Hei kaikki te koiranomistajat jotka ulkoilutatte koiraanne flexillä......

• Viestiketjun aloittaja flexivihaaja
  • Ensimmäinen viesti
"sipsi"
Mutta ne eivät ole kiellettyjä, vaikka jotku ruoat eivät ravintosuosituksia täytäkään. Ja meillä on vielä flexi 8metrinen eikä 5 metrinen. On meillä myös tavallinen hihna jota käytän kun menemme metsään ja päästän koiran irti :D siinäkin teen väärin..

Moni käyttää fleksiä, kun ei ole vaivautunut opettamaan elukkaansa normaaliin hihnaan. Luulee sitten, että se on helpompaa nykiä sitä rakkia fleksi rutisten, että saa käsi edes vähän levätä sillä välin kun kouluttamaton elukka juoksee siitä rinnalta sinne fleksin toiseen päähän.

Oikeesti, mulla on norjanharmaa, joka on opetettu tavalliseen hihnaan ja kulkee tosi sievästi, vaikka oli jääräpäinen kun mikä, eikä meinannut millään ensin oppia! Vaiva palkittiin ja nyt menee tosi hyvin. Aiemmalla koirallani oli fleksi, mutta olin sen opettanut tavallisella hihnalla niin kuin kaikkien pitäisi tehdä, siksi se kulki aina rinnalla. Feksi oli sitä varten, että se pääsee pusikkoon paskalle, kun olin opettanut sen siihen, ettei hoidetulle alueelle kakkoja tehdä. Se pyysi aina kakalle lenkillä, ei rynnännyt sinne. Kertoi elekielellä ja katseella, että nyt pitää päästä ja annoin sille sanallisesti luvan poiketa rinnalta pusikkoon.

Koira oppii, kun se koulutetaan. Fleksit on saatanasta.

Eisaakäyttää
Kokeilkaapa flexin omistajat laittaa ittelle kaulapanta ja siihen flexi ja kokeilkaapa sitten hihnan kanssa. Kumpi on mukavamman tuntuinen.

Vain idiootit käyttää koirallaan fleksiä.

"Purppura"
Mua jurppii paljon enemmän ne koiran omistajat jotka eivät ole sisäistäneet koiran kiinnipito säännöksiä. Jakeluun ei selkeästi ole mennyt koirankiinnipitoaika.

ihan varmasti meillä käytetään fleksiä. se on tosi kätevä kun kulkee tuolla missä ei juuri ihmisiä kulje saa koiruus juosta vähä enemmän pitkin puskia, sitten kun joku tulee tai on enemmän ihmisiä, koiran fleksin saa lyhyelle. ja meidän koira ei koskaan säntäile päättömänä fleksin kanssa ja satuta itseään

"sipsi"
Alkuperäinen kirjoittaja Eisaakäyttää;28624073:
Kokeilkaapa flexin omistajat laittaa ittelle kaulapanta ja siihen flexi ja kokeilkaapa sitten hihnan kanssa. Kumpi on mukavamman tuntuinen.

Vain idiootit käyttää koirallaan fleksiä.
Hih... kyllä mä jossain määrin ymmärrän koiran inhimillistämisen, mutta jotain rajaa :D
Flexin käytössäkö ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se että koira on kouluttamaton sekopää, jolla niskanikamat paukkuu kun se hullun lailla juoksee flexin suoraksi? Okei.

voi hyvänen aika
Kyllä, huudan suoraa huutoa niin että teillä kaikilla on tukat takana ja naama syljessä.

Teinkö kantani selväksi?
Koska kaikkien pitää totella sinua ja välittää sinun mielipiteestäsi?

