Kansanedustaja erosi kirkosta - vihapuhetta puskee ovista ja ikkunoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jesus Morientes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jesus Morientes

Vieras
LS: Kirkosta eronneelle Viitaniemelle kuraa niskaan - haukuttu muun muassa lihavaksi lehmäksi | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Kansanedustaja Viitamies kertoi asiasta blogissaan perjantaina. Ilmoitus sai aikaan palautesuman: lähes sata kansalaista on kommentoinut hänen eroaan kirkosta. Suurin osa palautteesta on ollut vihaista.

- Olen saanut pari puhelua, tekstiviestejä, meilejä ja kommentteja blogiini. Suurin osa on ollut tuomitsevia. Minua on haukuttu lihavaksi lehmäksi ja kuvainnollisesti hakattu Raamatulla päähän, Viitamies kertoo Länsi-Savo -lehdessä.

Viitamies lupaa liittyä takaisin kirkkoon, jos piispat ja kirkon johto irtisanoutuu Räsäsen mielipiteistä jatkossa.

Ah, kuinka kristillistä<3

Uskovaisille pitäisi se lähimmäisenrakkaus olla tärkeä asia "tee toisille kuten haluaisit itsellesi tehtävän". Eipä päde jos henkilö on ateisti, eronnut kirkosta, lesbo, juutalainen tai maahanmuuttaja. You name it.

[QUOTE="...";28721730]Miksi kirkosta eroamisesta pitää edes kertoa erikseen? Olen minäkin eronnut vuosia sitten, mutta miksi asiaa pitäisi mainostaa?[/QUOTE]

No monesti kansaa kiinnostaa edustajiensa asiat. Ja tuossahan oli kyseessä nimenomaan poliittinen kannanotto.

Minusta kirkko on ajautunut olemaan instituutio, joka on kaukana siitä oikeasta sanomasta. Minun jumalani kuuntelee, kun panen kädet ristiin ja yleensä aina löydän vastauksen vaikeuksissa. Se käsien ristiminen rauhoittaa itseäni, vaikka todellisuudessa tiedän itse löytäväni ratkaisun.

En ole aikeissa erota kirkosta ja Akaatin tavoin olen sitä mieltä, että Räsästä ei todellakaan pidä kuulla koko ev.lut. kirkon edustajana. MUTTA ministerinä lausuntonsa, irrallaan tai ei, ei ollut asiallinen.

Vielä: olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että nykypäivänä kirkko ja politiikka olisi syytä erottaa toisistaan. Esim. Näin on esim, Ranskassa.

.

Yhteistyössä