Vauva 10,5 kk, koska olette alkaneet totuttamaan lehmänmaitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lehmänmaitoa yli yksivuotiaalle, joo, mutta luin kokemuksia että korvikelasten äidit on sekoittaneet korviketta lehmänmaitoon jo 11 kk:n iästä alkaen. Ajattelin jos 11 kk iässä alkaisin antamaan pieniä annoksia lehmänmaitoa nokkamukiin..? Korviketta ei juo, ja alan olla ihan täysin valmis imetyksen lopettamiseen, huoh. Millään malttais odottaa... :P

No aloitat hapanamaitotuotteilla eli piimällä, jugurtilla jne. Piimä on sikäli kiva ruokajuoma että se ei loisku niin helposti kun lapsi harjoittelee itsenäistä juomista.. Kypsennettyjä maitotuotteita voi tuon ikäiselle myös antaa ihan 'laillisesti' eli tee puuro tavalliseen maitoon jne. Sitten kun lapsi on tottunu noihin niin alat lisätä korvikkeeseen pienen määrän maitoa ja vähitellen jätät korvikkeen kokonaan pois.

[QUOTE="vieras";28609766]Korviketta ei juo, ja alan olla ihan täysin valmis imetyksen lopettamiseen, huoh. Millään malttais odottaa... :P[/QUOTE]

mutta mikset voi alkaa sitä korviketta sitten nokkamukista juottamaa, jos tahdot imetyksestä eroon ja suolisto on asiantuntijoiden näkemyksen mukaan vielä liian nuori lehmänmaitoon? vai menikö miulta nyt jotain ohi?

Eiku jaa, nyt mie vasta alan ymmärtää, siis lapsi ei suostu juomaan korviketta? Mistä päättelet että suostuis juomaan maitoa sen kummemmin? Ja miksei piimä käy maidon tilalle? Vieroitusvaiheessa ne maitomäärät voi hetken aikaa olla melko pieniä, mutta siitä tuskin kannattaa huolestua. Puuroissa ja jugurtiasa raejuustossa jne menee kuitenkin reilusti maitoa päivän mittaan, puoli litraa on se minimi mutta eikai se haittaa jos hetken aikaa on alle tuon.

Mä oon vierottanu molemmat lapseni niin että oon tarjonnu korviketta tai piimää kaikilla aterioilla(ottaneet hörpyn tai pari nokkamuksita), lisöksi sitten 2dl maitoa sekä aamu että iltapuurossa ja jugurttia välipalalla. Sitten oon vaan vähentäny imetyksiä yks kerrallaan.

[QUOTE="nuoriäiti";28609853]meillä kuopus aloitti 9kk hapanmaito tuotteet ja 10kk jälkeen normi maitoa. Eikä tullu mitään vatsa oireita pienillä määrillä aloitus.[/QUOTE]

Niin, sitä siis meinasin että kun tuo 1v. on suositus, mutta olen lukenut että monet aloittaa jo aiemmin, että liekö siitä sitten kuinka kovin haittaa jos aloitamme totuttelut jo piakkoin. Sitten voisin 1 veenä siirtyä täysin siihen lehmänmaitoon, ja lopettaa imetyksen kertaheitolla kun lehmänmaito on jo vähän tuttu :>

Ja siis en enään viitsi aloittaa korvikkeen tuputtamista kun on muutamasta kuukaudesta kysymys, eikä se nyt kuitenkaan maistu samalta kuin lehmänmaito edes.

Jaa pitäskö siihen lehmänmaitoon oikeen totuttaa :confused: Mä kyllä karusti esikoiselle aloin antamaan 1v syntymäpäivänä lehmänmaitoa ja kertalaakista imetys pois. Hyvin maistu.
Tää toinen nyt on jo korvikkeella mutta kyllä tämänkin kohdalla aion tehdä samoin.. En näe mitään syytä totuttelulle.

Jaa pitäskö siihen lehmänmaitoon oikeen totuttaa :confused: Mä kyllä karusti esikoiselle aloin antamaan 1v syntymäpäivänä lehmänmaitoa ja kertalaakista imetys pois. Hyvin maistu.
Tää toinen nyt on jo korvikkeella mutta kyllä tämänkin kohdalla aion tehdä samoin.. En näe mitään syytä totuttelulle.

joo, kuulemma pitäisi ;D eikai siinä mitään jos meni hyvin noinkin :)

Meillä kuopukselle ei lehmänmaito vielä yksvuotiaana sopinu vaikka pieniä määriä koitin antaa.vatsavaivoja siis tuli. Annoin sitten sekaisin Korviketta ja lehmänmaitoa muutaman kuukauden ennenku vatsa alko sietämään suureempaa maitomäärää.

Yhteistyössä