Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28686069:Sepä onkin taitolaji arvioida, mikä ketäkin kiinnostaa. Mutta jos työkaverisi alkaa puhumaan kanssasi Lähi-idän politiikasta, niin oletettavasti asia häntä kiinnostaa. Jos hän kertoessasi oman ukkosi viime viikonlopun sählyturnauksesta ei kommentoi mitään tai näyttää kyllästyneeltä, ukkosi sählyturnaukset eivät kiinnosta häntä.
Mä kyllä kavahdan tuota, että työpaikalla aletaan arvioda työntekijöitä heidän yksityiselämänsä perusteella. Varsinkaan, jos arvioija on työkaveri eikä esimies. Oletko kenties naisvaltaisella alalla?
Olen naisvaltaisella alalla, mutta olen pyörinyt muissakin ympyröissä.
Tässä vaan ajan takaa semmoista asiaa mistä olen joskus meinannut tehdä aloituksen: koska nykyisin jokainen voi tehdä elämällään mitä haluaa, niin onko oikein arvottaa eli asioita, eli tekeekö jokin käytös jostakusta oudon vai ei.
Tai oikeammin: onko mikään käytös (en puhu rikollisesta toiminnasta) enää luokiteltavissa oudoksi, ja saako toisen ihmisen määritellä oudoksi?
Ja voisin vastata ap:n kysymykseen että itsestä puhuminen ei ole pakollista, mutta jos ei missään vaiheessa puhu itsestään yhtään, niin nyky-yhteiskunnassa se on vähän outoa. Jossain piireissä on niinkin että jos muut kertovat itsestään ja yksi ei koskaan, niin olen vaan huomannut että sitä jopa aletaan pitää juorujen kuuntelijana joka ei halua antaa itsestään mitään (muuta kuin sen työpanoksen, joka sinänsä on se tärkein).
Tämmöistä vaan olen ollut huomaavinani...