Linnut pois terassilta! Paskaa joka puolella!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äärrrgh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äärrrgh!

Vieras
Millä noi linnut sais pysymään pois terassilta? Aivan hirvee paskansiivo jatkuvasti, kun ne käy istuskelemassa kaiteilla ja ties missä lykkimässä sontaa.

Hyviä linnunpelätyskeinoja?!

Miten te muuten siivoatte noi kakat, kun jos jollain siivousrätillä käy kaidettakin pyyhkimässä, niin sehän pitää heittää pois kun ei ilkeä edes koneessa enää sitä linnunkakka-rättiä pyörittää...

Lopettamalla lintujen ruokkimisen rupeaa alueetkin pysymään siistimpänä. Meillä ruokittiin linnut etuoven lähellä ja etu-ja takapihan kaiteet ja terassit aina paskassa. Sitten siirrettiin ruokinta piste toiselle puolelle pihaa ja sotku katosi :)

Terassin kaiteen molempiin päihin voidaan kiinnittää pienet tapit, ja tappien väliin voidaan vetää/kiristää siimaa. Siiman tulee olla noin 3-5 cm kaiteen yläpuolella, jolloin haittalinnut eivät pääse laskeutumaan kaiteelle (siiman tulee olla sen verran löysällä, että lintu huomaa alustan olevan "epävakaa"/keinuva).

http://www.siivous.info/tuholaistorjunta/haittalinnut-kesykyyhky-torjunta-pulupiikit

Mä olen kans miettinyt, et onkohan meidän ruokintapaikka liian lähellä. Joskus ärsyttää niin paljon toi paskansiivo, et oon miettinyt lopettaa talviruokinnan kokonaan, menkööt naapuriin syömään. ;)

Jaa, mielenkiintoinen tuo siimajuttu. Mä tässä mietin et lähdenkö ripustelemaan enshätiin CD-levyjä ympäriämpäri, et naapurit kattoo et toi on tullu hulluksi... hommaan tuulikelloja kalkattamaan. Jostain palstalta luin kun joku oli jonku ääntelevän pöllön ostanut, mut siitä ei käyny ilmi et mistä, sellaisen vois hankkia.

En nyt löydä kuvaa, mutta Ranskan Riemukaaressa on semmosia piikkejä päällä, jotka estää lintujen paskomisen. Sovella sitä.

Koko terde siis piikejä täyteen! ;)

Jos muillakin linnut terassilla, ongelma on helposti ratkaistu. Hakee kaupasta kevytpeitteitä ja suojaa terassin pinnat niillä, pysyvät puhtaina. Peitteet eivät ole kalliita.

Yhteistyössä