kylätapahtuma ja vauva mukaan?

Viikonloppuna olisi tapahtuma, jossa edellisenä vuotena oli 1500 osallistujaa.. Tapahtuma on ulkona sekä sisällä.. Muutama kuuluisa esiintyjä, makkaran, pullan, kahvin ja kaljan myyntiä... tapahtuma alkaa klo 18 ja jatkuu n.02 saakka... Mietinkin, voiko sinne mennä puolivuotiaan kanssa 18-21 väliseksi ajaksi ? Paljon on tuttuja menossa ja olis kiva nähdä heitä :) Vaihtoehtona ei ole lapsen vientiä hoitoon :/ Eli joko mennään, tai sitten jäädään kotiin :)

[QUOTE="Vieras";28687647]En menis puolivuotiaan kanssa. Liian levoton ympäristö noin pienelle ja muutenkin tuo kellonaika on jo yörauhoittumista varten.[/QUOTE]

Ei tuo sen levottomampi varmaan ole kuin vaikka joku Linnanmäki, ja kun yhdestä illasta vuoden lähes valoisimpana aikana on kyse, niin tuskin siitä mitään haittaa on.

Ap:lle vinkkinä, että esim. kantoreppu/liina voisi olla hyvä idea. Oma lapseni nukkui kantorepussa, kun esikoisen kanssa kolusin jotain lastentapahtumia. Kyllä alkuillaksi voi ihan hyvin mennä - lähtee sitten pois, jos tuntuu, ettei suju,.

"vieras"
Tottakai voi mennä. Vaunut vaimentaa meteliäkin jonkin verran,ja siihen saa tarvittaessa näkösuojan niin vauvalla on ihan turvallinen olo kun ei tartte ihmisvilinää tms katsella. Jos vauva on tottunu nukkumaan päiväunia "taustamelussa" (esim kaupungilla liikenteen ääniä ym/musiikkia/tv/puheensorinaa) niin varaudu henkisesti siihen että nukkua posottaa ison osan ajasta ja kotiin tultua haluaakin sitten valvoa vielä muutaman tunnin..

....
[QUOTE="Vieras";28687647]En menis puolivuotiaan kanssa. Liian levoton ympäristö noin pienelle ja muutenkin tuo kellonaika on jo yörauhoittumista varten.[/QUOTE]

No eikai se nyt haittaa jos yhtenä iltana on vähän enempi säpinää ja valvotaan myöhempään.

Saraldo
Sekaan vaan. Puolivuotias nukahtaa kyllä metelissäkin, jos ei ole ihan täydellisessä hiljaisuudessa tottunut olemaan. Klo 21 ei ole mikään myöhä aika olla liikenteessä, ja vaikka olisitte siihen kahteen, niin vaunuissahan se vauva saa nukkua. Kaljatelttakin on ihan ok, kunhan katsoo ettei kukaan kaada tuoppia vaunuihin.

"Maija"
Sekaan vaan. Puolivuotias nukahtaa kyllä metelissäkin, jos ei ole ihan täydellisessä hiljaisuudessa tottunut olemaan. Klo 21 ei ole mikään myöhä aika olla liikenteessä, ja vaikka olisitte siihen kahteen, niin vaunuissahan se vauva saa nukkua. Kaljatelttakin on ihan ok, kunhan katsoo ettei kukaan kaada tuoppia vaunuihin.
Juuri näin. Ei kannata sitoa itseään mihinkään "vauvan täytyy olla siihen ja siihen aikaan kotona" -aikatauluun, koska vauva voi silloin tällöin nukkua vaunuissa myös yöunia. Toki se on sitten eri asia, jos vauva ei suostu nukkumaan, mutta yrittää kannattaa ainakin. Oon itse ollut puolivuotiaan kanssa mm. häissä puolille öin niin, että nukkui vaunuissa.

"vieras"
Se nyt on ihan yks ja hailee millä repulla lastasi yhden illan kannat, jos se vaan tuntuu molemmista mukavalta. Kantoreppu on kuitenkin sekä kantajalle että kannettavalle ergonomisempi ja huomattavasti kevyempi kantaa, itse en olisi jaksanut tuollaista iltaa rintarepun ja puolivuotiaan kanssa (ja 2-vuotias ja kantoreppu toimii edelleen :D).

Mutta mene millä vermeillä menet, pidä hauskaa! :)

"vieras"
Tässä aiempaa keskustelua miksi juuri kantoreppu eikä rintareppu. Myös Kantoliinayhdistyksen sivuilta ym löytyy paljon ajantasaista tietoa. Itse en ikinä riskeeraisi omaa lastani rintarepulla.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1750667-kantoreppu-vai-rintareppu-mita-eroa-kumpi-kannattaa-hankkia/

Random.
Niin no, miksei vois mennä. Yleisesti ajateltuna. Mutta sitten taas itse oman lapses parhaiten tunnet, hermostuuko moisesta menosta yms? Ja miten päivärytmi ja siihen tulevat poikkeukset vaikuttaa vauvan nukahtamiseen jne.

Yhteistyössä