Miten sais exän rauhoittumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxcvbnm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxcvbnm

Vieras
Eli, minulla oli aika epämääräinen suhde (seksisuhde, ei oikeastaan rakkautta missään vaiheessa) hyvin omistushaluiseen ja kai sitä vois sanoa että pahaan mieheen. Hän pakotti seksiin ja haukkui ja oli kovin mustasukkainen jne jne. Hän on myös kova ottamaan viinaa ja varmasti joitain laittomiakin asioita aina kun niitä on tarjolla.

Lopulta kuitenkin jätin hänet, ja hän vannoi että aikoo tehdä minun elämästäni helvetin, haukkumalla ja viljelemällä minusta valheita. Ja kovasti hän sitä yrittää omalla kierolla ja minun mielestä vähän säälittävällä tavalla.

Hän siis haukkuu miua kaikille tutuille ja tuntemattomille, ihan jatkuvasti. Hänellä on ymmärtääkseni uusi nainen, mutta silti hän vain jatkaa ja jatkaa.
Kuulin yhdeltä tutulta että ex oli tullut heille joku päivä sitte ryyppäämään, ja ei kuulemma ollut tehnyt yhtään mitään muuta ku haukkunut minua, tuntikausia. Tuttu oli lopulta vaihtanut huonetta ja antanut exän sekoilla yksin, hän oli niin kännissä ettei edes huomannut että kuuntelija katos.

Tätä on nyt kestänyt 1,5 vuotta. Itse olen jo tottunut noihin haukkumisiin, niitä kuulin jo silloin kun oltiin yhdessä. Mutta silti tuo on minusta aika ärsyttävää.
Tähän mennessä minun taktiikkani on ollut vain ignoorata koko henkilö, ja ainakin olen saanut todella paljon porukkaa "minun puolelleni", koska itse en hauku tuota exää, enkä näe mitään syytä jäädä märehtimään menneisyyttä.

Eilen olin parin kavrin kanssa baarissa ja pilkun jälkeen törmättiin tähän exään, ja taas koko tori raikas siitä samasta vanhasta "v*tun s**tanan tyhmä lihava lehmä huora". Alan olemaan kyllästynyt tuohon ihmiseen. Puhumattakaan siitä että hän osaa myös olla väkivaltainen jos on oikeanlaisen cocktailin viinaa ja muita aineita ottanut.

Voiko tuosta tehdä jonkin ilmoituksen poliisille? Pitääkö siitä kuitenkin olla jotain todisteita?
Ajattelin kanssa että ehkä jos ensin on poliiseille jotenkin ilmoittanut että kyseinen henkilö saattaa hyökätä minun tai mieheni tai jonkun ystävän kimppuun, niin ehkä siitä on hyötyä siinä vaiheessa JOS ex oikeasti käy päälle?

Vai pitäisikö vain antaa olla? Odottaa että ehkä hän parin vuoden päästä alkaa itse kyllästymään tuohon?

Ok, eli oikeastaan poliisin puheille meneminen on melkeimpä ainut vaihtoehto. Harmi, ku kuitenkin se ero oli niin pieni juttu ja tuo tyyppi on paisuttanut sitä ihan älyttömiin mittoihin.

Hän on pikkulapsesta ollut ns. johtaja, vaikka kaverit ovat tietysti pitäneet häntä pelkkänä vitsinä, mutta hän ise kuvittelee oikeasti olevansa jotenkin korkeammalla kuin muut. Käskyttelee ihmisiä ja yleensä ihmiset tottelevat (vähäpätöisissä jutuissa) koska eivät jaksa sitä kännisekoilua mikä siitä seuraa jos häntä ei tottele tai kuuntele. Hän alkaa kiukuttelemaan kuin pikkulapsi, mutta tietysti aikuisen juopuneen miehen lyönnit ja potkut ovat ikävempiä kuin 3-vuotiaan.

Ja koska nyt minä olin se joka kielloista piittaamatta kuitenkin lähdin kävelemään ja kehtasin löytää uuden miehenkin, niin se kai jotenkin sekoitti hänen pääkoppansa totaalisesti.

Minusta tuntuu kovasti että hänellä on joku paha mt-ongelma, mutta psykiatrit eivät mitään ole löytänyt. Hän kävi siis suhteen aikana psykiatrilla, mutta veikkaan että hän sielläkin satuili jotain ihan omiaan, joten mitään hoitoa hän ei sieltä saanut.

Jotenkin sinäänsä käy häntä niin sääliksi kun hän meuhkaa niin tosissaan ja kuvittelee että ihmiset tosiaan ois kääntynyt minua vastaan, vaikka oikeasti ihmisiä ei kerta kaikkiaan jaksa enää kiinnostaa. Alkuvaiheessa toki sain kaupungilla pahoja mulkaisuja sun muuta, mutta tänä kesänä on jo puolitututkin tullut minun luo ja sanonnu ettei heillä mitään minua vastaan ole ym. Menneen talven lumia nuo tuo suhde kuitenkin alkaa olemaan.

