Jopa Helsingin Sanomat aprikoi koska ja miten EU ja euro romahtavat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jopas nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mitä ihmettä";28616095]eikö kaiken pitänyt olla ihan fantastisesti sen niskalenkin myötä?[/QUOTE]

Siilinjärven lapsineron pää on fantastisesti sekaisin...

[QUOTE="vieras";28616191]Lepsa sekoilee.[/QUOTE]

Niinpä. Tuntuu, että tilansa menee aina vain pahemmaksi. Eikö hänellä ole läheisiä, jotka huomaisivat hänen avuntarpeensa? :(

Hesari kirjoitti 90-luvun alkupuolella joka numerossa ylistystarinoita EU:n ja euron ihanuudesta, kuinka taivaalta sataisi hunajaa heti kun pääsemme jäseniksi tähän maanpäälliseen paratiisiin. Tästä uskollisuudesta palkkiona tilatuille lehdille tuli arvonlisäverokannaksi 0% ja Sanoma-konserni sai oman tv-kanavan. Nyt näyttää ääni kellossa muuttuneen...

Minä uskon ja toivon liittovaltio-tyyppistä kehitystä. Toki uusien (ja vanhojenkin) jäsenmaiden sopivuutta pitää tarkasti pohtia. Erityisesti alkaa oikeasti pitää vakaus- ja kasvusopimuksen ehdoista kiinni.

[QUOTE="vieras";28616299]Oikein hyvin edustuksellisessa demokratiassa. Onkohan EU:n enemmistö ikinä ollut EU:n kannalla? Silti se on aika kauan jo porskuttanut.[/QUOTE]

huonot hallitsijat on aina lopulta pistetty pois asemastaan, jotkut suoraan hautaan, jotkut vain karkoitettu.

että siinäpähän sitten hehkuttelet eu:n ihanuutta samalla kun yhä useampi kypsyy siihen, ja sen kannattajiin jotka nähdään kokoajan selkeämmin vain eliittirosvojoukkojen käsikassarana.

ei tällaiset liitot toimi koskaan pitkään, vuosisatakaan kun ei ole mikään pitkä ikä kun puhutaan valtioista ja niiden liitoista.
ei toimi, koska talousmalli perustuu rahaan joka johtaa vääjäämättä oligarkiaan ja tätä myöten yleiseen tyytymättömyyteen.

[QUOTE="...";28616298]Minä uskon ja toivon liittovaltio-tyyppistä kehitystä. Toki uusien (ja vanhojenkin) jäsenmaiden sopivuutta pitää tarkasti pohtia. Erityisesti alkaa oikeasti pitää vakaus- ja kasvusopimuksen ehdoista kiinni.[/QUOTE]

kun ilmenee että sopimuksista ei olekaan pidetty kiinni.
annetaan lisää rahaa ja vittuillaan kansalle kuten taannoin joku poliitikko taisi sanoa jokseenkin siten että suomalaiset on tottuneet liian hyvään, ja että sillä perusteella meidän on velvollisuus auttaa kreikkalaisia pankkiireita..

[QUOTE="vieras";28616299]Oikein hyvin edustuksellisessa demokratiassa. Onkohan EU:n enemmistö ikinä ollut EU:n kannalla? Silti se on aika kauan jo porskuttanut.[/QUOTE]

Missä kohtaa EU:a sä näet edustuksellista demokratiaa?

huonot hallitsijat on aina lopulta pistetty pois asemastaan, jotkut suoraan hautaan, jotkut vain karkoitettu.

että siinäpähän sitten hehkuttelet eu:n ihanuutta samalla kun yhä useampi kypsyy siihen, ja sen kannattajiin jotka nähdään kokoajan selkeämmin vain eliittirosvojoukkojen käsikassarana.

ei tällaiset liitot toimi koskaan pitkään, vuosisatakaan kun ei ole mikään pitkä ikä kun puhutaan valtioista ja niiden liitoista.
ei toimi, koska talousmalli perustuu rahaan joka johtaa vääjäämättä oligarkiaan ja tätä myöten yleiseen tyytymättömyyteen.

Missä mä olen hehkutellut EU:n ihanuutta? Olen ainoastaan sanonut, että en usko EU:n kaatuvan. Se on täysin neutraali mielipide, joka ei kerro mitään siitä mitä mieltä olen itse unionista, ainoastaan sen tulevaisuudesta.

