Höh, meni sit purkat roskiin. :/

[QUOTE="vieras";28664866]Eli sun mielestä parempi olla ylipainoinen, kuin käyttää makeanhimon tyydyttämiseen light-tuotteita?

No, mun mielestä parempi olla normaalipainoinen ja hillitä satunnainen makeanhimo light-tuotteilla. Ja veikkaanpa, että aika moni on mun väitteen takana.[/QUOTE]

Miksei vaihtoehtona ole olla normaalipainoinen ja käyttää vähän niitä sokerisia tuotteita? Pieni ylipaino ei muuten aina ole terveyshaitta. Uskoisin, että päivittäin paljon light-tuotteita käyttävä ottaa suuremman riskin kuin lievästi ylipainoinen ihminen esim.

"vieras"
" harva käyttää makeutusaineita kohtuullisesti." No voisko olla että vielä harvempi käyttää sokeria kohtuullisesti.
Tuntuu, että ylipainoiset on hanakoita puolustelemaan sokerin käyttöään ja kun ei muuta keksitä, niin etsitään näitä epätoivoisia epäterveellisyyksiä sitten muista aineista. Voin olla väärässäkin. Ja jos olen oikeassa, niin eipä ainakaan aloittaja sitä tule koskaan myöntämään...

"vieras"
Miksei vaihtoehtona ole olla normaalipainoinen ja käyttää vähän niitä sokerisia tuotteita? Pieni ylipaino ei muuten aina ole terveyshaitta. Uskoisin, että päivittäin paljon light-tuotteita käyttävä ottaa suuremman riskin kuin lievästi ylipainoinen ihminen esim.
Tuohan onkin hyvä vaihtoehto ja aika moni niin tekeekin. Mutta jos esim. jenkeissä jo 2/3 kansasta on ylipainoisia (enkä puhu nyt mistään lievästi ylipainoisista vaan suurin osa ihan reilusti plussan puolella), niin kuulostaa että se sokerin kohtuukäyttö on aika paljon hankalampaa toteuttaa kuin aspartaamin. Tämän luulisi nyt jokaisen ymmärtävän ja onhan sokeririippuvuuskin ihan tutkittu juttu, harvemmin light-tuotteisiin mitään riippuvuutta tulee.

Eli mieluummin normaalipainoinen, joka käyttää makeanhimon tyydyttämiseen satunnaisesti light-tuotteita.

[QUOTE="vieras";28664877]Olisi kyllä varmaan parasta ihmiselle jos sitä sokeria EIKÄ keinotekoisia makeuttajia käytettäisi..
Miksei esim. jugurttia voi syödä maustamattomana?
Lisätä vaikkapa luomuhunajaa vähän jos makeutusta tahtoo..
Muuten olen kyllä sitä mieltä että aito tavara voittaa aina ehdottomasti keinotekoisen terveellisyydessään, mutta sokeria tuskin mihinkään tarvitsee.[/QUOTE]

Mä syön jugurttia vaan maustamattomana. Sitäkään en tosin viitsi päivittäin syödä. Välttelen maitotuotteita, mutta esim. tuota ja juustoa menee joskus.

Tuossa tutkimuksessakin sanottiin, että hedelmiä voi hyvin syödä, mutta mehuja kannattaa välttää. Luin joskus tapauksesta, jossa joku yhdysvaltalainen mies kuoli rasvamaksan takia. Oli juonut jotain colaa päivittäin paljon, en muista oliko light vai tavis.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28664815]Loppupeleissä kyllä nykyaikana aika monet asiat ovat uskonasioita.
Virallinen totuus ei ole useinkaan absoluuttinen totuus vaan esim. ravintosuosituksissa määräävät enemmän "asiantuntijoiden" palkkapussit kuin todelliset faktat.
Ei tarvitse olla mikään järjen jättiläinen ymmärtääkseen ettei virallinen totuus välttämättä ole se oikea,absoluuttinen totuus.
Tätähän suuri osa ihmisistä kutsuu "huuhaaksi" ja "foliohattuiluksi" huijaten samalla itseään aika tehokkaasti..
Onhan jo tieteilijöilläkin eri näkemyksiä asioista, sehän on selvää!

Kehitys ei kuitenkaan koskaan mene eikä ole mennyt eteenpäin jos ihmiset eivät uskalla kyseenalaistaa ja pohtia asioita itse, etsiä paljon tietoa eri lähteistä ja eri kanteilta.
Itse uskon esim. että ravinnon tärkeyttä ja yhteyttä sairauksiin ei vielä ymmärretä ja tunneta tarpeeksi, mutta ala toivottavasti kehittyy.

