En halua olla tekemisissä enää tädin kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas kyrpä otsassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas kyrpä otsassa

Vieras
Tilanne on se, että tätini vain ja ainoastaan (suurimmaksi osaksi piilo)vi**uilee mulle lähinnä miehestäni.
Ikää on jo lähemmäs 40, joten pitäisi kai jotkut käytöstavat omata. Oikeesti menee niin hermot, kun kaikki asiat on aina väärin mitä teen; lastenhoito, parisuhde, facebookin päivitys, sisustus, ihan mikä vaan. Nyt viimeisin asia on meidän muutto, kun löysimme isomman asunnon hyvältä paikalta.
Aina sanoo jotain, ja jotenkin en uskalla takaisin sanoa, kun on opetettu niin kunnioittamaan... Tätini ei kunnioita edes omaa äitiään tai minun äitiä (siskoaan), vaan kiroilee ja huutaa heillekin.

Huoh, toisaalta tekisi mieli katkaista välit, mutta sitten hän puhuu musta koko loppusuvulle. On näiden vuosien aikana pikku hiljaa ruvennut ärsyttämään.
Kai pitää vaan lopettaa yhteydenpito....

Olisikohan pientä kateutta tädillä ilmassa? voin sanoa,että kamppailen täysin samanlaisen ongelman kanssa,ei ehkä ole ihan niin paha,mutta kuitenkin.onko tädillä omia lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja taas kyrpä otsassa;28631412:
Aina sanoo jotain, ja jotenkin en uskalla takaisin sanoa, kun on opetettu niin kunnioittamaan...

Älä syyttele muita omasta nössöydestäsi, ihan itse olet käytöksestäsi vastuussa. Ihminen voi hyvin pitkälti itse määritellä, kuinka paljon muut häntä kunnioittavat.

Sun ei tarvitse puolustella kenellekään omia valintojasi, riittää kun sanot, että teet niinkuin tykkäät ja täti voi pitää mielipiteensä omana tietonaan. Jos FB ärsyttää, niin sano että jättää lukematta, sisustuksen arvosteluun vastaat, että no etpä tädille olekaan sisustanut vaan itsellesi ja lastenhoito ja parisuhde nyt eivät todellakaan kuulu muille.

Entä jos tätisi kuolisi huomenna? Ikävöisitkö? Jos et yhtään, niin lopeta yhteydenpito vaikka samantien, mutta jos surisit, niin sitten vaan opettelet pitämään sen verran puoliasi, ettei tapaamisista aiheudu pelkkää pahaa mieltä.

Minulla on tuollainen molopää koko äidin puolen suku,
tosin tuo taitaa hiukan olla no jätän sanomatta jos vaikka juku tunnistaa ja tajuaa kenestä puhutaan.
Mutta mielestäni **** ei kuulu arvostella onko minulla hänen sisaren lapsella hyvä perse? :O
Samoin en jaksanut nuorena kun tissit alkoi kasvamaan kuuntelemaan kuinka kivasti ne pikku nypykät sieltä törröttää ja hekotusta päälle.
Jotain sairasta "kivaa huumoria kait? :O
Äitini mielestä tämä nyt vaan oli vitsailua ja sukusota (mikä suku) meinasikin tulla kun kutsuin kyllä isän puolen sukulaiset häihimme mutta äitini, en ketään.
En ole tuohon yhteyttä pitänyt sen päivän jälkeen kun kotoa pois muutin,
luojan lykky pääsin noista pervoista eroon.
Onhan äiti joskus koettanut että jos hän tulisi meille kera omien sisaruksiensa,
kuinka he haluisi minut ja perheeni nähdä ja älä nyt nehän on vaan huumoria kaikki tissi ja perse jutut heko heko..
luojan lykky ei ole tullut kun oikeasti olen ilmoittant että silloin soitan poliisit ja todellakin soittaisin.
Valitettavasti koko äidin puolen suku taitaa olla yhtä sivistymättömiä moukkia :(
sillä kaikki nuo äidin sisarukset puhuu vain seksistä tai siitä kuinka on hyvä tai huono perse tai kuinka nännit nöpöttää,
siis TEINI IKÄISELLE LAPSELLE!
Kaipa tämä on heidän omaa "huumoriaan" mutta minä en voi sietää moista alapää huumoria.
Koko äitin puolen suku onkin ihmeissään kuinka en heihin pidä yhteyttä, hautajaisiinkin olen lhettänyt joko adressin tai kukkalähetykset.

"hullu suku": Olen todella pahoillani äitisi suvun puolesta.
Meillä ei onneksi mitään tuollaista ole suvussa... Tosin pelkkää ilkeämielisyyttä. Vielä ehkä viisi vuotta sitten olimme aika hyvissä väleissä, jotenkin nyt on alkanut viilentymään, kun mies tuli kuvioihin ja jälkikasvua...

