Olenko mä maailman ainoa aikuinen ihminen, joka pelkää katsella kauhuleffoja jne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onks toi paranormal activity sit oikeesti tosi jännittävä? kannattaako katsoa? Tykkään kauhuelokuvista mut tuota en oo nähnyt. Vai onko liian jännittävä?

Katsoin sen sormien välistä ja näin painajaisia seuraavana yönä, enkä uskaltanut nukkua pimeässä pariin kuukauteen. Samalla tavalla en säiky mitään moottorisahamurhaajaleffoja, pelkästään noita yliluonnollisia.

Mulla tulee lisäksi peilien pelko, siis yöaikaan. Että kun käyn esimerkiksi vessassa yöllä, niin välttelen katsomasta peiliin. Kauhistus on eteisessä olevat kaappien peiliovet, joiden ohi pitää mennä vessaan ja tulla sieltä pois.

Mulla on ihan sama. Pelkään, että jos katson peiliin, niin sieltä mun takaa saattais siihen peiliin kurkata samaan aikaan joku muukin kammotus. Siis semmonen, mitä ilman peiliä ei näy.

Kuulostaa hyyyyvin tutulta. Mulla tulee lisäksi peilien pelko, siis yöaikaan. Että kun käyn esimerkiksi vessassa yöllä, niin välttelen katsomasta peiliin. Kauhistus on eteisessä olevat kaappien peiliovet, joiden ohi pitää mennä vessaan ja tulla sieltä pois. Se ei ole nätti näky, kun aikuinen ihminen yöllä juoksee kauheaa ravia vessasta sänkyyn.

Joo, ja peittämättömät ikkunat joista heijastuu huone...Kaikki pimeät huoneet jotka näkyy vessaan mennessä..

Hyi tuli mieleen yksi elokuva jonka mies katsoi vasta. En suosutunt katsomaan sitä, kun mies kertoi idean. Eli siinä jotku ihmiset olivat maksaneet siitä, että saavat tappaa jotain turisteja tai jtn. Sit mies sanoi kesken leffan katso tää kohta tää on hyvä. Noh, siinä se tappaja oli viiltäny siltä uhrilta nilkkojen takaa ja sano sille uhrille jtn "voit lähtee jos pystyt" Sit ku se nousi ja yritti kävellä. Hyi yök. Multa lähti jalat alta samaan aikaan ku se uhri kaatu ja koko päivän sattu nilkkoihin siihen taa mihin se oli viiltäny :s

Mitä ihmettä? Mitä noissa nyt niin kauhistuttavaa on? Eihän ne sieltä telkkarista päälle tule ja kai nyt aikuinen ihminen ymmärtää eron leffan ja reaalimaailman välillä. Palstamammat!

Moni aikuinen ihminen uskoo henkiin ja kuolemanjälkeiseen elämään, elokuvat voivat tuoda pelkoja tietoiseen mieleen. Sama koskee ei-yliluonnollisia kauhuleffoja, pelot nousevat tajuntaan eikä kaikki rauhoitu ajatuksesta kuinka todennäköisempää on jäädä auton alle kuin joutua hullun uhriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pelkurimyös;28607038:
Hyi tuli mieleen yksi elokuva jonka mies katsoi vasta. En suosutunt katsomaan sitä, kun mies kertoi idean. Eli siinä jotku ihmiset olivat maksaneet siitä, että saavat tappaa jotain turisteja tai jtn. Sit mies sanoi kesken leffan katso tää kohta tää on hyvä. Noh, siinä se tappaja oli viiltäny siltä uhrilta nilkkojen takaa ja sano sille uhrille jtn "voit lähtee jos pystyt" Sit ku se nousi ja yritti kävellä. Hyi yök. Multa lähti jalat alta samaan aikaan ku se uhri kaatu ja koko päivän sattu nilkkoihin siihen taa mihin se oli viiltäny :s

Hostell. Minusta turhaa verellä ja väkivallalla mässäilyä.

Hostel. Siitä on myös jatko-osa. Valitettavasti olen nähnyt molemmat.

Nää tämmöiset on ällöjä. Mutta enemmän mua pelottaa nimenomaan semmoiset yliluonnolliset ja/tai kun en tiedä mikä/kuka se uhka on.

• Tykkää
Reactions: Jellybeany
Hostell. Minusta turhaa verellä ja väkivallalla mässäilyä.

No joo se kyllä oli pelkkää sitä! Aina välillä kurkin ja ääniä kuuntelin. En ymmärrä tuollaisia elokuvia, aivan liikaa väkivaltaa ja verta.

En ole muuten ikinä katsonut moottorisahamurhaajaa, en ole suostunut vaikka mies yrittäny suostutella sen jälkeen kun kuuli etten ole nähnyt. Halloweenit on katottu monta kertaa, mutta silti aina kun se musiikki rupee soimaan niin sydän hakkaa hulluna, vaikka ne ei sinällään pelottavia ole pelkkää teurastusta vaan.

