Mikä saa ihmisen uskomaan jumalaan?

nuitten dinosauruksien elinajasta on ihan turha vängätä kun niiden luiden ikä voidaan määrittää radiohiiliajoituksella joka on tunnettu tieteellinen menetelmä

vaikka uskovaiset väittäis mitä tahansa niin oikea vastaus on noin 50...250 miljoonaa vuotta sitten

muutamia tuhansia vuosia my ass :LOL:
 
Köyhää. Oletko siis oikeasti kuullut tällaisista tarinoista vai varma siitä että näin on kyllä täytynyt olla..?
Tuon vastauksen minäkin aina saan kun kysyn täältä jotain:googlaa.

Itse olen henk koht kuullut ihmisten kertovan näitä tapauksia. Olen siis henk koht tavannu henkilöitä joille on käynyt näin (eivät ole suomalaisia, täällä tuskin kukaan on säästynyt kuulemasta kristinuskon Jumalasta).
Ja jos sua noin kovasti kiinnostaa niin mikset rukoile ja pyydä Jumalaa ilmestymään sinulle? Sittenhän näet miten käy.
 
"vieras"
nuitten dinosauruksien elinajasta on ihan turha vängätä kun niiden luiden ikä voidaan määrittää radiohiiliajoituksella joka on tunnettu tieteellinen menetelmä

vaikka uskovaiset väittäis mitä tahansa niin oikea vastaus on noin 50...250 miljoonaa vuotta sitten

muutamia tuhansia vuosia my ass :LOL:
Suomessakin on ollut asutusta jo joskus 6000 vuotta sitten. Joten veikkaampa että dinosaurukset ovat vähän vanhempia kuin Suomen esihistoria.
 
Siis millä tavalla? Käskettiinkö Nooan olla ottamatta niitä mukaan vai miten ne noin pääsivät hukkumaan? Vai oliko ne tehneet jotain väärin että jumala ne päätti kadottaa?
en ole Raamatun erikoisasiantuntija mutta on väkevä muistikuva pyhäkoulusta että siellä oltais nimenomaan sanottu että Nooa otti arkkiinsa joka ikistä sorttia

dinosaurukset ja monet muut ovat siis kuolleet sukupuuttoon jo ennen Nooaa
 
nuitten dinosauruksien elinajasta on ihan turha vängätä kun niiden luiden ikä voidaan määrittää radiohiiliajoituksella joka on tunnettu tieteellinen menetelmä

vaikka uskovaiset väittäis mitä tahansa niin oikea vastaus on noin 50...250 miljoonaa vuotta sitten

muutamia tuhansia vuosia my ass :LOL:
Oletko perehtynyt tarkasti erilaisiin tutkimuksiin asiasta? Useiden tutkimusten mukaan se materiaali jota dinosauruksen luut ovat, ei VOI säilyä miljoonia vuosia, ei edes satoja tuhansia. Lisäksi dinosaurusten fossiileja löydetään koko ajan "vääristä" (tuon perinteisen ajatuksen mukaan aivan liian nuorista) maakerrostumista. Mitä pitemmälle tutkimus etenee sitä enemmän tulee todisteita siitä että maailmankaikkeus ei olekaan niin vanha kuin perinteisesti oletetaan. Kannattaa vähän perehtyä eri tutkimuksiin (valitettavasti ovat englanninkielisiä pääosin).

Ei mulla ole mitään tarvetta todistella mitään, kukin uskokoon ihan kuten haluaa, ei se ole minulta pois. Aika näyttää mikä on totuus.
 
Oletko perehtynyt tarkasti erilaisiin tutkimuksiin asiasta? Useiden tutkimusten mukaan se materiaali jota dinosauruksen luut ovat, ei VOI säilyä miljoonia vuosia, ei edes satoja tuhansia. Lisäksi dinosaurusten fossiileja löydetään koko ajan "vääristä" (tuon perinteisen ajatuksen mukaan aivan liian nuorista) maakerrostumista. Mitä pitemmälle tutkimus etenee sitä enemmän tulee todisteita siitä että maailmankaikkeus ei olekaan niin vanha kuin perinteisesti oletetaan. Kannattaa vähän perehtyä eri tutkimuksiin (valitettavasti ovat englanninkielisiä pääosin).

Ei mulla ole mitään tarvetta todistella mitään, kukin uskokoon ihan kuten haluaa, ei se ole minulta pois. Aika näyttää mikä on totuus.
mä en usko uskovaisten tilaustyönä tehtyihin tutkimuksiin vaikka lukisin ne hepreaksi sataan kertaan
 
Oletko perehtynyt tarkasti erilaisiin tutkimuksiin asiasta? Useiden tutkimusten mukaan se materiaali jota dinosauruksen luut ovat, ei VOI säilyä miljoonia vuosia, ei edes satoja tuhansia. Lisäksi dinosaurusten fossiileja löydetään koko ajan "vääristä" (tuon perinteisen ajatuksen mukaan aivan liian nuorista) maakerrostumista. Mitä pitemmälle tutkimus etenee sitä enemmän tulee todisteita siitä että maailmankaikkeus ei olekaan niin vanha kuin perinteisesti oletetaan. Kannattaa vähän perehtyä eri tutkimuksiin (valitettavasti ovat englanninkielisiä pääosin).

