mitkä asiat teitä ällöttää/oksettaa kotitöissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :DDD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

:DDD

Vieras
mä en pysty siivoon lattiakaivoja oksentamatta, viemärin hajulukkoa oksentamatta, mua ällöttää yli kaiken, jos tiskaan käsin ja siel leijuu jotain ruuantähteitä. siks huuhtelen astiat aina melkein puhtaaks ennen kun alan tiskaan :x

ja nyt mulla olis toi hajulukko seuraavana askareena.. likka tossa tokas (oli jokunen kk sitten mahataudissa) oksentaneensa lavuaariin kun tuli samalla toisesta päästä.. ihmettelin ääneen kun ei vedä kunnolla.. milläs hitolla mä siitäki taas selviän :x

niin ja jos on jääkaappiin jääny joku kippo missä on ruokaa ja se on homeessa, en todellakaan putsaa sitä vaan nakkaan pois :x

miks mulla ei ole miestä??? :(

Ei muuta kuin juuri nuo hajulukot ja viemärit. Yököttävää vetää pitkiä limaisia hiuksia viemäristä. Meillä kun on täällä 3 pitkähiuksista, niin niitä sinne väkisinkin tulee.

En ole ikinä putsannut viemäriä tai hajulukkoa (mikä Se,on) asuin kuitenkin yksin 3 vuotta :D nyt mies putsaa viemäreitä jos tarvetta, ehkä kerran vuodessa. Jos jääkaapissa homeinen ruoka yms. Niin heitän myös koko astian roskiin, ei pysty pesemään. Heitän kyllä pyykkiäkin jos on tarpeeksi kauan olleet pesuhuoneen lattialla, en kuitenkaan merkkivsatetta.

En ole ikinä putsannut viemäriä tai hajulukkoa (mikä Se,on) asuin kuitenkin yksin 3 vuotta :D nyt mies putsaa viemäreitä jos tarvetta, ehkä kerran vuodessa. Jos jääkaapissa homeinen ruoka yms. Niin heitän myös koko astian roskiin, ei pysty pesemään. Heitän kyllä pyykkiäkin jos on tarpeeksi kauan olleet pesuhuoneen lattialla, en kuitenkaan merkkivsatetta.

hajulukko_toinen.jpg

Muuten ei ällötä oikeastaan mikään, mutta joskus pienempinä kun lapset on onnistuneet jemmaamaan eväitä yllättäviin paikkoihin on vähän hirvittänyt katsoa kuhiseeko siellä jo jotain elukoita :x

Viemärit ja hajulukot ei ällötä kun kaataa niihin säännöllisesti kaikkia myrkkyjä ja pesee usein.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Kaikki on pakko tehä ite kun asuu yksin. Ei mulla kai hulluja ällötyksen kohteita oo. No nesteeksi mädäntyny kurkku oli aika yäk.

Mää muuten joskus vuosia sitten kun oli vielä pitkä tukka niin viritin lattiakaivoon semmosen harsonpalan. Keräs kätevästi hiukset eikä tullut sitä "viemäristä nousee limainen metritukko". Se piti tosin puhdistaa/vaihtaa vähän useammin mutta vaiva oli pienempi.

No ei mua mikään okseta mutta onhan viemärien putsaus inhaa hommaa. Tosin mitä useammin sen tekee niin sitä vähemmän inhottavaa se on. Ei siis tottumuksen takia vaan ku ei sinne oo sit kertyny niin paljo ällötyksiä. Ja mulla on mies mutta mun hommaa noi viemärit silti on.

Hajulukossahan on seisovaa vettä, mikä estää viemärin hajun tulemisen "ylös".

Sanoin kerran miehelleni että sun pitää valuttaa vettä hanasta ennen kuin käytät sitä koska ensin tulee se ällöttävä hajulukon vesi :D.

Juu noin päinhän se menee :laugh:.

Omassa kotona ei ällötä mikään... Jos pitäisi muiden vessanpönttöjä tai viemäreitä hoonata, niin se voisi vaatia normaalin suojavarustuksen lisäksi hengityksen pidättämistä.

Vessanpytty oli edellisen asukkaan jäljiltä pinttynyt keltaiseksi ja se haju. Kloriitilla sai liotella monta kertaa ja pestä. Hyi yök. Lattiakaivo, ri kannata edes mainita sen kunnosta. Se oli niin yökkis, että en pystynyt siihen itse.
Uuni lähtee helposti k2r:llä ja jos ei halua myrkkyjä käyttää, niin höyrypesurilla.

Vessanpöntön siivoamisesta en tykkää, mutta ei se varsinaisesti ällötäkään. Viemärien ja putkien siivoaminen on suorastaan hauskaa. Mutta ne voi kyllä avata esim. Niagarallakin, niin ei tarvi niitä mekaanisesti puhdistaa ollenkaan, jos avaaminen ällöttää.

Tiskikoneen sihdin puhdistus, kun siinä vaiheessa, kun alkaa laseihin jäämään kökköä, niin siellä on sitten jos mitä sattumia jo (ja meillä minä huuhdon AINA astiat ennen koneeseen laittoa tästä syystä, mutta valitettavasti muut eivät).

Nuo lattiakaivot ovat kanssa yöks!

Mutta hajulukko, pitääkö sitä joskus avata? Miksi?

[QUOTE="vivi";28687176]Viemärien ja putkien siivoaminen on suorastaan hauskaa. Mutta ne voi kyllä avata esim. Niagarallakin, niin ei tarvi niitä mekaanisesti puhdistaa ollenkaan, jos avaaminen ällöttää.[/QUOTE]

kerro mulle miten :'(

Lihapullataikinan vaivaaminen ja pullien pyörittely oksettaa. Se rakenne ja sormituntuma, yäk.
Biojätteet, hyi helv. Pussit vuotaa ja pettää, kahvinsuodatinpusseista tulee nestettä, pussin sisältö haisee... Astian pohjakin usein limassa. Olispa meilläkin se ameriikan mylly tiskialtaassa.

Minä tykkään putsata viemäriä ja vedellä hiustukkoja sieltä. Välillä teen sen suihkussa ollessani ihan huvikseen ja harmittaa, jos on kertynyt vain vähän. Miehelläkin pitkä tukka niin ihanuutta riittää.

Tiskaaminen käsin ällöttää, mutta kumihanskat pelasti. Nyt se on ihan kivaa.

Kuumimmat

Yhteistyössä