G: Mitä teillä tänään ruaksi??

• Viestiketjun aloittaja "JUST"
  • Ensimmäinen viesti
kotileipuri-
Kotileipuri, laitaisitko ohjeet noihin pesto ja mangokanaan ?
Kuulostaa hyvältä :)
Meillä tehdään aina erilaiset pestot ja mauste-/yrttiöljyt itse, joten suurinpiirtein näin:

Pestoa, balsamicoa, valkosipulia, yrttiöljy, soijaa, mustapippuria sekoitan yhteen ja laitan seoksen broilerifileen pintaan maustumaan ennen grillausta.

Siihen mangokanaan laitan syksyllä tekemääni mangochutneytä, tekemääni tomaattista chilitahnaa, sit ne perusjutut: soija, valk.sip ja mustapippuri myllystä. Curryä maun mukaan.

Ja grilliin vaan möhkäleet.

"vieras"
Pakasteessa on jonkinlaisen pastakastikkeen jämä, sen ajattelin "jalostaa" eli teen vaan isomman satsin samaa tavaraa mitä sielläkin: tomaattimurskaa ja oliiviöljyä pitkään haudutettuna, kesäkurpitsaa ja soijasuikaleita pannun kautta ja kidneypapuja ja mausteita runsaasti lopuksi sekaan. Mahottoman hyvää :)

Huh hellettä...tähän mennessä maistunu vaan lounaaksu nautittu makkara lapsen kans puoliksi, mehua ja jätskiä on mennyt kyllä, äipälle mehun sijaan vissyä. Nyt ajattelin helteen kunniaksi olla laiska, tehdä Lidlin perunamuusia ja Jalostajan lihapullakastiketta :p.

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti35;28667067:
Huh hellettä...tähän mennessä maistunu vaan lounaaksu nautittu makkara lapsen kans puoliksi, mehua ja jätskiä on mennyt kyllä, äipälle mehun sijaan vissyä. Nyt ajattelin helteen kunniaksi olla laiska, tehdä Lidlin perunamuusia ja Jalostajan lihapullakastiketta :p.
Onks tää jotain kettuilua vai onko jossain oikeesti hellettä? Täällä on joku 15 astetta "lämmintä"? :D

Ei mitään käsitystä.

Jääkaappi kaikuu tyhjyyttään.

Mä olen lähtenyt ennen sianpieremää töihin ja sen jälkeen sovitusti moikkaamaan kaveria joka on pikaisesti käymässä suomessa.
Mies on viettänyt vapaapäivää.

Kai mun nyt olis kuulunut ymmärtää käydä kaupassa, mutta myöhästyin vartin. :kieh:

Mua joskus ihan pikkasen tympii, ettei tuo tollikka muka tajua, että sekin a) asuu täällä,
b) sekin syö täällä,
c) sekin töistä tullessaan olettaa, että ruokaa on,
d) yhtälailla mä 'joudun' käymään kaupassa kesken kotitöiden, kun kotosalla olen.

Mutta, mun vapaapäivät ja työpäivät on toki erilaisia kuin isännän....

Yhteistyössä