En laihdu vaikka mitä yritän - PCO??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad bad bad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28716575]Niin mitä pahaa?[/QUOTE]

Mulla e-pillerit aiheutti aknen, hirsutismin, kuivat ohuet limakalvot. Vaivat jäivät pysyviksi. Gynekologikin sen sanoi että joskus harvoin käy niin että e-pillereistä johtuvat haittavaikutukset jäävät pysyviksi.

PCO tai PCOS eivät ole mitenkään synnynnäisiä ongelmia vaan niihin voi joissain tapauksissa vaikuttaa elämäntavoilla. PCO voi ilmaantua lihomisen seurauksenaja korjaantua laihduttamalla, tosin sitä ilmenee hoikillakin. Kannattaa noilla oireilla käydä ultrassa ja jos siellä todetaan monirakkulaisuus, suosittelen sokerirasitusta diabeteksen/huonontuneen sokerin siedon poissulkemiseksi. PCOS:sta kärsivät ovat kakkostyypin diabeteksen riskiryhmässä ja laihdutusta voi helpottaa metformiini lääkkeen käyttö ja hiilihydraattien rajoittaminen ja pitäminen hyvälaatuisina.

Mä oon vaan sitä mieltä, että ihmiset ollaan erilaisia. Nuorena lähti se paino minultakin tosta vaan -> paras tulos oli 10 kiloa 10 päivässä. No nyt sit laihdutin 20 kiloa kahdessa vuodessa... Ja vaikka tekisin mitä en todellakaan pääse edes puolen kilon viikkovauhtiin. Tuon 20 kg sain pois harrastamalla liikuntaa 2-3 tuntia päivässä ja laskemalla KAIKEN mitä söin kahden vuoden ajan... Ei ollut helppoa, mutta kyllä se lähti, kovalla työllä.

Ja myönnän, että huvittaisi kunnolla läväyttää turpaan jokaista, jonka mielestä laihdutus on niin helppoa, että kunhan vaan kuluttaa vähemmän kuin syö... AAAAAAAAARGH. Älä siis anna periksi. Ja suosittelen tekemään niitä pysyviä muutoksia, ei paastoja, ei karppauksia, vaan elät siten, miten voit elää loppuelämän.

Mä oon vaan sitä mieltä, että ihmiset ollaan erilaisia. Nuorena lähti se paino minultakin tosta vaan -> paras tulos oli 10 kiloa 10 päivässä. No nyt sit laihdutin 20 kiloa kahdessa vuodessa... Ja vaikka tekisin mitä en todellakaan pääse edes puolen kilon viikkovauhtiin. Tuon 20 kg sain pois harrastamalla liikuntaa 2-3 tuntia päivässä ja laskemalla KAIKEN mitä söin kahden vuoden ajan... Ei ollut helppoa, mutta kyllä se lähti, kovalla työllä.

Ja myönnän, että huvittaisi kunnolla läväyttää turpaan jokaista, jonka mielestä laihdutus on niin helppoa, että kunhan vaan kuluttaa vähemmän kuin syö... AAAAAAAAARGH. Älä siis anna periksi. Ja suosittelen tekemään niitä pysyviä muutoksia, ei paastoja, ei karppauksia, vaan elät siten, miten voit elää loppuelämän.

Joo eli kuluttaa ENEMMÄN kuin syö tai syö vähemmän kuin kuluttaa... :D En mä sentään noin hoopo ole :D

Yhteistyössä