Mies sanoi ottavansa lapset jos erotaan:C

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopussa

Vieras
Mies sanoi ottavansa lapset jos erotaan. Ja ei, emme ole naimisissa. Hän ei
kuulemma viikonloppuisäksi ala. (mutten kyllä minäkään aio).

Nyt surettaa kun olen sitten "vieraalla" paikkakunnalla nalkissa, mikäli haluan lasten parasta(=ei reissuelämää yms.). En voi ottaa(kaan) lapsia ja muuttaa esim. kotipaikkakunnalleni palatakseni. Toisaalta sen estää jo työkuviot. Asumisjärjestelyiden rakentelu tulee olemaan helvetistä kun muutetaan erilleen...

Nyt aloinkin miettiä, että on yritettävä kovemmin. Emme voi muuttaa erilleen kun lapsien olo vaikeutuu. Ja siedämme ukon kanssa toisiamme. Mä vaan en enää jaksa tuollasta rakastaa. Ja sama toisin päin. koko ajan riitaa joka asiasta. Viimesin nyppivä juttu on se, että hän laatii mulle päiväohjelman/aikataulut ja juu - olemme kesälomalla!

Mutta: miten hemmetissä voi jatkaa eteenpäin rämpimistä kun mielen sopukoilla kummittelee miehen sanomiset. Eli että joudumme jakamaan lapset tai hän ottaa ne. Ja on kait ilkeää sanoa mutta totta: lapset on leimaantunu minuun. Itkevät jos isä vie liian pitkäksi aikaa heidät pois mun luota. Mun on hyvä mun lasten kanssa. Mies on kuin seipään nielly...

Pahalta tuntuu elää eteenpäin kun vaan katkeroidun pääni sisällä ja ajattelen/pelkään tulevaa. Aika vaikea siinä luottaa toiseen ja jatkaa yhdessä. Jos oisin aikaisemmin tällästä ehottanut niin varmaan oisinki saanu pitää lapset...Mut nyt se taitaa olla löytänyt jonkin tunnesiteen muksuihin (mikä sinällään on helvetin hyvä).

Olen ihan loppu:( Joo tiiän turhaa marinaa, palstamammat. Mutta pakko purkaa oloa jonnekin. Pelottaa että ukko vie satojen kilsojen päähän kotiseudulleen meidän lapset enkä näe niitä sitten. Millä tähän tilanteeseen realismia?

Realismia on se, että ottaa asioista selvän ja ymmärtää ettei mies voi vaan ottaa teidän lapsianne. Sori vaan mutta kuullostaa sairaan dominoivalta toi sun miehesi :O Käypä kotikaupunkinne sossussa lastenvalvojalla keskustelemassa asiasta, hän kerto sinulle mitä miehesi voi ja mitä ei. Tai soita esim. ao infonumeroon niin kuulet faktoja.

http://www.yvpl.fi/etusivu/

Katsoppas, onkos teillä yhteishuoltajuus? Siinä tapauksessa miehesi ei vaan voi "viedä" lapsia sinulta. Jommankumman luona on lasten osoite ja jompikumpi on se lähivanhempi. Viikko-viikko systeemi on ihan fiksu ratkaisu..

Kuulostat huolestuttavan paljon yhdeltä läheiseltä ystävältäni... Hän on meinannut erota myös miehensä kanssa, mies on aivan raivostuttava narsisti. Varsinkin tuo aikataulu-juttu pisti silmääni.. Ja se, että tämä ystäväni ei sitten eronnutkaan (ainakaan vielä), koska ei varmaankaan vaan uskalla.. Todellista syytä ei minulle ole kertonut, eikä hänen tietenkään tarvitsekaan..
Voimia AP!

[QUOTE="vieras";28683410]Mies varmaan sanoo ihan samaa. Tuo mielipide on puolueellinen ja tiedät sen itsekin. Miehellä on 50% oikeus lapsiinsa ja sinulla toiset 50%. Kumpikaan ei ole toistaan enemmän lapsensa vanhempi. Muista se![/QUOTE]

LAPSILLA on 100% oikeus MOLEMPIIN vanhempiin. Vanhemmilla ei ole mitään oikeuksia lapsiin.

