Painoa 107kg pituutta 156, kommentoikaa mun syömiset....

• Viestiketjun aloittaja "lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"lilli"
Aloitin tänään laihiksen, Mitä ootte mieltä onko järkevää syömistä tälläinen?:

Varhaisaamiainen: Kuppi mustaa kahvia, + vettä

aamiainen: noin 2 dl keitettyä kaurapuuroa. 3 rklmansikkasosetta ilman lisättyä sokeria. Vettä.

Lounas: purkki veteen säilöttyä tonnikalaa, jääsalaattia 100g, 1 tomaatti, puolikas kurkku+ sipulin varsia (yhen sipulin)+tl salaatinkastiketta

Päivällinen: 300g broilerin filesuikaleita paistettuna (nolo), 450g rainbow wokkivihanneksia,+ suola + pippuri, vettä + kahvi

Iltapala: rasvaton rahka 250g + mansikoita kourallinen, vettä, musta kahvi

Unohdin syödä välipalan ja päivälliseksi olin ajatellut syöväni 100g lihaa ja 200g wokkivihanneksia, mutta ähmysinkin noin paljon, kun jäi välipala välistä :(

Niin onko tässä nyt mitään järkeä??

"Joo"
En tiedä. Oon ennen raskauksia painanut 60 kg ja nyt 7 lapsen jälkeen painan 100kg, oon 174 cm pitkä.
Laihduttaminen mielessä imettämisen jälkeen. Eihän se imettäessä kannata?

"Vieras"
Jos mä söisin noin paljon, en laihtuis tippaakaan.
Mun ois pakko jättää ekana toi puuro pois. Sillon mun keho tajuais, että nyt laihdutetaan. Söisin monipuolisen salaatin vähärasvasella raejuustolla. Leipänä pala Ryvitaa ilman rasvaa.
Lounasta en oikeeseen aikaan söis, vaan siirtäisin sitä niin, että söisin vaan yhden lämpimän ruuan päivässä. Kuittaisin lounaan vähärasvasella viilillä, johon sekottaisin sokerittomia marjoja.
Salaattikastikkeet pois. Purista vaikka hieman sitruunaa ja mausta Herbamarella. Toi purkkitonnikala tietty joskus menee, mutta...Ota tilalle vaikka muutama siivu kinkkufileetä tai keitä pakasteseitiä sipulin kanssa.
Päivällinen on liian tuhti. Puolet broiskusta riittää, ilman marinaadia tietty. Paisto hyvällä pannulla ei pyydä kuin tilkkasen öljyä. Muista, että wokkivihanneksissakin on kaloreita. Sallittuja ovat kukkakaali, parsakaali, kaali ja kesäkurpitsa. Söisin kyllä tuollakin aterialla sunsaan salaatin.
Itse syön iltapalaksi yhden Ryvitan, sitä raejuustoa 1/2 purkkia ja 1/2 greipin tai marjoja. Jos haluat laihtua, et välipaloja tartte.
Tärkeintä tossa laihduttamisessa on, että vaihtelet noita ruokia ja syöt tosi hitaasti ja pureskelet hyvin.
Onnea matkaan!

"Kifa"
Viestiin 5 kommenttina että tässä ei nyt ole kyse parin kilon pudottajasta vaan huomattavasta ylipainosta. Tällä henkilöllä on todennäköisesti ruokatottumukset olleet päin mäntyä jo pitkään ja koska yli satakiloisella peruskulutuskin on jo aika iso niin ei ole tarpeen vetää ihan nälkäkuuria jotta paino laskisi. Itse asiassa noilla lukemilla paino laskee kyllä vaikka enemmänkin söisi. Toki olisi parempi jakaa ateriat tasaisemmin ettei päivällinen olisi noin hurjan tuhti. Esimerkiksi aamiaiselle lisäisin vaikka kananmunan.

• Tykkää
Reactions: Pinki
"Kifa"
Ja omaan silmääni aloittajan ruokapäivä on jopa turhan tiukka josta kertoo jo tuo repsahdus päivällisen suhteen. Eli nälkä ei saa jäädä, itse en 50-kiloisenakaan pärjäisi noin kevyellä aamiaisella ja lounaalla. Ruokavalion nyt kuitenkin pitää olla sellainen että sitä pystyy noudattamaan pitkään joten miettisin herkuillekin oman sijansa - mikä on se suurin pahe ja pystyykö siitä luopumaan tyystin vai olisiko kuitenkin parempi sallia se vaikka pienenä määränä kerran viikossa karkkipäivätyylisesti. Kun on viikon tsempannut niin sitten siitä herkustakin nauttii erilailla!

Ja tietysti liikuntaa, vaikka puoli tuntiakin reipasta liikuntaa per päivä. Niin ihan varmasti kilot karisevat.

• Tykkää
Reactions: Karenina
Lady Gardenea
Broilerin suikaleet riittää ainakin kahdeksi päiväksi. Ainakin puolet pois ja riisiä tilalle.

Valkoinen riisi ei lihota. Mä olen syönyt sitä melkein päivittäin ja laihduin 11kg.

Käytä chiliä joissakin ruuissa. Se antaa kyytiä läskeille.

