ihmisten tekopyhyys ja eläinten oikeudet

• Viestiketjun aloittaja helvetti
  • Ensimmäinen viesti
helvetti
Avautuminen.

Kyllä ihmiset on tekopyhiä olentoja mitä tulee eläinten kohteluun! Poliisi ampuu jenkeissä kissanpentuja (nopea kuolema) mutta eläinten järjestelmällinen kiduttaminen maatiloilla, turkistarhoilla ja sirkuksissa on ok! Jos yhtä koiraa on kohdeltu huonosti niin johan on "eläinrakkaat" liikenteessä fasebookissa kirjoittelemassa kuinka kauheaa, jakakaa stooria ja plaaplaa! Seuraavaksi mennään Mäkkäriin ja pistetään hyvällä omalla tunnolla BigMäkkiä naamaan ja käydään turkisostoksilla ja viis veisataan eduskunnassa mistän lakialoitteista koska kyseessä on tärkeä elinkeino! Mitä jos itse alkaisin kasvattaa vaikka kulkukissoja ruuaksi olisihan se minullekin tärkeä elinkeino. Mitä sanoisivat "eläinrakkaat"; HIRVEÄÄ KIDUTUSTA!

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Ymmärrät varmaan että ihmisiäkin on moneksi. Kyllä täällä eläinaktivistit taistelee ihan kanojenkin oikeuksien puolesta, vaikka ne eivät ole söpöä nähneetkään. Suurin osa ihmisistä syö lihaa, mutta välittää kuitenkin jonkun verran lihakarjan elinoloista, siksipä noita eläintenpitosäädöksiä täällä väännetään. Harvempi erityisen eläinrakas ihminen tuskin turkiksia tukee, enkä kuvittele, että kovin menee menee syömään BigMacia ja perään turkisostoksille ;).

Yksilötarinat liikuttavat aina ihmisiä. Jos pitäisi hermostua siitä, kuinka ihmiset jakaa Facebookissa "vääriä" juttuja, niin ei sitä ehtisi tuohtumiseltaan nukkumaan. Ihan yhtälailla on tutkittu, että kun kerätään rahaa hyväntekeväisyyteen, niin rahaa irtoaa enemmän kun laitetaan mainoskuvaan yksi pallomahainen lapsi koskettavan tarinan kera, kuin jos lueteltaisiin julmaa tilastotietoa ja näytettäisiin jotain yhteisöä. Ihmisen psykologia toimii niin, että samaistutaan yhteen olentoon kerrallaan.

Jos eläinten oikeudet (tai niiden puuttuminen) harmittaa kovasti, niin suosittelen aktivisoitumista tällä saralla, varmaankin voit tehdä asialle jotain. Siis muutakin kuin kaikkien ihmisten tekopyhiksi haukkumisen jossain random foorumilla.

Khimaira
Mikä siinä muuten on että turkiskettujen pitää elää sellaisessa häkissä verkon päällä?
Miksei voi olla sisä- ulkotarha- yhdistelmä jossa olisi kiinteää maata missä olla?
Samantyyppisesti kuin koiratarhoilla on sisä- ja ulkohäkki samassa.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Jokainen tekee niin kuin parhaakseen katsoo. Meillä ei hankita tiettyjä lihoja ollenkaan ja pyritään syömään joko sukutilojen lihoja tai sitten olemme tutkineet tarkkaan millainen pientila tuo joitain lihoja tiettyihin paikkoihin myyntiin. Monet tilat päästävät katsomaan ja tutustumaan eläinten oloihin.

• Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
eläinaktivisteja ei ole kuin kourallinen mutta he pitävät todella kovaa ääntä itsestään

he kyllä vastustavat kaikkea eläimiin kohdistuvaa huonoa kohtelua, niin tehomaataloutta, turkistarhausta kuin vähän kaikkea muutakin mitä mieleen juolahtaa

suurin osa kansasta ei välitä kuin siitä omasta sessestä

Ketä kiinnostaa?

Voit mennä kotiin halimaan nautojasi, mä paistan sillä aikaa mehukkaan pihvin.
Tälläisiä on maailma pullollaan. Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Tulee tosi paha olo kun ajatteleekin miten eläimiä kohdellaan. Kyllä se olisi ihmisten tehtävä kohdella eläimiä samoin kuin muita ihmisiäkin. Olen tullut siihen päätökseen, että kaikilla ei vain ole sitä empatiakykyä. Itse en pysty edes kärpästä liiskaamaan. Elämä se on missä muutkin.