Loppupeleissähän ihmiset luovat todellisuutensa itse ja yhtä ainoaa, virallista todellisuutta ei todistettavasti ole olemassakaan.[/QUOTE]

Mä toivoisin näkeväni lähitulevaisuudessa laajempia tutkimuksia ja myös laajempaa julkisuutta sille, paljonko ruokavalio vaikuttaa mieleen ja mielialaan. Sekin on jollain tavalla tiedostettu asia, mutta hyvin väheksytty ja vähätelty.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28664866]Eli sun mielestä parempi olla ylipainoinen, kuin käyttää makeanhimon tyydyttämiseen light-tuotteita?

No, mun mielestä parempi olla normaalipainoinen ja hillitä satunnainen makeanhimo light-tuotteilla. Ja veikkaanpa, että aika moni on mun väitteen takana.[/QUOTE]

Minkähän takia sitä satunnaista makeanhimoa ei voi hillitä _terveellisillä_ ja luonnollisilla jutuilla esim. marjoilla ja hedelmillä jotka tukisivat sitä painonhallintaa ja ennenkaikkea _terveellistä_ elämäntapaa.
Nykyään tuntuu tuo painonhallinta menevän terveellisyyden edelle, syödään mitä vaan missä on vähän kaloreita kun sehän automaattisesti tarkoittaa terveellisyyttä..

Eikö tärkeämpää olisi kuitenkin se terveys, ihmiselle sopiva paino tulee siinä sivussa, kun kehoon lykätään sopivissa määrin oikeanlaista, luonnollista ja keholle sopivaa ravintoa.
Oletko muuten miettinyt että ne light-tuotteet saattavat jopa ylläpitää sitä niinkutsuttua "makeanhimoasi" joka voikin olla himoa ennenkaikkea koukuttaville myrkyille?
Tokihan niitä myrkkyjä valitettavasti on hedelmissäkin nykyään mutta terveellisyydessä pesevät varmasti light-tuotteet satanolla.

Mä toivoisin näkeväni lähitulevaisuudessa laajempia tutkimuksia ja myös laajempaa julkisuutta sille, paljonko ruokavalio vaikuttaa mieleen ja mielialaan. Sekin on jollain tavalla tiedostettu asia, mutta hyvin väheksytty ja vähätelty.
Paljon. Mä yritän tällä hetkellä syödä siten, että pysyisi mielikin hyvänä. :) Uskon mm. E-epan hyötyihin ja käytän sitä ja joitain muita ravintolisiä päivittäin. Juuri hiljattain luin nykyisen ruokavalion yhteydestä masennukseen ja muihin mielenterveysongelmiin.

[QUOTE="vieras";28664886]Tuntuu, että ylipainoiset on hanakoita puolustelemaan sokerin käyttöään ja kun ei muuta keksitä, niin etsitään näitä epätoivoisia epäterveellisyyksiä sitten muista aineista. Voin olla väärässäkin. Ja jos olen oikeassa, niin eipä ainakaan aloittaja sitä tule koskaan myöntämään...[/QUOTE]

Heh, mähän olen entinen ylipainoinen light-colan suurkuluttaja. :D

"vieras"
En mä väitä mitään. Mä sanon että on tutkimuksia puolesta ja vastaan siitä onko rokotteiden ja autismin välillä yhteyttä, ja myös rokotteiden muiden haittojen esiintyvyydestä ja yleisyydestä, ja jokainen päättää tällaiset asiat sen mukaan minkä kokee pienimmäksi riskiksi ottaa.
On tasan yksi tutkimus, joka puoltaa rokotteiden ja autismin yhteyttä ja sen tutkimuksen tulokset on todistettu väärennetyksi.

Minä vaan satun huomaamaan kun henkilö yrittää väännellä kommentteja, omiaan tai toisen. Onhan se ihan hiton ärsyttävää vastapuolelle. Ei siinä mistään herneistä ole kyse.

Onnea tyhmempien keskustelijoiden kanssa.
Sä kuvittelet olevasi paljon fiksumpi kuin olet. Kommenteissani on ollut harvinaisen vähän piilomerkityksiä, viesti on koko ajan ollut sama. Jos sä et sitä pysty näkemään niin minkä minä sille voin. Turhauttavaa se kyllä on ja toivoisin että lopetat hokemasta että olen tarkoittanut jotain mitä en ole.

