Ensin lasta syytetään varkaaksi ja nyt kun haluaisin selvittää asian niin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vihainen"

Vieras
.. sanotaan ettei jaksetakkaan setviä enää tätä, annetaan koko asian olla!!??
Eli minun lasta syytetään kaverinsa tavaroiden varastamisesta. Kaverin äiti jopa soitti suoraan lapselleni: syytti varkaaksi, käski palauttaa varastamansa tavarat tai asiasta tehdään poliisiasia. Nyt asiaa on selvitelty ja moni asia puhuu lapseni syyttömyyden puolesta. Lapsen syyllisyyden puolesta puhuu vain se että hän on ollut ainut kuka on käynyt sisällä tässä asunnossa josta tavarat varastettiin (ja tästäkin on vain tämän toisen lapsen sana). Minä haluaisin selvittää asian ihan perin pohjin jotta saadaan totuus selville. Jos lapseni on syytön niin saadaan hänen maineensa puhdistettua, jos hän on syyllinen niin pystytään puuttumaan tähän käytökseen heti. Eli oli lopputulos kumpi tahansa niin asian selvittäminen on lapseni etu. Nyt tämä perhe josta tavarat hävisivät, haluaakin unohtaa koko jutun. Ei kuulema jaksa enää jauhaa tätä asiaa, että annetaan olla ja laitetaan tämä kokemuksen piikkiin. Mitä mahdollisuuksia minulla on alkaa selvittämään tätä asiaa? Eihän tämä nyt näin voi mennä että lyödään lapselle varkaan leima otsaan ja sitten annetaankin asian olla. Vai voiko?

ilmeisesti asia on selvinnyt ja ottaa liian koville tän äidin myöntää olleensa väärässä ja pyytää anteeks.

ilman muuta tuollainen asia pitää selvittää, jos noita asioita ei hoideta loppuun jää lapselle sellainen kuva et hän ei ole tarpeeksi arvokas siihen et häntä kohdeltaisiin reilusti.

ja samoin jos nyt lapsi olisikin syyllinen, niin sekin näyttää lapselle sen et ei kannata tehdä typeryyksiä.

soita sille äidille ja sano et tää asia hoidetaan, vaikka sit poliisin kanssa.:xmas:

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Empä antas perils vaan asia todellakin selvitetään. Mitä lapsi itse tuohon sanoo. Mä soittaisin poliisille ja pyytäisin selvittämään asian jo ihan lapsen takia.

Tosi ikävää, mutta et taida voida tehdä mitään. Ketään ei voi pakottaa selvittämään asiaa, kun siihen ei ole viranomaisia otettu mukaan. Selvitä asia oman lapsesi kanssa ja yrittäkää unohtaa koko juttu. Epäreilua, tiedän.

Pientä kuittia voit heittää syyttäjien suuntaan arvelemalla, että taisi tavarat löytyä oman lapsen jäljiltä ja nyt kun syyllinen löytyi läheltä, on kätevää jättää juttu auki ja syyttää viatonta. Eihän tämä(kään) kovin rakentava tapa ole, mutta jos auttaisi teitä edes vähän.

Ehdotin jo että tekevät rikosilmoituksen asiasta. Olen sanonut että minusta poliisi tai joku muu ulkopuolinen voisi jututtaa molemmat lapset. Olen sanonut että minusta olisi tärkeää saada tämä selvitettyä ihan kunnolla. Mutta ei kuulema viitsi vaivata poliisia tällaisella pikkujutulla (minusta varkaaksi syyttäminen ei ole pikkujuttu!). Ja tämä toinen lapsi on kuulema niin kamalan tressaantunut tästä tilanteesta kuten äitinsäkin joten he mieluusti antaisivat asian jo olla. Ihan kun me ei sitten oltaisi..

kyllä minä marssisin heidän oven taakse lapsen kanssa ja sanoisin suoraan, että nyt asia selvitetään. jos tämän perheen lapsi sitten murtuu ja kertoo mitä oikeasti on tapahtunut. Ei voi syyttää ja sitten muka unohtaa asiaa.

Mitäs, jos antaisit pari päivää kulua ja otat sitten uudestaan yhteyttä perheeseen? Todennäköisesti heitä nolottaa ja vaikka koet aivan aiheesta loukkaantuneesi lapseesi kohdistetuista syytteistä et voi oikein mitään sille, että he ovat tyhmiä ihmisiä.

Poliisille ilmoittaminen tarkoittaa käytännössä sitä, että teet ilmoituksen kunnianloukkauksesta ja jäät odottamaan pariksi vuodeksi asian käsittelyä. Poliisilla on kova kiire, vähän henkilökuntaa ja jonossa on myös monia todella vakavia rikoksia, joten suosittelisin käyttämään maalaisjärkeä kannattaako käyttää aikaasi moiseen. Ja onko lapsellesi kivaa, jos oma vanhempi vielä parin vuoden kuluttua jauhaa vanhaa asiaa? En tunne sinua ja miten sisukas olet, mutta varmasti on fiksumpiakin tapoja saada oikeutta.

Ensinnkäin kiellä ankarasti lastasi menemästä enää leikkimään siihen perheeseen. Älä myöskään päästä perheen lapsia teille kylään ja lopeta olemasta muutenkin tekemisissä heidän kanssaan. Voit aivan hyvin todeta, ettet uskalla uusien varkaussyytöksien vuoksi olla vuorovaikutuksessa etenkin kun olet kasvattajana hyvin tarkka rehellisyydestä ja toisten kunnioittamisesta.

.. sanotaan ettei jaksetakkaan setviä enää tätä, annetaan koko asian olla!!??
Eli minun lasta syytetään kaverinsa tavaroiden varastamisesta. Kaverin äiti jopa soitti suoraan lapselleni: syytti varkaaksi, käski palauttaa varastamansa tavarat tai asiasta tehdään poliisiasia. Nyt asiaa on selvitelty ja moni asia puhuu lapseni syyttömyyden puolesta. Lapsen syyllisyyden puolesta puhuu vain se että hän on ollut ainut kuka on käynyt sisällä tässä asunnossa josta tavarat varastettiin (ja tästäkin on vain tämän toisen lapsen sana). Minä haluaisin selvittää asian ihan perin pohjin jotta saadaan totuus selville. Jos lapseni on syytön niin saadaan hänen maineensa puhdistettua, jos hän on syyllinen niin pystytään puuttumaan tähän käytökseen heti. Eli oli lopputulos kumpi tahansa niin asian selvittäminen on lapseni etu. Nyt tämä perhe josta tavarat hävisivät, haluaakin unohtaa koko jutun. Ei kuulema jaksa enää jauhaa tätä asiaa, että annetaan olla ja laitetaan tämä kokemuksen piikkiin. Mitä mahdollisuuksia minulla on alkaa selvittämään tätä asiaa? Eihän tämä nyt näin voi mennä että lyödään lapselle varkaan leima otsaan ja sitten annetaankin asian olla. Vai voiko?
Diana ja Heini on just tämmösiä. Alkavat kiroilla. Omat lapsensa valehtelee,kiusaa. Sitten valehdellaan muista ihmisistä.

Yhteistyössä