Usein asiallisesti keskustelemalla saa paremman vastauksen kuin tuollaisella lapsellisella möykkäämisellä. Kyllä minuakin ärsyttää monikin asia muissa kevyenliikenteen käyttäjissä. Esim. se, että pyörällä pitää mennä aivan hirveää vauhtia aivan koiranulkoiluttajan vierestä. Siinä ei paljoa jää pelivaraa jos koira sattuu näkemään vaikka linnun tien toisella puolella, kun se koira saattaa liikkua vähän siinä lyhyessäkin hihnassa.

voi ei
Moni käyttää fleksiä, kun ei ole vaivautunut opettamaan elukkaansa normaaliin hihnaan. Luulee sitten, että se on helpompaa nykiä sitä rakkia fleksi rutisten, että saa käsi edes vähän levätä sillä välin kun kouluttamaton elukka juoksee siitä rinnalta sinne fleksin toiseen päähän.

Oikeesti, mulla on norjanharmaa, joka on opetettu tavalliseen hihnaan ja kulkee tosi sievästi, vaikka oli jääräpäinen kun mikä, eikä meinannut millään ensin oppia! Vaiva palkittiin ja nyt menee tosi hyvin. Aiemmalla koirallani oli fleksi, mutta olin sen opettanut tavallisella hihnalla niin kuin kaikkien pitäisi tehdä, siksi se kulki aina rinnalla. Feksi oli sitä varten, että se pääsee pusikkoon paskalle, kun olin opettanut sen siihen, ettei hoidetulle alueelle kakkoja tehdä. Se pyysi aina kakalle lenkillä, ei rynnännyt sinne. Kertoi elekielellä ja katseella, että nyt pitää päästä ja annoin sille sanallisesti luvan poiketa rinnalta pusikkoon.

Koira oppii, kun se koulutetaan. Fleksit on saatanasta.
Heh, sinulla on koira, muilla elukka tai rakki. Sinähän kuulostat oikein eläinystävälliseltä ihmiseltä :)

"Helekkarin Heittomerkki"
Meillä fleksiä käytetään vain koiravanhuksella, jota ei enää kuurouden takia uskalla päästää irti. Saa edes vähän vapautta lenkillä käydessä. :) Nuoremmat kulkee tavan remmissä ja metsäpoluilla/metsässä irti.

kuulkaas nyt
Flexiä ei pitäisi käyttää kuin koulutustarkoitukseen sekä lenkillä vain koulutetuilla koirilla (ja omistajilla...), muutoin perushihna. Omaksi tai koiran iloksi/helpotukseksi flexiä on todella vaarallista käyttää, mikäli koiraa ei ole opetettu kävelemään vieressä.

"Sirkkeli"
Minä käytän flexiä just niin paljon ja missä tilanteessa tahansa. kyllä on paljon kivempi, kun ei tarvitse itse rämpiä pitkin ojia ja penkereitä mukana, kun koira siellä haluaa haistella ja paskannella.
Myös kivempi lenkkeillä, kun ei tarvitse itse pysähtyä koko ajan, vaan koira on oppinut että voi haistella flexin narun verran. On pikkasen tehokkaampaa lenkit. Samoin rannalla voi elukan pitää kiinni ja päästää vetee, ei tarvitse itse kahlata kylmään veteen.
Helevetin kätevä tuo flexi, ja aivan turvallinen oikein käytettynä. Meillä koira on metrin narulla kun tulee ohikulkijoita. Kas kun sen tosiaan saa lyhyeksikin lukittua. Perhana että jotkut voi olla yksinkertaisia...

flexing 10m
Lenkkeilen paljon metsäpoluilla ja koira on sellanen nuuskukone, että flexi on ihan ehdoton. Saa hiukan enemmän liikkumatilaa ja nuuskia vapaammin, mun ei tarvii pysähtyä jatkuvasti (ja joo, ostaan mennä myös niin, ettei pysähdellä, mutta kyllä mä annan koiran nuuskiakin). Menee aina pusikkoon kakalle ja flexissä se vaan onnistuu paljon paremmin kuin hihnassa. Huom, kävelyteiden vierustoilla pidän hihnan lyhyellä, ja siivoan kakat mukaan. Osaa kulkea tavallisessakin hihnassa, mutta koska koiria ei saa pitään missään vapaana, on flexi hiukan vapautta lisäävä tekijä. Ne eivät ole saatanasta, ne eivät ole vaarallisia, ne eivät ole merkki huonosta koiranomistajasta. Koirat ja omistajat ja hihnat vaan on erilaisia.