[QUOTE="vieras";28683458]Mies bluffaa. Ei se halua edes erota saati ottaa lapsia yksinään.[/QUOTE]

Ei olis eka kerta ku bluffaa:C Että on paha ja ahdistunut olo. Ja äsken otti yhden meidän lapsista ja karkas pihalle. Sano että ei mulle kuulu mihin lapsen vie:C Kun änkkäsin ja änkkäsin että pakko mulle kertoa niin sitten vihaisena totes että tulee vielä tänään takaisin.

Voiko enää mitään nolompaa olla...

Miksei mies olisi yhtä hyvä vanhempi kuin nainen?

No ap:n tekstistä saa kyllä käsityksen, että lapset haluavat asua mielummin äidillään ja isän kanssa etäisemmät välit. Näin on yleensä, muttei tosiaan aina. Yleensä äiti on se, jolle enemmän niitä murheita kerrotaan ja jonka kanssa enemmän on tunnesidettä. Monesti se isä on enemmän poissa, harrastuksissa ja äiti niissä lapsissa monesti koko ajan kiinni. Ei sillä, ettei se isä osaisi olla yhtä hyvä vanhempi kasvatuksellisesti, mutta monesti lapset viihtyvät enemmän äidillään. Ei tietysti aina näin ole.

Ei olis eka kerta ku bluffaa:C Että on paha ja ahdistunut olo. Ja äsken otti yhden meidän lapsista ja karkas pihalle. Sano että ei mulle kuulu mihin lapsen vie:C Kun änkkäsin ja änkkäsin että pakko mulle kertoa niin sitten vihaisena totes että tulee vielä tänään takaisin.

Voiko enää mitään nolompaa olla...

Oletko oikeasti mun ystävä!? Sinulla kaksiosainen nimi? Ja minä ja kaikki muutkin ystäväsi kutsuvat sinua A:lla alkavalla lempinimellä joka on sinulla ollut lapsesta asti? Jos olet minun ystäväni, niin tiedät kenelle soittaa, vastaan aina puhelimeen ja voit purkaa minulle pahaa oloasi :) Niin nyt, kuin aina ennenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ödlk;28683515:
Katsoppas, onkos teillä yhteishuoltajuus? Siinä tapauksessa miehesi ei vaan voi "viedä" lapsia sinulta. Jommankumman luona on lasten osoite ja jompikumpi on se lähivanhempi. Viikko-viikko systeemi on ihan fiksu ratkaisu..

Kuulostat huolestuttavan paljon yhdeltä läheiseltä ystävältäni... Hän on meinannut erota myös miehensä kanssa, mies on aivan raivostuttava narsisti. Varsinkin tuo aikataulu-juttu pisti silmääni.. Ja se, että tämä ystäväni ei sitten eronnutkaan (ainakaan vielä), koska ei varmaankaan vaan uskalla.. Todellista syytä ei minulle ole kertonut, eikä hänen tietenkään tarvitsekaan..
Voimia AP!

Kiitos tästä kommentista! On yhteishuoltajuus ja epäilen tota narsismia kans miehen diagnoosiksi:C:C Aina vedättää ja kontrolloi, juuuuuust sen verran että minä lampaana taas lopetan vikuroimisen ja tulen talutusnuorassa perässä. Lapset on siihen ollu oiva konsti:C Siksi aloin pohtia, että hyvä olis eri osoitteissa kun tuntuu, etten saa edes hengittää ilman lupaa. Mua valvotaan, kytätään ja joka asiasta vaaditaan selvitystä. Nytkin olen koko päivän tehnyt töitä koneella(kyllä LOMALLA) ja hän räpelsi tietokoneellaan - sitten tuli päikkärit otettuaan määkimään mulle miten mä olen 2 lasten lomapäivää jo tuhlannut!!! (ja mitäs hän on tehnyt??) Lisäksi olen lievässä lenssussa mutta silti hänen mielestään mun olis pitänyt lähteä viemään n.200 kilsan päähän lapsia hoitoon isovanhemmille, jotta HÄN voi rauhassa tehdä pihahommia).

Järki lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja ödlk;28683515:

Voimia AP!

Noo? Oliks ap sun tuttu?

Yhteistyössä