Ja juuri toi turkisten käyttö? Eläimä pidetään kurjissa oloissa, jotta ne voidaan tappaa ja sitten rikkaat ämmät käy ostamassa kalliita ja hienoja turkkeja? Ei voisi kamalemmaksi mennä. Sen vielä ymmärrän, että ruoaksi teurastetaan karjaeläimiä, mutta miksi niin paljon? Kauppojen roskikset pullollaan lihoja ym. Itse en ole syönyt lihaa moneeeeeeeen vuoteen. Jospa tämä maailma tästä joskus muuttuisi ja jokaista elämää ruvettaisiin arvostamaan.

Tälläisiä on maailma pullollaan. Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Tulee tosi paha olo kun ajatteleekin miten eläimiä kohdellaan. Kyllä se olisi ihmisten tehtävä kohdella eläimiä samoin kuin muita ihmisiäkin. Olen tullut siihen päätökseen, että kaikilla ei vain ole sitä empatiakykyä. Itse en pysty edes kärpästä liiskaamaan. Elämä se on missä muutkin.

Ja juuri toi turkisten käyttö? Eläimä pidetään kurjissa oloissa, jotta ne voidaan tappaa ja sitten rikkaat ämmät käy ostamassa kalliita ja hienoja turkkeja? Ei voisi kamalemmaksi mennä. Sen vielä ymmärrän, että ruoaksi teurastetaan karjaeläimiä, mutta miksi niin paljon? Kauppojen roskikset pullollaan lihoja ym. Itse en ole syönyt lihaa moneeeeeeeen vuoteen. Jospa tämä maailma tästä joskus muuttuisi ja jokaista elämää ruvettaisiin arvostamaan.
Mitä sinä teet parantaaksesi eläinten oloja?

eläinaktivisteja ei ole kuin kourallinen mutta he pitävät todella kovaa ääntä itsestään

he kyllä vastustavat kaikkea eläimiin kohdistuvaa huonoa kohtelua, niin tehomaataloutta, turkistarhausta kuin vähän kaikkea muutakin mitä mieleen juolahtaa

Totta tämäkin mutta joukossa on paljon niitä joiden elämässä ei näy se, että ollaan eläinten oikeuksien puolesta liikkeellä. Huudellaan vaan mutta se jää siihen.

"isipappa"

Kyse on tuotantoeläimistä. Noin lähtökohtaisesti huonosti hoidettu elikko ei tuota. Siitä ei tule lihaa, maitoa, munia tai turkista. Tuotantoeläimet noin keskimäärin ovat taatusti paremmalla hoidolla kuin ne kotiSesset ja Misset. Ihan syystä, että tuottajan leipä on siitä kiinni. Se, miltä se kotiSesseMissen omistajasta ulospäin näyttää on toinen juttu, puhumattakaan niistä, joiden mielestä eläimiä ei saa syödä.

Mutta jos niitä ei saisi syödä, niin miksi ne on tehty ruoasta?

Turkistarhaus kiellettiin viimeksi Sveitsissä. Katosivatko turkikset Sveitsiläisistä kaupoista? Eivät. Eli ainoa mitä tapahtui oli, että tarhaajilta meni elinkeino, mutta turkiskauppa käy kuin ennenkin. Ja samalla meni mahdollisuus valvoa niitä tarhaolosuhteita.

Pyhästä sodasta tuo järki tuppaa aina pysyttelemään kaukana.

• Tykkää
Reactions: vicy
"Purppura"

Ihmisethän kohtelevat ihmisiä kuten eläimiä. Harva lopulta välittää kenenkään ahdingosta. Se että muutama ihminen lisää eläinten ahdinkoa aktiivisesti ei lopulta jaksa kiinnostaa valtaosaa kuin lyhyen hetken.

Eivätkä aktivistit lopulta ole itsekkään ''pekkaa parempia'' aktivistit ajavat 90 % eläinten asiaa, mutta eivät korvaansa lotkauta ihmisten hädälle.

