Taas pipukka-asiaa!

• Viestiketjun aloittaja "Esikoisen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Esikoisen äiti"
Meidän muutaman kuukauden ikäisellä vauvalla on pippeli hiukan ärtynyt, mietin että miten sitä kannattaisi hoitaa? Siis pippelin alapinta & kivesten yläpinta punoittavat hieman ja iho tuntuu menevän siitä herkästi rikki. Varmaan koska siihen väliin jää helposti kosteus hautomaan, vaikka toki olen aina myös pippelin alta kuivannut (varovasti taputellen) vaipanvaihdon ja pesun yhteydessä...

Olen puhdistanut tuota Septidiniin kastetulla vanupuikolla ja sipaissut päälle ohuelti Bepanthenia, mutta ei ainakaan heti ole auttanut... Sinkkivoidetta en ole uskaltanut kokeilla, kun en tiedä miten hyvin se sopii noin herkälle alueelle, mahtaako kuivattaa "liikaa". Olisiko kenelläkään vinkkejä?

kksoils
Bepanthen muodostaa rasvakerroksen, jonka alla iho hautuu vain enemmän. Mitään varsinaista rasvaa en laittaisi. Vesipesu ja ilmakylvyt on varma valinta. Minä kyllä sipaisin sinkkivoidetta oman vauvan kasseihin kun ne punoitti pariin otteeseen. Kertahoidolla aina paranivat.

Sinkkivoidetta käytettiin.
Niitäkin on erilaisia, mm. Natusanilla se on jotekin rasvaisen oloinen, sitä mä laitoin lähestulkoon joka pipiin:)
Ja nää edellämainitut ilmakylvyt tietenkin auttaa.

a.p.
Kiitos vastauksista! :) Laitoin Natusanin sinkkivoidetta, katsotaan miltä näyttää aamulla. Ilmakylpyjä täytyy kokeilla myös - tänään jo yritinkin vähän pitää, mutta ei ole enää ihan niin helppoa kun poika on juuri oppinut kääntymään kyljelleen ja tahtoo treenata sitä koko ajan, ja pissii sitten tietysti ylt ympäriinsä komeassa kaaressa... :D No, lisää pyyhkeitä vaan kehiin.

Juu, ja vaippoina on käytetty enimmäkseen Liberoita (Pampersit polttivat meilläkin pyllyn ihan rikki). Nyt olisi tosin tarkoitus siirtyä kestoihin, mutta vasta harjoitellaan niitä kertisten ohessa.

a.p.
[QUOTE="vieras";28605051]Mun oli ihan pakko avata tää ketju, jotta mulle selviäis mikä on "pipukka" :D heh enpä ollut aikasemmin kuullut sellaista nimitystä pippelille...[/QUOTE]

Ahaa, et ole lukenut sitä legendaarista pipukka-ketjua... :D

Ite oon käyttänyt tuota sanaa aika paljon viime aikoina, se on jotenkin niin hulvaton. (Mun mielestä siis. Mieheni ei voi sietää sitä...) Pojalle aion kyllä opettaa, että pippeli on pippeli.

"Vieras"
Sinkkivoide ja tarpeeksi iso vaippa.

Ja pampers poltti meilläki ihon rikki, tuli ihan mieletön vaippaihottuma. Libero ja Lidlin vaipat olleet parhaita, xtraakin kerran kokeiltu ja ihan ok, mutta "kovempi" kuin edellämainitut. Että ei se hinta aina ole laadun tae.

Yhteistyössä