"vieras"
Flexin ostajilla pitäisi olla joku flexinkäyttöajokortti suoritettuna, että saisivat sellaisen hankkia. Ei voi kuin ihmetellä, mitä sellaisen koirantaluttajan mielessä liikkuu, jolla koira menee flexin päässä vilkasliikenteisen pyörätien toisessa laidassa ja itse kulkee toisessa laidassa, puhumattakaan siitä taluttajassa, joka itse käveli kadun toisella puolen jalkakäytävällä ja koira taas kadun toisella puolen jalkakäytävällä. Vaikka kuinka olisi vähäistä liikenne tuolla kadulla. Paha sitä harmahtaavaa ohutta nauhaa on erottaa asfalttia vasten.

-R
[QUOTE="Sirkkeli";28622439]No mä käytän flexiä, mutta koira ei seilaa miten sattuu. Paljon helpompi lenkkeillä(yleensä nopeaa kävelyä), kun ei tarvitse itse pysähtyä jokaisen koiran pysähdyksen takia, vaan tuolla on 10 metriä liikkumavaraa. Koira ei lentele, vaan kutsun sitä kun liiikkumavara loppuu.

Mutta onhan noita paljon tavallisen hihnankin kanssa liikkeellä, jotka antaa koiran seilata miten sattuu. Ei ole hihnasta kiinni, vaan omistajan tyhmyydestä.[/QUOTE]

Ihmettelen myös näitä jotka antaa koko lenkin koiran määrätä tahtia normaaliremmillä/flexillä?? Oman koiran kanssa aina lenkin ensimmäiset 500m mentiin kuono maassa ja loppumatka minun tahdin mukaan, vain kakkatarpeet hoidettu rauhassa. Ei se koira sitä tahtia määrää...

Ja ap oon sun kanssa täysin samaa mieltä! Flexiulkoiluttajat on umpilaiskoja koiranomistajia. Paitsi poikkeuksena ymmärrän tämän tilanteeen jossa joku joutui kulkemaan kyynärsauvoilla...!

• Tykkää
Reactions: kääkkis82
No, lähtökohtaisesti n.50% ihmisistä pitäisi ottaa koira kokonaan pois, koska eivät osaa sitä ulkoiluttaa ollenkaan ihman että aiheuttavat vaaratilanteita!
Flexi on tosi kätevä, kun toisessa päässä on fiksu koiranomistaja eikä talipallo. Mieluummin annan koiran mennä tonkimaan ojan pohjia ihan yksikseen flexin päässä kun ite menisin sinne perässä hihnan kanssa.

flexing 10m
Ihmettelen myös näitä jotka antaa koko lenkin koiran määrätä tahtia normaaliremmillä/flexillä?? Oman koiran kanssa aina lenkin ensimmäiset 500m mentiin kuono maassa ja loppumatka minun tahdin mukaan, vain kakkatarpeet hoidettu rauhassa. Ei se koira sitä tahtia määrää...

Ja ap oon sun kanssa täysin samaa mieltä! Flexiulkoiluttajat on umpilaiskoja koiranomistajia. Paitsi poikkeuksena ymmärrän tämän tilanteeen jossa joku joutui kulkemaan kyynärsauvoilla...!
Onko sulla oma piha, missä koira juoksee vapaana, vai missä annat koiran liikkua muuten kuin vierelläsi? Meillä ei ole lähistöllä (eikä ihan kauempanakaan) mitään fiksuja paikkoja, jossa koiran voisi luvan kanssa laskea irti (koirapuistot on paskaisia ja siellä suht nihkeitä omistajia aika ajoin..). Vaikka pitkiä lenkkejä tehdään kävellen, annan koiralle vähän vapautta metsässä flexin kanssa, jossa se saa liikkua rennommin. Koira myös nuuskii enemmän ja väsyy enemmän siellä.
En tajua, mikä tässä tekee minusta laiskan ja huonon koiranomistajan?

Yhteistyössä