Moni vastustaa EU:ta, mutta sillä on edelleen myös kannattajia ja vastustuksesta suuri osa perustuu huonoon taloustilanteeseen. Kun taloustilanne kohenee, myös EU:n vastustus vähenee ja samalla koko ihmisten mielenkiinto EU:hun ja politiikkaan.

Toki on hyvin mahdollista, että EU tulee joku kaunis päivä kaatumaan, mutta niin tulee myös Suomi ja koko kansallisvaltioidea. Mutta mikään näistä ei tule tapahtumaan lähivuosina tai edes -vuosikymmeninä.

[QUOTE="vieras";28616357]Missä kohtaa EU:a sä näet edustuksellista demokratiaa?[/QUOTE]

Itse EU:n sisällä parlamentissa, mutta tarkoitin enemmänkin sitä, että EU:hun kuuluvat kansallisvaltiot ovat edustuksellisia demokratioita ja näin ollen sillä ei käytännössä tarvitse olla mitään merkitystä mitä kansa on mieltä EU:sta tai muistakaan asioista.

[QUOTE="vieras";28616359]Missä mä olen hehkutellut EU:n ihanuutta? Olen ainoastaan sanonut, että en usko EU:n kaatuvan. Se on täysin neutraali mielipide, joka ei kerro mitään siitä mitä mieltä olen itse unionista, ainoastaan sen tulevaisuudesta.

Moni vastustaa EU:ta, mutta sillä on edelleen myös kannattajia ja vastustuksesta suuri osa perustuu huonoon taloustilanteeseen. Kun taloustilanne kohenee, myös EU:n vastustus vähenee ja samalla koko ihmisten mielenkiinto EU:hun ja politiikkaan.

Toki on hyvin mahdollista, että EU tulee joku kaunis päivä kaatumaan, mutta niin tulee myös Suomi ja koko kansallisvaltioidea. Mutta mikään näistä ei tule tapahtumaan lähivuosina tai edes -vuosikymmeninä.[/QUOTE]

mihin?
jos unionilla on selkeästi enemmän haittoja kuin hyötyä, niin millä ilveellä saat ihmisten päät käännettyä sen puolelle?

Alkuperäinen kirjoittaja ja perustat väitteesi;28616375:
mihin?
jos unionilla on selkeästi enemmän haittoja kuin hyötyä, niin millä ilveellä saat ihmisten päät käännettyä sen puolelle?

Kuten jo sanoin, ei ihmisten edes tarvitse olla sen puolella. Mistä lähtien poliitikkoja on kiinnostanut mitä kansa on mieltä? Ja pointti olikin, että on myös heitä, jotka ovat sitä mieltä, että EU:sta on paljon hyötyä.

[QUOTE="vieras";28616367]Itse EU:n sisällä parlamentissa, mutta tarkoitin enemmänkin sitä, että EU:hun kuuluvat kansallisvaltiot ovat edustuksellisia demokratioita ja näin ollen sillä ei käytännössä tarvitse olla mitään merkitystä mitä kansa on mieltä EU:sta tai muistakaan asioista.[/QUOTE]

Komissio päättää mitä tehdään, europarlamentti on pelkkää kallista teatteria rahvaalle, ja komissiota ei kansat pääse valitsemaan.

Huomaatko mitään yhtäläisyyttä Neuvostoliittoon?

[QUOTE="vieras";28616367]Itse EU:n sisällä parlamentissa, mutta tarkoitin enemmänkin sitä, että EU:hun kuuluvat kansallisvaltiot ovat edustuksellisia demokratioita ja näin ollen sillä ei käytännössä tarvitse olla mitään merkitystä mitä kansa on mieltä EU:sta tai muistakaan asioista.[/QUOTE]

juu käytännössä ei ole merkitystä tosiaan.. ja senpä takia ihmiset alkaa kyllästymään.

kysymys kuuluukin edelleen, millä helvetin rahkeilla tämä pidetään`edes edustajien toimesta läjässä, kun pahimmassa (tai parhaimmassa) tapauksessa nämä edustajat laitetaan hiekansyöntiin?

edustuksellinen demokratia on pelkkä demokratian irvikuva, varsinkin silloin kun tosiaan ei kansalla, eli työnantajien tahdolla ole mitään käytännön merkitystä.
sveitsissähän kansa pitää nämä edustajansa kurissa..

Yhteistyössä