"Kifa"
Ei mikään ruoka lihota kohtuudella syötynä. Valkoinen riisi nyt vain sattuu olemaan varsin ravintoköyhää joten vatsansa kannattaa kyllä täyttää ennemmin jollain sellaisella mistä saa vitamiineja ja kivennäisaineitakin. Perunakin on parempi vaihtoehto, paras tietty salaatti ja sitten on toki nykyään monenlaisia viljasekoituksia jotka ovat pelkkää riisiä maukkaampiakin.

PIenemmät annokset ja lisää liikuntaa niin hyvä tulee. Ja muista että järkkäät sellaset elämäntavat joita jaksat noudattaa koko loppuelämän, muuten tuosta ei oo mitään hyötyä.

Niin ja rasvaa tosiaan pitäs olla kans. esim oliiviöljyä salaatin sekaan!!! Tonnarin vois vaihtaa muuksi kalaksi.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Vieras";28695339]Jos mä söisin noin paljon, en laihtuis tippaakaan.
Mun ois pakko jättää ekana toi puuro pois. Sillon mun keho tajuais, että nyt laihdutetaan. Söisin monipuolisen salaatin vähärasvasella raejuustolla. Leipänä pala Ryvitaa ilman rasvaa.
Lounasta en oikeeseen aikaan söis, vaan siirtäisin sitä niin, että söisin vaan yhden lämpimän ruuan päivässä. Kuittaisin lounaan vähärasvasella viilillä, johon sekottaisin sokerittomia marjoja.
Salaattikastikkeet pois. Purista vaikka hieman sitruunaa ja mausta Herbamarella. Toi purkkitonnikala tietty joskus menee, mutta...Ota tilalle vaikka muutama siivu kinkkufileetä tai keitä pakasteseitiä sipulin kanssa.
Päivällinen on liian tuhti. Puolet broiskusta riittää, ilman marinaadia tietty. Paisto hyvällä pannulla ei pyydä kuin tilkkasen öljyä. Muista, että wokkivihanneksissakin on kaloreita. Sallittuja ovat kukkakaali, parsakaali, kaali ja kesäkurpitsa. Söisin kyllä tuollakin aterialla sunsaan salaatin.
Itse syön iltapalaksi yhden Ryvitan, sitä raejuustoa 1/2 purkkia ja 1/2 greipin tai marjoja. Jos haluat laihtua, et välipaloja tartte.
Tärkeintä tossa laihduttamisessa on, että vaihtelet noita ruokia ja syöt tosi hitaasti ja pureskelet hyvin.
Onnea matkaan![/QUOTE]

Ison määrän laihduttajalle on tärkeää syödä niin että ei pääsekään tulemaan liian nälkä ja syödä tasasin väliajoin, ei skippaamalla aterioita. Enemmän kattoo mitä syö ja minkä verran.
Sulla ap on hyvä runko tossa. Rasvoja ei saa unohtaa kuitenkaan ja proteiinia riittävästi.

Säännöllinen ruokailu on kaiken a ja o, ei saa unohdella aterioita! Toi on aika tiukka ruokavalio, aluks ihan ok niin saat motivaatiota kun tippuu nopsaan. Ehkä 4 viikkoa, max 6 viikkoa tolla. Välillä hiilaripäiviä että rasvanpoltto tehostuu. Ehkä lisäisin ruisleipää tai perunaa/riisiä kuitenki vielä tohon diettiin että jaksaa liikkua.

kfkfkf
Hyvältä näyttää, ellei tuota päivällistä lasketa :D

Muistat vaan syödä pieniä annoksia tasaisin väliajoin, vähintään 2h ja max 4h ruokailuväli. Proteiinia joka aterialle ja ne annoskoot sellaisiksi, että tulee väkisinkin nälkä 2-4 tunnin päästä.

Muistathan myös hyvät rasvat? Paistat vaikka oliiviöljyssä noita lihoja, tai laitat sitä salaatinkastikkeeksi.

Tihis
Tuota riisihommaa olen miettinyt, miten ne aasialaiset voi sitten olla niin laihoja? Riisiähän ne pääasiassa vetää. Isoja säkkejä kantavat etnisistä kaupoista kotiin. Siis ISOJA.

kfkfkf
Tuota riisihommaa olen miettinyt, miten ne aasialaiset voi sitten olla niin laihoja? Riisiähän ne pääasiassa vetää. Isoja säkkejä kantavat etnisistä kaupoista kotiin. Siis ISOJA.
No eihän se pelkkä riisi hoikkaa ihmistä lihota. Mutta jos olet lihava ja laihdutat, niin parempia tuloksia sä saat aikaan ilman sitä riisiä.
Ei kukaan varmaan ole lihonut sen takia, että on riisiä syönyt :D

"Miira"
No eihän se pelkkä riisi hoikkaa ihmistä lihota. Mutta jos olet lihava ja laihdutat, niin parempia tuloksia sä saat aikaan ilman sitä riisiä.
Ei kukaan varmaan ole lihonut sen takia, että on riisiä syönyt :D
Mä en ymmärrä miksi pitäisi mitään jättää pois ruokavaliosta jos kerran siitä tykkää. Ei laihduttajan tarvitse herkkujakaan jättää pois ja silti laihtuu.

Koittakaa nyt ajatella vähän järjellä. Ei laihduttajankaan tarvitse mitään kitunälkäkuuria vetää laihtuakseen.

Yhteistyössä