En pysty yksinäni katsomaan moniakaan kauhuleffoja, ja ikävä kyllä miestäni ne taas eivät kiinnosta, joten mulla ei oikein ole seuraa niiden katsomiseen. Ton American Horror storyn kyllä katsoin yksinäni (tai no, tein gradua samalla), mutta niin, että äänet olivat pois päältä ja kellarikohtauksissa tuijotin tietsikkaruutua...:D

Mitä pelottavaa tossa sarjassa muka oli?

hostel :( iljettävä leffa. mies sen halusi katsoa joten sinnittelin mukana juuri tuohon kohtaukseen asti mutta sitten oli pakko viheltää elokuvailta poikki. mies sai katsoa loput omalla ajallaan. viime kuussa mokoma osti hostel kakkosen. en antanut katsoa sitä kun olin kotona, hänen piti odottaa että lähdin kaupungille pitemmäksi aikaa.

Mä keskeytin myös leffan omalta osaltani tuohon akillesjänteiden katkaisuun. Oikeasti leffaa ei sen jälkeen tainnut olla kun 10min jäljellä. Kakkosen katsoin kun kavereita oli kylässä ja kaikki halusi nähdä sen paitsi minä niin mä sitten keittiöstä aina välillä kurkin mitä tapahtuu.

Hei onko kukaan kattonut sitä suomalaista "kauhuleffaa" sitä Saunaa ? Se oli niiiiiiin tyhmä, puolet leffasta puhuttiin oliko se nyt venäjää eikä tekstityksiä, surkein "kauhuleffa" mitä olen katsonut.

Paranormal oli kyllä liian hehkutettu, katsoin sen ja odotukset oli liian korkealla, ei ollu yhtään pelottava. Enemmän jännitystä loi se, kun koko ajan odotti, että jotain tapahtuu esim. kameraa päin juoksee se olio/kummitus tai mikä lie. Olen katsonut ykkösen ja kakkosen. Kolmosta katsoin vähän, mutta ei jaksanut kiinnostaa, onko katsomisen arvoinen? Entä nelonen?

--
Ainiin! Ja kun katottiin sisaruksien kanssa se Ring niin isoveljeni puhelin soi juuri kun alkoi lopputekstit, kaikki meinasin laskea alleen. Niin hyvä sattuma.

Alkuperäinen kirjoittaja pelkurimyös;28607105:
Hei onko kukaan kattonut sitä suomalaista "kauhuleffaa" sitä Saunaa ? Se oli niiiiiiin tyhmä, puolet leffasta puhuttiin oliko se nyt venäjää eikä tekstityksiä, surkein "kauhuleffa" mitä olen katsonut.

Paranormal oli kyllä liian hehkutettu, katsoin sen ja odotukset oli liian korkealla, ei ollu yhtään pelottava. Enemmän jännitystä loi se, kun koko ajan odotti, että jotain tapahtuu esim. kameraa päin juoksee se olio/kummitus tai mikä lie. Olen katsonut ykkösen ja kakkosen. Kolmosta katsoin vähän, mutta ei jaksanut kiinnostaa, onko katsomisen arvoinen? Entä nelonen?

--
Ainiin! Ja kun katottiin sisaruksien kanssa se Ring niin isoveljeni puhelin soi juuri kun alkoi lopputekstit, kaikki meinasin laskea alleen. Niin hyvä sattuma.

Juu, sauna on iha kökkö. Keskiyön lihajuna on kanssa surka, tyyppi listii junassa porukkaa isolla lihaveitsellä. Muuta siinä ei olekaan.

:wave: Täälläkin yks..teininäkin uskalsin kattoa jonkun Screamin ja sitä "pahemmat" oli jo liian pahoja. Nykysiin en sitä Screamiakaan kato.

Uniin tulee mitä kummallisempia asioita jos jotain vähänkin jännempää kattoo.

Vähän jopa huvittaa, kun en oo sitäkään Ringiä ees nähnyt (kuullut vain jotain), niin pelkäsin jossain Scary moviessa kun näkyi semmoinen pitkähiuksinen märkä tyttö jostain nousevan.:ashamed:

En uskalla minäkään katsoa, mut väkisin pitää. Näen painajaisia ja pelkään kaikkea. Yöllä vessaan mennessä juoksen suoraan sänkyyn ukon viereen ja tarpeeksi kaukaa hyppään minäkin. Mulle tuli siitä vanhasta elokuvasta pelko, missä pikku poika viiltää akillesjänteet naapurin mieheltä. En nyt muista nimeä. Yksin en uskalla katsoa, pitää olla mies vieressä. Kaunaa katsoin 3v. ennenkuin pääsin loppuun asti, piti aina keskeyttää kun pelotti liikaa..

Minusta chefin mainitseman sarjan mainos telkkarissa jo on niin pelottava, etten sitä uskalla katsoa. Kaikki tuollaiset elokuvat/sarjat, jotka eivät voisi olla totta, ovat minulle ihan liikaa. Aikoinaan teinivuosina muuta katsoivat X-fileseja, minulle se oli ilta, jolloin takuulla olin ajoissa nukkumassa.

Mutta jotta ihmisen pääkoppa olisi riittävän kummallinen, elokuvat, jotka voisivat olla totta (esim. Käsi, joka kehtoa keinuttaa), pystyn katsomaan. Siis toki valot päällä ja äänettömällä, mutta kuitenkin ;) Siitä elokuvasarjasta, jossa on se valkea naamio, pystyn katsomaan kaikki muut kohdat, paitsi ne, joissa se maskityyppi väijyy. En kestä sitä jännitystä. Ei se itse teurastus sitten enää mitään ole.

Yhteistyössä