Ihrakuoriainen tai vyöihrakuoriainen, onko kukaan päässyt eroon kotikonstein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihrakuoriaisen toukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihrakuoriaisen toukka

Vieras
Meillä on siis alkanut näkymään ihrakuoriaisia lähes päivittäin 1-2 kpl keskellä lattiaa ja yleensä selällään sätkimässä. Yhden toukan olen bongannut. Talo on uusi ja paskaista ei ole. Yläpohjassa on puhallusvillat ja aivan hirvittävästi kärpäsenraatoja. Sielläkö sitten mälläävät... mutta eihän niitä kärpäsenraatojakaan saa sieltä yläpohjasta pois!! Oletteko päässeet näistä kotikonsteilla eroon. Bio Killiä olen suihkutellut, mutta ilmeisesti pitäisi käydä myös kaikki iv-tulot ja kattolistat läpi. Menee nimittäin pari purkkia tuota myrkkyä =/

meillä just sama homma. yks käveli jopa seinää pitkin. talvella niitä ei näy. jos on vähäkään roskamurua jossain nurkassa niin näyttävät heti olevan paikalla. pitäisi vaan saada ne kärpäsenraadot pois mutta miten? ja niitä tulee varmasti kesän aikana lisää.

meillä myös puhallusvilla, olisiko siinä syy?

Siellähän ne yläpohjassa varmaan herkuttelee, mut kärpäsenraatoja on kyllä mahdoton saada pois puhaallusvillan seasta.. niitähän on hirveitä kasoja siellä täällä. Meilläkin uusi talo niin vähän ottaa päähän tommoset elukat, vihaan kaikkia öttiäisiä yli kaiken!

Siis onko tuo joku puhallusvillan ominaisuus, että kärpäset pääsee sinne muhimaan? Kun meillä on ulkovuoriremontti menossa ja mies miettii puhallusvillaa, eikö kannattaisi? Noita kuoriaisia on meilläkin ollut kun muutettiin, mutta kattoremontin yhteydessä löytyi pari oravanpesää jossa raatoja, ne poistettiin ja kuoriaiset on vähentyneet niin että ehkä 1 löytyy kahdessa viikossa, toukkia ei ole näkynyt koskaan. Ällöttäviä ne kyllä on :(

Meillä kans noita ötököitä ja uudehko talo. Onko tuo joku uusien talojen vieras vai esiintyykö myös vanhoissa taloissa? Mitä taloja teillä on, siis valmistaja?

Elikkäs, onhan jotakin kuoriaisia tullu nähtyä, äskenpä näin yhden sängylläni... En ole varma onko ne nyt ihra- vai turkis kuoriaisia, (näyttää enemmän ihra kuoriaiselta) Mutta olen nähnyt niitä pari tai yksi kuukaudessa, pitäisikö huolestua vai ei?

Elikkäs, onhan jotakin kuoriaisia tullu nähtyä, äskenpä näin yhden sängylläni... En ole varma onko ne nyt ihra- vai turkis kuoriaisia, (näyttää enemmän ihra kuoriaiselta) Mutta olen nähnyt niitä pari tai yksi kuukaudessa, pitäisikö huolestua vai ei?

Meillä on ollut noita satunnaisesti viimeisen vuoden ajan, siis niin että silloin tällöin on joku yksittäinen kuoriainen (ja kerran toukka) näkynyt tsippailemassa jossain. Pahimmillaan on nähty muutaman kerran viikossa. Mitään epidemiaa niistä ei ole onneksi kuitenkaan tullut, eikä vaatteita ole mennyt piloille ainakaan mun nähdäkseni.

Itse olen nähnyt parvekkeella viimeviikolla muutaman. Olivat pesiytyneet mattojen väliin jotka oli sielä säimytyksessä. Äsken heräsin rapinaan korvaltani ja kun huitaisin pois niin kukas muukaan siinä kuin ihrakuoriainen. En kyllä tietääkseni ole raatokaan kun ihan virkeä 19 vuotias tyttö. Meni kyllä loppuyön unet, vieläki on muka tuntuvinaan tossa korvalla :(

Meillä esiintyi niitä ajoittain, ehkä kerran kuukaudessa näkyi yks/kaks, koskaan ei toukkia. Talosta paljastuikin sitten hometta, uusittiin koko ulkovuori villoineen ja home saatiin pois ja samalla näköjään katosi kuoriaiset! Liekkö siell ollut lisäksi joitain ampiaisenpesiä tai muita raatoja, josta ne öttiäiset sai ruokaa.

[QUOTE="viera";29321789]Ei niistä eroon pääse, ainakaan jos asuu kerrostalossa. On ollut pakko tottua elämään niiden kanssa : /[/QUOTE]

Kyllä niistä pääsee eroon, useita vuosia sitten niitä siirtyi vanhasta asunnosta muuttotavaroiden kanssa uuteen asuntoon. Kun hoksasi paikat, missä niitä yleisimmin esiintyi, niin järjestelmällisesti hävitin viikon parin välein esiin tunkevat toukat ihan käsin listimällä. Nyt on mennyt monta vuotta ettei niitä ole enää näkynyt.

Meillä oli kanssa noita, näkyi pari kertaa viikossa yksittäin. Toukkia ei näkynyt. Kutsuttiin tuholaistorjuja joka suihkutteli paikat ja ulkoa myös kahteen kertaan, sen jälkeen ei näkynyt. Ne on maantasalla asujien riesa sanoi hän, eivätkä tule ihmisten ruoan perässä kun ovat raadonsyöjiä ja toukat syö vaatteet. Ällöttäviä otuksia!

Onko takuuvarma että tulevat vain raatojen perässä?? Meillä noita on näkynyt vaivaksi asti, toukkia ja niiden kuoria on löytynyt vaikka mistä. Rempattiiin yks huone ja löysin listojen alta toukkien kuoria. Suihkuttelin kaikki mahdolliset raot myrkyllä.

Mietin vaan kun meillä on tuolla räystään alla joka kesä linnunpesä ja mitä muuta tuolta vintiltä voi löytyä että olisiko sitten siellä joku raato, hyi yäk :(

Meillä näitä on ollut kans. Pääseekö millään eroon kotikonstein? Ihan hirveitä, olen ihan paniikissa kun yhdenkin tapan! Hyi, en tykkää yhtään minkään sortin öttiäisistä:(

Yhteistyössä