Sulla on usein tuo sama malli toimia, minkä takia joudut keskusteluissa lähes tappelumaiseen väittelyyn. Olet jotain mieltä, missä ei muuten ole vikaa, mutta et osaa ilmaista asioita asiallisesti, vaan lähdet hyvin nopeasti vittuilu- ja haukkumalinjalle. Tämä taas ei yleensä tuota kovin hyvää vastareaktiota, ymmärrettävästi.

nou nou
No onhan, mä teen noin.
Mutta monilla lihavilla toi ei toimi. Muistan hyvin kun aloit tän aspartaamivouhkauksen, sanoit vaihtavasi limsan sokerilliseen ja nauttivasi sitä vain kohtuudella. No, yllätys yllätys, nyt paljastuu että ei se mitään kohtuudella nauttimista ollutkaan, vaan kaksin käsin kittaamista. Olisit vaan pysynyt siinä lightissa.

Mutta joo, pysy kohtuudessa. (mitähän se kohtuus sulle tarkoittaa sokerin kanssa...)

"vieras"
Mpr-rokotteeseen ainakin on yhdistetty autismi. Tosin itse luin vähän aikaa sitten tutkimuksesta, jossa tämä kumottiin. Uskon, että rokotteisiin tulee suhtautua kriittisesti eikä kyseenalaistamatta ottaa kaikkia, mutta en kyllä kannata rokottamattomuuttakaan, esim. jäykkäkouristus-rokote on mielestäni tärkeä.
Ei ole yhteenkään rokotteeseen yhdistetty autismia, muuta kuin Andrew Wakefieldin mielikuvituksessa. Oikeasti opiskeletko sä muka yliopistossa? Eikö sulle ole opetettu siellä mitään tutkimusten luotettavuudesta? Wakefieldin "tutkimus" on osoitettu huijaukseksi vuosia sitten ja mikään muu tutkimus ei ole koskaan osoittanut mitään yhteyttä millään rokotteella ja autismilla.

• Tykkää
Reactions: chrissy
"vieras"
Ok. Sitten se on.
Investigations by Sunday Times journalist Brian Deer revealed that Wakefield had multiple undeclared conflicts of interest,had manipulated evidence, and had broken other ethical codes. The Lancet paper was partially retracted in 2004 and fully retracted in 2010, and Wakefield was found guilty by the General Medical Council of serious professional misconduct in May 2010 and was struck off the Medical Register, meaning he could no longer practice as a doctor.

In 2011, Deer provided further information on Wakefield's improper research practices to the British medical journal, BMJ, which in a signed editorial described the original paper as fraudulent. The scientific consensus is that no evidence links the vaccine to the development of autism, and that the vaccine's benefits greatly outweigh its risks.

Following the initial claims in 1998, multiple large epidemiological studies were undertaken. Reviews of the evidence by the Centers for Disease Control and Prevention,the American Academy of Pediatrics, the Institute of Medicine of the US National Academy of Sciences,the UK National Health Service, and the Cochrane Library all found no link between the vaccine and autism.

Lähteitä mm:Brian Deer - MMR: What they didn't tell you
Wakefield’s article linking MMR vaccine and autism was fraudulent | BMJ
http://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/mmr_autism_factsheet.htm

Palsta ei anna laittaa enempää linkkejä lähteiksi.

Luulis, että tyhmempikin jo tajuis, mutta jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia...

Sä kuvittelet olevasi paljon fiksumpi kuin olet. Kommenteissani on ollut harvinaisen vähän piilomerkityksiä, viesti on koko ajan ollut sama. Jos sä et sitä pysty näkemään niin minkä minä sille voin. Turhauttavaa se kyllä on ja toivoisin että lopetat hokemasta että olen tarkoittanut jotain mitä en ole.

Sulla on usein tuo sama malli toimia, minkä takia joudut keskusteluissa lähes tappelumaiseen väittelyyn. Olet jotain mieltä, missä ei muuten ole vikaa, mutta et osaa ilmaista asioita asiallisesti, vaan lähdet hyvin nopeasti vittuilu- ja haukkumalinjalle. Tämä taas ei yleensä tuota kovin hyvää vastareaktiota, ymmärrettävästi.
Kuule, kyllä tämä meidän "keskustelu" meni asiattomaksi tasan ihan sinun toimesta. En näe mitään syytä sille että minun pitäisi olla jotenkin ylevä ja pysyä asialinjalla kun itse lähdit sille kärjistämislinjalle /vittuilemaan, ikäänkuin se olisi jotain järkevää argumentointia, unohtamatta sitä omien sanojesi muuntelua.

Se jos minä satun olemaan vittumainen takaisin, voi toki olla kauhean ahdistavaa niellä. Tuitui.

Yhteistyössä