Alkuperäinen kirjoittaja taas kyrpä otsassa;28631887:
"hullu suku": Olen todella pahoillani äitisi suvun puolesta.
Meillä ei onneksi mitään tuollaista ole suvussa... Tosin pelkkää ilkeämielisyyttä. Vielä ehkä viisi vuotta sitten olimme aika hyvissä väleissä, jotenkin nyt on alkanut viilentymään, kun mies tuli kuvioihin ja jälkikasvua...

Älä turhaan ole pahoillasi, tuommoisia nuo on aina olleet ja tulee aina olemaan,
en ole tuota "sukua" kaivannut yhtään, tuli vain kirjoituksestasi tuo mieleeni.
Minulla se olikin siksi helppo tehdä rajaveto tuohon, olen varmaan paha ja huono ihminenmutta en oikeasti heitä kaipaa.

Toivon että sinä saat omat ajatuksesi selvitettyä ja päätettyä oman ratkaisusi :)
*voimia*

Alkuperäinen kirjoittaja taas kyrpä otsassa;28631811:
Nössö en kyllä ole, en vaan jaksa tapella.
Eli ei se varsinaisesti siis uskaltamisesta ole kiinni. Oli todella huono sanavalinta.

Enhän mä tappelemaan kehottanutkaan, vaan vaatimaan yksityiselämäsi kunnioittamista. Ei se itsestään tapahdu, jos olet tähän saakka vain kiltisti tyytynyt kuuntelemaan kaikkea paskaa.

Pari vuotta sitten sanoin todella pahasti (tosin totuudenmukaisesti) takaisin, mutta saatiin välit jotenkuten selvitettyä.
Enpä taida enää olla täältä suunnalta tekemisissä ainakaan.

Mulla oli kanssa lapseton täti, joka soitteli päivittäin. Verenpaine nousi jo, kun näki numerosta, kuka soittaa ja puhelut päättyi lähes poikkeuksesta riitaan, jota märehdin sitten päivätolkulla.

Mikään, mitä tein ei ollut hyvä. Esimerkkinä: Täti aina kysyi, mitä teen ja kerran sitten kerroin leipovani hiivaleipää, johon täti: Eikö sulla nyt parempaa tekemistä ole? :O

Nyt tätiä ei enää ole, mutta vieläkin muistan sen suuren ahdistuksen, kun hän aina arvosteli ihan kaikkea mun elämässäni :( Koulumenesatykseni oli kanssa suurennuslasin alla. Olin hyvä oppilas ja kasi esim. matikan kokeista oli katastrofi.

Omasta kokemuksesta voin sanoa seuraavaa "ihminen voi paremmin, kun ei tarvitse kuunnella vittuilua". Mikään pakko ei ole olla tekemisissä ihmisten kanssa joiden seura masentaa.
Olen itse laittanut välit poikki isääni ja muutamaan tätiini, kun heidän elämäntarkoitus on vain saada muille yhtä paha olo kuin mitä heillä itsellään on. En halua koskaan lapseni näkevän kuinka ilkeästi ja arvostelevasti voi jotkut toisilleen jatkuvalla syötöllä puhua. Se on periytyvä tapa jonka he ovat perineet äidiltään ja minä katkaisen sen tässä ja nyt. On elämä paljon mukavampaa.

Omasta kokemuksesta voin sanoa seuraavaa "ihminen voi paremmin, kun ei tarvitse kuunnella vittuilua". Mikään pakko ei ole olla tekemisissä ihmisten kanssa joiden seura masentaa.
Olen itse laittanut välit poikki isääni ja muutamaan tätiini, kun heidän elämäntarkoitus on vain saada muille yhtä paha olo kuin mitä heillä itsellään on. En halua koskaan lapseni näkevän kuinka ilkeästi ja arvostelevasti voi jotkut toisilleen jatkuvalla syötöllä puhua. Se on periytyvä tapa jonka he ovat perineet äidiltään ja minä katkaisen sen tässä ja nyt. On elämä paljon mukavampaa.
Näin olis pitänyt aikoinaan toimia. En vaan uskaltanut. Tyttö (silloin ala-asteikäinen) ei suostunut enää lähtemään tädin luo, koska "se on aina ilkeä äidille" :(

Mitä väliä sillä on jos hän puhuu sinusta suvulle? Sinä voit myös puhua kuten asia on, ja kertoa kaikille tätisi käytöksestä sinua kohtaan, ja että se loukkaa sinua. Sinä itse asetat rajasi ja päätät miten annat itseäsi kohdeltavan, sinulla on siihen täysi oikeus. Itse olisin jo katkaissut välit tätisi kaltaisen pöllön kanssa.

Kyllä mä alkaisin sanoa takaisin. Siinäkin on eroja miten sen tekee: Voi sanoa nätisti tai vittuille päin näköä samalla tavalla kuin toinen. Kokeile tuota ekaa vaihtoehtoa niin luulisi tädinkin olevan ihmeissään ja kenties oppivankin siitä jotain.

Yhteistyössä