ulottuvilta. Millainen nainen valitsee lastensa isäksi miehen, joka ei tuota vertaa ymmärrä vanhemmuuden realiteetteja?

tähh
En ole mikään isyyden asiantuntija, mutta eikö elämässä ylipäätään kannata tehdä sellaisia asioita, joista tykkää, ja jättää tekemättä ne, joista ei? Suomessa on verovaroin kustannettu subjektiivinen päivähoito-oikeus, jonka ansiosta työnhakijankaan ei tarvitse hoitaa pieniä lapsia koko päivää kotona ellei halua.

Mielestäni ihmiset, jotka tekevät näin harkitsemattomasti lapsia, ansaitsevatkin kärsiä, mutta osaansa syyttömien lasten on varmasti paras olla ainakin osa päivästä poissa moisten tunareiden ulottuvilta. Millainen nainen valitsee lastensa isäksi miehen, joka ei tuota vertaa ymmärrä vanhemmuuden realiteetteja?
Ap varmasti ilahtui kannustavasta kirjoituksestasi.

M32
Alkuperäinen kirjoittaja tähh;28725498:
Ap varmasti ilahtui kannustavasta kirjoituksestasi.
Ei ole minun asiani kannustaa ihmisiä, jotka tekevät huonoja valintoja ja valittavat itse aiheutetuista ongelmistaan. Tosiasia on, että vaikka lapsiperhe-elämä voi mennä perseelleen noin tuhannesta omien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta syystä, sopiva kumppani täytyy sentään osata valita itse. Joskus kovistelu herättää ihmiset pohtimaan päätöksiään ja ottamaan vastuuta omasta elämästään. Foorumeilla sitä tulee myös kirjoittaneeksi paitsi toisille keskustelijoille myös muille, joiden on vielä mahdollista välttää samat virheet.

Paska nakki, ap. Toivon todella, että löydät avun lastesi tilanteeseen, mutta täytyyhän sinunkin tunnustaa, että itse olet petisi sijannut.

Ikävä tilanne. Mun mieheni on kans koti-isänä ollu(ei työttömänä vaan hoitovapaalla vakituisesta palkkatyöstään) ja hän on kyllä hoitanu homman hyvin. Mutta ehkä ero on siinä että hän on tehnyt sen omasta tahdostaan, sun mies ilmeisesti olosuhteiden pakosta? Mut ehkä kannattas haekita pk paikkaa.

liu
Meillä on ollut puhetta hoitovapaan jakamisesta, mutta vähän pelkään, että lipsuisi meillä tuohon myös. Mies ei ole kiinnostunut miettimään kasvatustapojaan. Joko riehuu lasten mukana, jos sattuu huvittamaan tai sitten komentelee vihaisesti ja tosi epämääräisesti (nyt toi saa riittää, älä viitsi olla hankala) ja ihmettelee, kun se ei toimi...

Ja sit kun sanon suoraan, niin mua syytetään siitä. En tajuu mistään mitään, koska lapset olivat kuulemma paljon helpompia kun olivat pienempiä (silloin kun minä olin koti-äiti). Jotenkin vaan olen eri mieltä asiasta...miten sen saa tajuumaan?[/QUOTE]

Miten teillä sujuvat aamut silloin, kun olet itse kotona? Meillä oli sovittu rytmi, jota noudatetaan olipa kotona sitten kumpi tahansa vanhemmista.
Kyllä varmaankin joudut laittamaan kovan kovaa vastaan. Isä ei toimi noin. Koita saada lapset hoitoon ja mies voi valita töihin tai työttömänä viikonloppuisäksi. Jos hän oikeasti välittää sinusta ja perheestään alkaa hän myös kantamaan teistä vastuuta jos taas ei niin pääset loppujen lopuksi helpommalla ilman häntä. Teet myös palveluksen lapsillesi kun vaadit isältä isälle kuuluvaa käytöstä. Voimia taistoon.

"hmmm"
Kärsivätkö lapset? antaako ruokaa? ei kaiken tarvitse olla niin kuin strömsössä.

Jos sinä kärsit niin viet hoitoon mutta sehän maksaa tietysti sen lähes 500 euroa.

tähh
Ei ole minun asiani kannustaa ihmisiä, jotka tekevät huonoja valintoja ja valittavat itse aiheutetuista ongelmistaan. Tosiasia on, että vaikka lapsiperhe-elämä voi mennä perseelleen noin tuhannesta omien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta syystä, sopiva kumppani täytyy sentään osata valita itse. Joskus kovistelu herättää ihmiset pohtimaan päätöksiään ja ottamaan vastuuta omasta elämästään. Foorumeilla sitä tulee myös kirjoittaneeksi paitsi toisille keskustelijoille myös muille, joiden on vielä mahdollista välttää samat virheet.

Paska nakki, ap. Toivon todella, että löydät avun lastesi tilanteeseen, mutta täytyyhän sinunkin tunnustaa, että itse olet petisi sijannut.
Ei tietenkään ole sinun asiasi kannustaa. Kaikkea vielä. Lyömäänhän tänne on synnytty.

"Vieras"
Et sä valitettavasti voi pakottaa miestä olemaan lastensa kanssa.
Tuon ikäset on kuitenki minusta ihan helppoja verrattuna pienempiin, leikkii hyvin keskenään kun niille vaan tarjoaa mielekästä tekemistä. Ja toki aamupalaa, ulkoilua jne mitkä kuuluu lasten perusoikeuksiin. Ehkä se miehes tosissaan on masentunu ja sen takia ei jaksa, ei sitä vaan väkisin voi pakottaa hankkimaan apua itselleen. säännöllinen elämänrytmi, päivityäinen ulkoilu ja liikunta olis mielialan ja jaksamisen kannalta parasta hoitoa ja lapsetkin hyötyis siitä. Ehkäpä voisit neuvotella hänen kanssaan josko olis halukas kokeilemaan tolla tavalla josko mieliala kohentuis.
Hänhän vois lähteä aamupäivisin lenkille laten kaa esim niin että pienempi rattaissa ja isompi pyöräilee. Tai sit kävis lenkillä tms iltaisin josko uni tulis paremmin.

"vieras"
Lapset päivähoitoon jos mies ei suoriudu hoitamisesta, ja jos miehellä masennusta niin hoitoa siihen. Jos kerran ei lääkkeet auta nukahtamiseen ja masennukseen(?) niin lääkäriin. Jos mies on masentunut niin kotona olo ajaksi tehtäväksi vaikka käydä kävellen kaupassa (saa liikuntaa, mikä auttaa masennukeen) ja suorittaa jotain kotitöitä mutta ei niin että on liian raskasta. Jos taas nykytilanne johtuu vaan laiskuudesta eikä oikeista ongelmista, niin mies saisi hoitaa työpäivän aikana kaikki kotityöt tai tienata vaikka sitten pulloja keräämällä, jos ei muuta työtä löydy.

Minä olin vaikeasti masentuneena kotiäitinä ja se oli kamalaa mulle ja varmasti lapsellekin, onneksi oli sukulaisia lähellä auttamassa.

"vieras"
Lapset päiväkotiin.Mies herää viemään lapset sinne,ja saa polkaistua päivänsä ajoissa käyntiin.Kotona hän voi siivota ja laittaa ruokaa,tehdä kotihommia.JA HAKEA TÖITÄ.Älä anna lastesi kärsiä miehesi ajattelemattomuuden,itsekkyyden,laiskuuden ja masennuksen takia.Alkavat pian vielä lapsesikin oireilemaan.

Yhteistyössä