Viime vuonna söin tuon takia masennuslääkettä, kun sain paniikkikohtauksia oikeastaan aina julkisilla paikoilla, koska tosiaan ex tunteen suurin piirtein kaikki henkilöt tässä tuppukylässä, ja olin aika varma että minut suurin piirtein lynkataan kadulle. Näin ei onneksi (tietenkään) käynyt :)

Nyt tosiaan olen aika tottunut tuohon exän touhuun, mutta silti se äryttää, saan mielestäni turhan paljon huomiota. Ja toisaalta en tiedä ärsyttääkö häntä kun minä ja muut vain jatketaan omia touhhuja vaikka hän toitottaa siinä vieressä huoraa täyttä kurkkua? Hän on kuitenkin hirveän huomionkipeä ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä ex;28696807:
Tuota, onko poikaystäväsi nimi Verne?

Hei!
Ei ole. Mutta kuulostaako tutulta? Onko muilla kokemusta tällaisista henkilöistä?
Tavallaan tuo on aika harmitonta kiusaa kun ei kuitenkaan ole fyysistä väkivaltaa käyttänyt, uhkaillut kyllä vaikka kuinka usein.
Taitaa kuitenkin tietää että itse marssisin jo pienimmästäkin mustelmasta tekemään ilmoituksen, niin harrastaa tuota henkistä väkivaltaa vain.

Tuohan on selvästi hullu ja pakkomielteinen ihminen. Voisit kysyä poliisilta neuvoa.

Pakkohan tuo askel on vissiin ottaa.
Hankalaksi asian tekee se, että hän oikeasti osaa käyttäytyä todella mallikkaasti. "Normaalitilassa" hän on ryhdikäs, kohtelias, sosiaalinen, hauska, mukava ja kaikin puolin hyvinkäyttäytyvä. Joten sellaiset jotka eivät ole hänen pimeää puoltaan nähnyt eivät välttämättä usko tai ymmärrä tätä asiaa.

Tosin varmasti poliisit ovat tottuneet siihen että normaalinoloisilla henkilöillä voi olla noita pimeitä puoliakin? Koska onhan tuo hänen käytös enemmänkin kuin pelkkää Suomi-miehen känniörvellystä?

Sitä minä aina miehenä ihmettelen, että miksi naiset lähtevät tällaisten sekopäiden "matkaan" ja sitten minun kaltaiseni kunnolliset hyväntahtoiset kaverit jäävät vaihtopenkille.. Luulisi turvallinen ja luottamuksellinen suhde kiinnostavan enemmän kuin tuollainen veitsenterällä elely..?

Pakkohan tuo askel on vissiin ottaa.
Hankalaksi asian tekee se, että hän oikeasti osaa käyttäytyä todella mallikkaasti. "Normaalitilassa" hän on ryhdikäs, kohtelias, sosiaalinen, hauska, mukava ja kaikin puolin hyvinkäyttäytyvä. Joten sellaiset jotka eivät ole hänen pimeää puoltaan nähnyt eivät välttämättä usko tai ymmärrä tätä asiaa.

Tosin varmasti poliisit ovat tottuneet siihen että normaalinoloisilla henkilöillä voi olla noita pimeitä puoliakin? Koska onhan tuo hänen käytös enemmänkin kuin pelkkää Suomi-miehen känniörvellystä?

Ainakin ensimmäisessä viestissäsi viittasit siihen, että myös ystäväsi ovat olleet paikalla, kun solvauksia on sadellut. Onhan siinä sinulla todistajia, jos äijä kaiken kieltää. Ilman muuta olisin yhteydessä poliisiin, jos tuota on jo jatkunut noinkin pitkää.

[QUOTE="keijo2";28699061]Sitä minä aina miehenä ihmettelen, että miksi naiset lähtevät tällaisten sekopäiden "matkaan" ja sitten minun kaltaiseni kunnolliset hyväntahtoiset kaverit jäävät vaihtopenkille.. Luulisi turvallinen ja luottamuksellinen suhde kiinnostavan enemmän kuin tuollainen veitsenterällä elely..?[/QUOTE]

Ihmettelen suuresti samaa. Ja pidän itseäni todella tyhmänä kun tuohon ryhdyin.

