Häälahjaideoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häävieras

Vieras
Hei, keksikääs kivoja ideoita!
Eli yritän miettiä jotain pientä häälahjaideaa lapsen kummeille lapselta. Muuten meidän osalta lahja on hoidettu muuten, mutta olisi mukava muistaa kummeja jotenkin erityisesti. Lapsi itse haluaisi antaa jotain ihan vaan häneltä ja askarrella kortin. Meillä lyö lapsen kanssa nyt ihan tyhjää, ideoikaas.

Jos lapsesta ja kummeista löytyis yhteisiä valokuvia, vois niistä tehdä vaikka sellaisen valokuvakirjan. Lapsi voisi painaa kangasväreillä tyynyliinat kummeille. Jos ihan kaupantavaraa aattelit, niin vie poika vaikka stokkan/sokoksen taloustavaraosastolle ja anna valita itse.

Jos lapsesta ja kummeista löytyis yhteisiä valokuvia, vois niistä tehdä vaikka sellaisen valokuvakirjan. Lapsi voisi painaa kangasväreillä tyynyliinat kummeille. Jos ihan kaupantavaraa aattelit, niin vie poika vaikka stokkan/sokoksen taloustavaraosastolle ja anna valita itse.

En tiedä mistä mä ton pojan nappasin, kun ei ap maininnut sulupuolta. Eli siis korjaan poika = lapsi.

Lapsen maalaama taulu ehkä? Eli lapsi maalaa ja laitatte kauniisiin kehyksiin. Tai kestävä lahja. Jollekin tietylle päivälle sovittu, teidän vanhempien maksama yhteinen kummi-lapsi -päivä ;) joka toistuu vuodesta toiseen. Voi kuulostaa työläältä, mutta meillä se toimii. Siis minulla ja ex-miehelläni. Minä ja ex ollaan kummeja serkuntytölleni ja serkkuni antoi minulle ja exälle vuosipäivälahjaksi kummi-lapsi -päivän eli saamme joka vuosi serkkuni ja hänen miehensä maksaman päivän jossain hauskassa kohteessa, esim. Linnanmäellä yhdessä kummilapsemme kanssa. Todellisuudessa tätä päivää juhlitaan aina porukalla, koska vietämme muutenkin niin paljon aikaa yhdessä, mutta jopa avoeromme jälkeen kummi-lapsi -päivä on silti pysynyt. Yleensä siihen osallistumme minä ja avopuolisoni, exäni ja hänen naisystävänsä (vaihtunut pariin otteeseen vuosien varrella), ja serkkuni perheineen. Juhlakalua ei oikeastaan ole, vaikka minä ja ex ostetaankin yleensä joku yhteinen lahja kummilapsellemme tuona päivänä.

Ehkä se taulu on kuitenkin simppelimpi.

Vie lapsi johonkin tavarataloon tms ja anna hänen ostaa mitä haluaa, vaikka kivan kärpäslätkän. Ohjeeksi annat, että valitsee jotain sellaista, mistä uskoo kummin ja tämän puolison tykkäävän ja jolle heillä olisi jotain käyttöä. Oletan, että lapsi on sen verran iso, että osaa itse valita, mitä haluaa antaa, kun kerran haluaa oman lahjan antaa.

Enkä suosittele mitään lapsen maalaamaa taulua, se itse askarreltu/maalattu kortti riittää omatekoiseksi osuudeksi lahjaan.

Yhteistyössä