Tarvin lukijoita blogiini ja rakentavaa kritiikkiä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee.

Vieras
Tässä tuore blogini:

colita de rana

Olen kirjoitellut vasta vajaan kuukauden verran, ja tarvisin palautetta blogin kehittämistä varten. Suomen kieli ei ole vahvin kirjoituskieleni, eli tiedän, blogi on ihan varmasti täynnä kaikkia klassisia kielioppivirheitä (minulla on ongelmia varsinkin pilkkujen kanssa!) Eli en tarvi palautetta kielellisistä asioista, mutta ennen kaikkea:

a) ulkoasusta - en ole itse tyytyväinen ulkoasuun, mutta en osaa muuttaa blogia niin, että siitä tulisi semmoinen kuin haluaisin.

b) sisällöstä - aihepiirini rönsyilee todella paljon, enkä tiedä onko se ihan liian laaja-alainen. Kannattaisiko minun yrittää keskittyä hieman enemmän johonkin tiettyyn aiheeseen, että saisin lukijoita?

Kiitoooss...

[QUOTE="joo";28688501]Ei kovasti kiinnostanut. Luen mieluiten joko puhtaasti poliittisia blogeja tai sitten höttöblogeja mutta tuo oli niin diibadaabaa ettei paljon jaksanut edes lukea.[/QUOTE]

Mihin blogissa käytyyn keskusteluaiheeseen kannattaisi sitten keskittyä, että se olisi vähän vähemmän diibadabaa?

Mun mielestä kannattaa keskittyä johonkin asiaan. Aika harvat jaksavat kiinnostua sekä poliittisista aiheista että pikkulapsiperhe-elämästä. Kannattaa kirjoittaa suht lyhyesti ja ytimekkäästi asiansa. Kuvia kannattaa olla paljon.

[QUOTE="Mielipide";28688576]Mun mielestä kannattaa keskittyä johonkin asiaan. Aika harvat jaksavat kiinnostua sekä poliittisista aiheista että pikkulapsiperhe-elämästä. Kannattaa kirjoittaa suht lyhyesti ja ytimekkäästi asiansa. Kuvia kannattaa olla paljon.[/QUOTE]
Samaa mieltä. Tosin mä kuulun juuri niihin, jotka jaksavat, ja laitoinkin blogin selaimen suosikeihin.

Kuvia lisää ja saisi ehkä olla vähän suurempia nuo kuvat.

Mä en kokenut aihetta diipadaapaksi vaan ihan kiinnostavaksi. Kuvia mäkin kaipaisin lisää ja jotenkin sellaista värikkyyttä. Mutta jatka vaan blogia, pikkuhiljaa se löytää muotonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28688606:
Samaa mieltä. Tosin mä kuulun juuri niihin, jotka jaksavat, ja laitoinkin blogin selaimen suosikeihin.

Kuvia lisää ja saisi ehkä olla vähän suurempia nuo kuvat.

Kiva että tykkäsit! Täytyypä sitten suurentaa kuvat heti.

Olen kirjoittanut politiikan ohella myös lapsista yms vähemmän vakavammasta siksi, että haluan keventää blogin tunnelmaa (enkä itse jaksa paasata koko ajan) Olenkin miettinyt että miten sitä parhaiten keventäisin, itseä kun ei "päivä asu" tms. aiheet kiinnosta.. Ja samaten päinvastoin, en jaksa kirjoittaa pelkkää "lapseni oppi konttaamaan" juttua, koska sekään ei itseä paljon kiinnosta..

Noh, toivottavasti pikkuhiljaa löydän sen oman punaisen langan ja aihepiiri kaventuu edes hieman..

Kiva että tykkäsit! Täytyypä sitten suurentaa kuvat heti.

Olen kirjoittanut politiikan ohella myös lapsista yms vähemmän vakavammasta siksi, että haluan keventää blogin tunnelmaa (enkä itse jaksa paasata koko ajan) Olenkin miettinyt että miten sitä parhaiten keventäisin, itseä kun ei "päivä asu" tms. aiheet kiinnosta.. Ja samaten päinvastoin, en jaksa kirjoittaa pelkkää "lapseni oppi konttaamaan" juttua, koska sekään ei itseä paljon kiinnosta..

Noh, toivottavasti pikkuhiljaa löydän sen oman punaisen langan ja aihepiiri kaventuu edes hieman..
Varmasti löydät punaisen lankasi :)

Mulla on ainoastaan yksi nk yhden aiheen blogi, jota seuraan. Ja se on ruokablogi. Joskin blogin pitäjä kirjoittaa siinä hyvin paljon muustakin, esim ruokiin liittyvistä ulkomaanmatkoistaan. Eli ei sekään siis aivan täysin yhden aiheen blogi ole.

Mielestäni tavalliset ihmiset harvoin ovat niin hyviä blogin pitäjiä, että saisivat yhden aiheen blogeistaan monipuolisia ja mielenkiintoisia. Vaadittaisiin edes jonkinlaista kirjoittaja- tai toimittajakoulutusta taustalle, jotta yksityishenkilö pystyisi toteuttamaan laadukasta luettavaa yhdestä aiheesta päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen alkamatta toistaa itseään. Sen vuoksi luenkin mielelläni juuri sellaisia blogeja, joissa aiheet vaihtelee ja ne aiheet ovat blogin pitäjää kiinnostavia.

Vaikket toivonut palautetta kielioppiasioihin, niin annan sitä silti. :) Avasin esittelysivusi ja siellä ensimmäisessä lausessa kirjoitit, että "aloitin kirjoittamaan" ja sitten "alkoi puuduttamaan". Ikävä kyllä tuo on niin ärsyttävä kielioppivirhe, että menetin mielenkiintoni. Viitsisitkö korjata tuon jutun tai ainakin jatkossa välttää sitä? Varmistukseksi vielä mainitsen, että tulisi kirjoittaa "aloin kirjoittaa" ja "alkoi puuduttaa" jne.

[QUOTE="vieras";28688782]Vaikket toivonut palautetta kielioppiasioihin, niin annan sitä silti. :) Avasin esittelysivusi ja siellä ensimmäisessä lausessa kirjoitit, että "aloitin kirjoittamaan" ja sitten "alkoi puuduttamaan". Ikävä kyllä tuo on niin ärsyttävä kielioppivirhe, että menetin mielenkiintoni. Viitsisitkö korjata tuon jutun tai ainakin jatkossa välttää sitä? Varmistukseksi vielä mainitsen, että tulisi kirjoittaa "aloin kirjoittaa" ja "alkoi puuduttaa" jne.[/QUOTE]

Ok, kiitos! vaihdan sen heti kun vain ehdin..

Yhteistyössä