Ei mulla ole mitään tarvetta todistella mitään, kukin uskokoon ihan kuten haluaa, ei se ole minulta pois. Aika näyttää mikä on totuus.
:popcorn:
 
Varsin mielenkiintoisia johtopäätöksiä hänellä. Hassusti se näemmä joillain kääntyy.. En ihan ymmärrä mitä mikään tuossa artikkelissa todistaa..? Mies joka on päättänyt uskoa jumalaan, perustelee mielipiteensä mielikuvallaan jumalasta. Mutta mitä maailmankaikkeuden iästä tai ihmisen kehityksestä oikeasti millään tavalla todistaa esim. tällaiset kommentit: "Hän pitää suorastaan jumalanpilkkana väitettä, että Jumala olisi askarrellut maailmankaikkeuden kanssa 13 miljardia vuotta saadakseen aikaan planeetat ja auringot, minkä jälkeen hän olisi työskennellyt sen kanssa neljä miljardia vuotta tehdäkseen bakteerista ihmisen."

Ehkä en vain ymmärtänyt jotain oleellista..
 
"vieras"
Mun mielestä mennään ihan sivuraiteelle jos ruetaan miettimään jotain dinosauruksia.
Jumala ei ole meille kertonut kaikkea, emmekä me täällä koskaan tule tietämään kaikkea, eikä se ole tarpeenkaan.
Tärkeämpää on keskittyä oleellisimpiin asioihin, joilla oikeesti on merkitystä omassa elämässä.
 
Tuon vastauksen minäkin aina saan kun kysyn täältä jotain:googlaa.

Itse olen henk koht kuullut ihmisten kertovan näitä tapauksia. Olen siis henk koht tavannu henkilöitä joille on käynyt näin (eivät ole suomalaisia, täällä tuskin kukaan on säästynyt kuulemasta kristinuskon Jumalasta).
Ja jos sua noin kovasti kiinnostaa niin mikset rukoile ja pyydä Jumalaa ilmestymään sinulle? Sittenhän näet miten käy.
Eli sä olet henkilökohtaisesti kuullut kokemuksia ihmisiltä jotka ovat kuitenkin olleet tavalla tai toisella aiemmin tekemisissä kristinuskon kanssa. Ei siis mitään uutta. Entäs, edelleenkin, ne henkilöt jotka eivät ole koskaan kristinuskosta aiemmin kuulleetkaan? Oletko tällasiltakin uskoon tulleilta kuullut vastaavia kokemuksia?
 
Varsin mielenkiintoisia johtopäätöksiä hänellä. Hassusti se näemmä joillain kääntyy.. En ihan ymmärrä mitä mikään tuossa artikkelissa todistaa..? Mies joka on päättänyt uskoa jumalaan, perustelee mielipiteensä mielikuvallaan jumalasta. Mutta mitä maailmankaikkeuden iästä tai ihmisen kehityksestä oikeasti millään tavalla todistaa esim. tällaiset kommentit: "Hän pitää suorastaan jumalanpilkkana väitettä, että Jumala olisi askarrellut maailmankaikkeuden kanssa 13 miljardia vuotta saadakseen aikaan planeetat ja auringot, minkä jälkeen hän olisi työskennellyt sen kanssa neljä miljardia vuotta tehdäkseen bakteerista ihmisen."

Ehkä en vain ymmärtänyt jotain oleellista..
Tietääkseni tuon artikkelin ei tarvi todistaa mitään. Mutta kannattaa lukea muittenkin tahojen ajatuksia kuin vain sen mitä itse pitää oikeana, niin minäkin olen tehnyt. Ottanut selvää, lukenut, miettinyt siltä ja tältä kantilta ja sen perusteella valinnut oman tapani uskoa. Mielestäni aika yksoikoista pitäytyä vain siinä tiedossa joka sopii omaan ajatusmaailmaan.
 
en ole Raamatun erikoisasiantuntija mutta on väkevä muistikuva pyhäkoulusta että siellä oltais nimenomaan sanottu että Nooa otti arkkiinsa joka ikistä sorttia

dinosaurukset ja monet muut ovat siis kuolleet sukupuuttoon jo ennen Nooaa
No näin minäkin kovasti muistelen, vaikka siis uskontotietämykseni perustuu niihin 12 vuoteen joina olen koulussa uskontoa opiskellut, en ehkä niin täydellisen kiinnostuneena, mutta mä en kyllä muista että koskaan raamatusta puhuttaessa olisi kerrottu dinosauruksista samassa lauseessa. On ehkä mennyt vain ohi korvien?
 

Yhteistyössä