Lopputulos yksinkertaisen simppeli eli kukaan ei lopulta välitä oikeastaan mistään, paitsi omasta navastaan.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Oletkohan ihan varma, ettet käytä eläinperäisiä tuotteita :D Niitä tuotteita on nimittäin aivan uskomattoman paljon.
Olen varma :) jos haluat tietää niin meikit mulla on kaikki täysin luonnosta (niitä on muuten vaikee löytää. Esim. Huulipunissa ja punaisissa aineissa on karmiinia eli kirvan verta :D) the bodyshopissa on tarkat selosteet kaikista :)

Ruoissa en halua olevan yhtäkään eläinperäistä tuotetta, esim. Rasvahapot (e471 tai 2), betakaroteenia (mahdollisesti kalasta peräisin), juoksetetta (juustoissa, mikä taas tehdään vasikan mahanesteistä) , karmiinia (e120)ym :) vaikeetahan se on tehdä välillä ruokaa, mutta minkäs sille mahtaa kun tulee paha olo jo ajatuksesta :(

Ja sitten vaatteissa en osta koskaan aitoa nahkaa, en tykkää hajusta :D

Ja BootyPeppi, toivoisin tekeväni enemmän, mutta en halua edesauttaakaan.

Olen varma :) jos haluat tietää niin meikit mulla on kaikki täysin luonnosta (niitä on muuten vaikee löytää. Esim. Huulipunissa ja punaisissa aineissa on karmiinia eli kirvan verta :D) the bodyshopissa on tarkat selosteet kaikista :)

Ruoissa en halua olevan yhtäkään eläinperäistä tuotetta, esim. Rasvahapot (e471 tai 2), betakaroteenia (mahdollisesti kalasta peräisin), juoksetetta (juustoissa, mikä taas tehdään vasikan mahanesteistä) , karmiinia (e120)ym :) vaikeetahan se on tehdä välillä ruokaa, mutta minkäs sille mahtaa kun tulee paha olo jo ajatuksesta :(

Ja sitten vaatteissa en osta koskaan aitoa nahkaa, en tykkää hajusta :D

Ja BootyPeppi, toivoisin tekeväni enemmän, mutta en halua edesauttaakaan.
Minusta on todella kummallista, että haluaa mutta samaan aikaan se on turhaa...mikään ei ole turhaa paitsi jos itse niin katsoo. Miksi sitten tehdä jos se on turhaa?
Kun et käytä eläintuotteita vaatteissa sun muissa niin oletko korvannut sen millä?

Minusta on todella kummallista, että haluaa mutta samaan aikaan se on turhaa...mikään ei ole turhaa paitsi jos itse niin katsoo. Miksi sitten tehdä jos se on turhaa?
Kun et käytä eläintuotteita vaatteissa sun muissa niin oletko korvannut sen millä?
Ei vaatteita tarvii korvata jos ei vain käytä nahkaa :D harva ihminen muuten käyttää nahkaa muissa kuin kengissä ja laukuissa, kai?

Ja ruoat ja meikit on pienellä vaivalla helppo korvata kasviperäisillä tuotteilla. Musta on kiva että jotkut ihmiset ovat tajunneet, että joka tuotteeseen ei tarvitse käyttää eläinperäistä ja näin voisi joskus kaikki tuotteet jättää ilman sellaisia ällötyksiä :D onhan tässä maailmassa kaikenlaisia villityksiä ollut, miksei tämä aihe voisi olla vaikka seuraava, hihii :rolleyes:

Ei vaatteita tarvii korvata jos ei vain käytä nahkaa :D harva ihminen muuten käyttää nahkaa muissa kuin kengissä ja laukuissa, kai?

Ja ruoat ja meikit on pienellä vaivalla helppo korvata kasviperäisillä tuotteilla. Musta on kiva että jotkut ihmiset ovat tajunneet, että joka tuotteeseen ei tarvitse käyttää eläinperäistä ja näin voisi joskus kaikki tuotteet jättää ilman sellaisia ällötyksiä :D onhan tässä maailmassa kaikenlaisia villityksiä ollut, miksei tämä aihe voisi olla vaikka seuraava, hihii :rolleyes:
Sen tilalle on iso määrä materiaaleja jotka on haitaksi luonnolle sekä eläimille. Siksi kysyin. Ja helppoa ei ole nuo meikit tai ruokakaan. Seurannut monen vegaanin elämää läheltä. Sanovat, että monessa vegaanituotteessakin saattaa olla eläinperäisiä ja siksi pitää todella tietää mistä tulee, sama pätee meikkeihin. Heidän mukaansa siis kaikkea muuta kuin helppoa hommaa.
Ja sen lisäksi he vielä miettivät juurikin tuota, että vastaako se tuote kuitenkaan heidän ajatuksiaan vaikka olisikin vegaani juuri sen vuoksi kun se ei välttämättä olekkaan sen parempi vaihtoehto.
Kengissä käytettävät muovit ovat esimerkiksi vaarallisia luonnolle ja eläimille.