Meillä oli tosiaan pelkkä seksisuhde aluksi. Itse olin kokematon, minulla oli vain yksi parisuhde ennen tuota, enkä ollut ollut sängyssäkään kuin yhden miehen kanssa ennen tuota.
Valitsin tämän miehen fuckbuddy-hommiin juuri sen takia että hän ei todellakaan ollut minun tyyliäni, en luottanut häneen enkä voinut alkuun kuvitellakaan muuta kuin puhtaasti tunteetonta seksiä. En siis ihastunut häneen, pidettiin vain hauskaa. Oli alkukesä ja olin ollut lähes vuoden ilman seksiä, siinä kai ne syyt :D

Mutta jossain vaiheessa hän sai minut kiedottua seittiinsä ja alettiin sit seurustelemaankin, vaikka vähän pistin vastaan enkä ollut tyytyväinen. Ei se oikeastaan varmasti seurutelua edes ollut, enemmänkin hän halusi jonkun jota pitää lieassa ja jota hallita.

[QUOTE="vieras";28699072]Ainakin ensimmäisessä viestissäsi viittasit siihen, että myös ystäväsi ovat olleet paikalla, kun solvauksia on sadellut. Onhan siinä sinulla todistajia, jos äijä kaiken kieltää. Ilman muuta olisin yhteydessä poliisiin, jos tuota on jo jatkunut noinkin pitkää.[/QUOTE]

On tosiaan. Mutta minulla on vähän sellainen fiilis että porukka aika nahkeasti lähtis mukaan todistajiksi, ellei se sitte ole jotenkin todella helppoa ja tietysti anonyymiä.
Koska tuo ex on aika kova suuttumaan ihmisille jotka auttavat minua, on jopa kännissä käynyt yhden ystäväni päälle kun hän puolusti minua jossain asiassa.

Tämä on vähän outoa ehkä, mutta ihmiset ovat vain tottuneet tuohon tämän ihmisen sekoiluun, jotkut ihan tahallaan härnääkin häntä koska se on omalla tavalla viihdykettä tylsinä hetkinä. Itsekään en silleen ota noita hän solvauksia hirveän verisesti (kun oltiin yhdessä, niin silloin ne toki satuttivat, mutta nyt on jotenkin tottunut niihin), mutta minua häiritsee se ettei hän näköjään vain aio lopettaa sitä ikinä.

Kyllähän tuossa täyttyy kunnianloukkaus kun halventavasti nimittelee julkipaikalla muiden kuullen. Voit tehdä asiassa rikosilmoituksen ja tavoitteena että poliisi jututtaa miestä, että jos ko toiminta ei lakkaa niin juttu viedään eteenpäin mahdollisesti päätyen sakkoihin. Mutta jos ex "lupaa" rauhottua niin voit asianomistajana perua ilmoituksen jolloun asia jää sikseen poliisissa. Usein poliisin väliintulo riittää ellei lietso pahemmaksi, mutta sitten täytyy äijän olla jo aika sekopäinen että ei välitä seurauksista.
Kannattaa olla tosiaan poliisin yhteydessä ja kysyä ainakin neuvoa.

Usein poliisin väliintulo riittää ellei lietso pahemmaksi, mutta sitten täytyy äijän olla jo aika sekopäinen että ei välitä seurauksista.
Kannattaa olla tosiaan poliisin yhteydessä ja kysyä ainakin neuvoa.

Niin... Tuo vähän tässä mietityttääkin.

Mutta pitää kai kysellä poliisilta neuvoja. Miten se käytännössä tapahtuu? Yritin netistä etsiä jos ois jotain yleistä s-postia minne vois laittaa viestiä ja kysellä, mutta en oikein löytänyt.
Vai pitääkö oikeasti marssia laitokselle ja alkaa face to face puhua näistä jollekin rivipoliisille?

Menisin face to face niin voipi vaikuttaa miehen entisyyskin siihen mitä sulle neuvovat. Ja paremmin se kasvotusten tulee asia läpi käytyä. Ihan mielellään ne poliisin päivystyksessä neuvovat kun asian kanssa sinne menee neuvoa kysymään. Rivipoliiseja ne on kaikki ja jos joku nuorikloppi on vastassa niin kyllä niiden pitäis vinkata vanhempi poliisi paikalle jos eivät osaa neuvoa. Rohkeestipa vaan sinne.

Menisin face to face niin voipi vaikuttaa miehen entisyyskin siihen mitä sulle neuvovat.

Tämä voi olla totta. Hän on vuosia sitte jäänyt ilkivallasta kiinni, tai siis poliisit nappasivat hänet ilkityön tekopaikan lähettyviltä (täysin tyhjä kaupunki keskellä yötä/aamuyöstä), mutta eivät kesken teon, joten heillä ei ollut todisteita.
Ja sitte ku mies oli selvinnyt kännitilastaan, niin hän OIKEASTI uskoi ettei hän todellakaan sitä tekoa ois tehnyt, intti sitä niin kovasti että ei lopulta saanut siitä mitään rangaistusta.

Tietysti on mahdollista että hän ei oikeastaankaan tätä ilkityötä ois tehnyt mutta... Pelottava piirre tässä henkilössä on tosiaan se ettei hän muista (mukamas) pätkääkään siitä mitä hän tietyssä kännitilassa tekee tai sanoo.

Yhteistyössä