Teit sitten mitä tahansa, niin taitaa olla haitaksi johonkin suuntaan. Ihmiset ajattelevat eri tavalla ja kohdistavat käytöksen siihen suuntaan mihin parhaaksi näkevät. Jokainen toimikoon miten itse haluaa, mutta niin paljon on niitä tietämättömiä joilla ei ole hajuakaan mitä jokin tuote sisältää, miten valmistettu ym. Itse kuin aloin ottamaan selvää, niin sen jälkeen oli helppo muodostaa oma mielipide :) enkä sano, että mun toiminta on se ainoa ja oikea, mutta mulle tulee hyvä mieli kun teen näin ja tiedän etten tue sellaista toimintaa mistä en tykkää.

Blue
Mun mielestä ei ole mitään väärää eläinperäisten tuotteiden käytössä. Ihminenhän on loppupeleistä sekasyöjä ja eläimistä on paljon hyötyä ihmiselle. Eihän leijonakaan kunnioita muita eläimiä alkamalla popsia kasveja vaan tappaa "inhimillisesti" ja vain sen mitä tarvitsee. Enemmän pitäisi aktivistina kiinnittää huomiota siihen miten eläimiä kohdellaan tuotannossa, ja omalla esimerkillä tukea niitä tahoja jotka hyvin ja kunnioittavasti tuotantoeläimiä kohtelevat.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Sen tilalle on iso määrä materiaaleja jotka on haitaksi luonnolle sekä eläimille. Siksi kysyin. Ja helppoa ei ole nuo meikit tai ruokakaan. Seurannut monen vegaanin elämää läheltä. Sanovat, että monessa vegaanituotteessakin saattaa olla eläinperäisiä ja siksi pitää todella tietää mistä tulee, sama pätee meikkeihin. Heidän mukaansa siis kaikkea muuta kuin helppoa hommaa.
Ja sen lisäksi he vielä miettivät juurikin tuota, että vastaako se tuote kuitenkaan heidän ajatuksiaan vaikka olisikin vegaani juuri sen vuoksi kun se ei välttämättä olekkaan sen parempi vaihtoehto.
Kengissä käytettävät muovit ovat esimerkiksi vaarallisia luonnolle ja eläimille.
Minusta taas nykyisin vegaanius on verrattain helppoa. Aloittavalle vegaanille varmaan haastavaa, mutta kunhan on jonkin aikaa ollut vegaani, se alkaa tuntua paljon helpommalta.

Ja olennaista ei minusta ole se, onnistuuko aina sataprosenttisesti. Jos syö tietämättään vegaaniruuan mukana jonkin eläinperäisen e-koodin, se ei romuta vegaaniutta - ei edes, vaikka tietoisesti päättäisi, ettei välitä jostain "mahdollisesti eläinperäisestä" e-koodista. Ja vegaanin, kuten muidenkin, on vain päätettävä, mitä asioita haluaa omalla toiminnallaan korostaa. Vegaani ehkä korostaa eläintuotteiden välttämistä, joku toinen korostaa mahdollisimman pientä hiilijalanjälkeä.

En nyt tarkoita tällä seuraavalla kritiikillä sinua, vaan yleisesti - on aika ärsyttävää, että vegaanilta tai keneltä tahansa, joka pyrkii hyvään, edellytetään lähes yli-ihmismäistä ja joka asiassa sataprosenttista onnistumista, tai muuten hänen lynkataan, kun ei ota sitä tai tätä huomioon. Ja usein lynkkaajat ovat itse niitä, jotka eivät välitä pätkääkään tai ota elintavoissaan huomioon juuri mitään (paitsi itsensä).

Yhteistyössä