Olin lasten kanssa viikon matkalla ja mies yksin kotona. Kotiin palattua on todellisuus lyönyt päin näköä taas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ankeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ankeus

Vieras
Kämppä oli aivan läävä, siivosin 2 tuntia. Lisäksi mies tuli hakemaan meitä kentältä, mutta oli mennyt töihin vasta klo 10 (vapaat työajat) joten teki sitten töitä klo 18:n saakka kotona. Jotenkin olin kuvitellut, että olisi halunnut olla lastensa kanssa tai minun. Lapsen iltahommista kysyi, että voinko minä tehdä! Vaikka on viikon ollut poissa lasten luota. Antoi sitten kuitenkin puuron älypuhelintaan vilkuillen.

Tää on jotenkin niin tätä. 10 vuotta yhdessä ja tällaiseksi on luisunut touhu. Alkuaikoina teki kotitöitä ihan kunnolla, vieläkin kyllä ruokaa laittaa ja kaupassa käy, mutta toi siivous.. Aina saa tuntea komentavansa jotain teinipoikaa. Ja toi tuntuu pahalta, että kaikki lapsenhoito on herran mielestä jotain kotityötä, jopa iltasadun lukeminen.

Ero on aina mielessä välillä, mutta lapset..? Itse olen eroperheestä, enkä haluaisi samaa lapsilleni. :(

Itselläni oli samanmoinen tilanne muutama vuosi sitten. Erona oli vain se,että olimme kaksi viikkoa ja mies ei kerinnyt hätistää panopuutaan pois kotoa ennen ku tulimme. Niin järkyttävä tilanne ja lapeset aivan ihmeissään,että missä mennään. Tämä naikkonen vielä kävi miestäni pussaamassa ja sanoi,että soitellaan ja lähti.

En vaivautunut edes sanomaan mitään vaan osoitin miehelle vaatekaappia ja annoin kassin mihin pakata tavaransa. Ero tuli

Nyt on menny vuosi tapahtumasta ja mies vinkuu takaisin kun on perhettään niin ikävä.
Pah, en anna edes lapsien isäänsä tavata, he eivät tarvitse mitään noin epävakaata elämäänsä

[QUOTE="tuska";28596012]Itselläni oli samanmoinen tilanne muutama vuosi sitten. Erona oli vain se,että olimme kaksi viikkoa ja mies ei kerinnyt hätistää panopuutaan pois kotoa ennen ku tulimme. Niin järkyttävä tilanne ja lapeset aivan ihmeissään,että missä mennään. Tämä naikkonen vielä kävi miestäni pussaamassa ja sanoi,että soitellaan ja lähti.

En vaivautunut edes sanomaan mitään vaan osoitin miehelle vaatekaappia ja annoin kassin mihin pakata tavaransa. Ero tuli

Nyt on menny vuosi tapahtumasta ja mies vinkuu takaisin kun on perhettään niin ikävä.
Pah, en anna edes lapsien isäänsä tavata, he eivät tarvitse mitään noin epävakaata elämäänsä[/QUOTE]

toisaalta ymmärrän sinua mutta vaikka mies oli perskeleen huono mies niin oliko huono isä?

[QUOTE="tuska";28596012]Itselläni oli samanmoinen tilanne muutama vuosi sitten. Erona oli vain se,että olimme kaksi viikkoa ja mies ei kerinnyt hätistää panopuutaan pois kotoa ennen ku tulimme. Niin järkyttävä tilanne ja lapeset aivan ihmeissään,että missä mennään. Tämä naikkonen vielä kävi miestäni pussaamassa ja sanoi,että soitellaan ja lähti.

Pah, en anna edes lapsien isäänsä tavata, he eivät tarvitse mitään noin epävakaata elämäänsä[/QUOTE]

Auts :( No tämä oli jo todella paha, ei sentään ihan tällaista meillä.

[QUOTE="a p";28596096]Lisäksi ehdotin että menisin iltatöihin välillä, niin ei kuulemma käy, koska ei halua niin usein hoitaa lasta yksinään.[/QUOTE]

Sulla menee nyt provostoori sekaisin, et muista enää pitikö lapsia olla yksi vai useita.

Ap, siitä ei ole kovin kauaa, kun oli ennenkuulematonta, että mies olisi hoitanut kotia ja lapsia odottamillasi tavoilla. Tuo kuuluu miesten luonteeseen, toki nykyään jotkut miehet noita hommia ihan tekeekin, mutta ei se vain tule niin luonnostaan miehiltä. Valitat siis siitä, että miehesi omaa perusmiehen luonteen?

[QUOTE="Vieras";28596164]Ap, siitä ei ole kovin kauaa, kun oli ennenkuulematonta, että mies olisi hoitanut kotia ja lapsia odottamillasi tavoilla. Tuo kuuluu miesten luonteeseen, toki nykyään jotkut miehet noita hommia ihan tekeekin, mutta ei se vain tule niin luonnostaan miehiltä. Valitat siis siitä, että miehesi omaa perusmiehen luonteen?[/QUOTE]

Kiipesikö sun miehesi puusta alas vasta eilen? Voi jumalauta näitä.....minkälaisina vajakkeina sä miehiä pidät?!

[QUOTE="hohhoijaa";28596109]Sulla menee nyt provostoori sekaisin, et muista enää pitikö lapsia olla yksi vai useita.[/QUOTE]

Meillä on lapsia mutta yksi vain on pieni. Ei ole provo (provosoituuko joku tällaisesta? Ei.) eikä ole mikään kiertoviesti, vaan kertomus elämästäni tältä päivältä.

[QUOTE="tuska";28596267]Mitä mä nyt lapsille kostan?
isä ei ole lasten perään kyselly kuin vasta nyt kun haluaisi tulla takaisin. Miksi ihmeessä mä päästäisin lapset isänsä luokse jos he eivät ole koko miestä nähnyt vuoteen.
lapset on iältää 1,5v ja 3 v. Antaisitko itse?[/QUOTE]

Itse et ole antanut lasten nähdä isäänsä vuoteen. Kyllä, antaisin lasten viettää aikaansa isänsä kanssa vaikka itse en väleissä olisikaan, kyse on lasten ja isän suhteesta, ei sinun ja lasten isän. Minulle lapset eivät ole pelinappuloita tai vallankäytön välineitä.

• Tykkää
Reactions: Mainio Manu ja Echo
[QUOTE="tuska";28596267]Mitä mä nyt lapsille kostan?
isä ei ole lasten perään kyselly kuin vasta nyt kun haluaisi tulla takaisin. Miksi ihmeessä mä päästäisin lapset isänsä luokse jos he eivät ole koko miestä nähnyt vuoteen.
lapset on iältää 1,5v ja 3 v. Antaisitko itse?[/QUOTE]

Miten voit olla antamatta? Lapsilla on oikeus isään!

Itse et ole antanut lasten nähdä isäänsä vuoteen. Kyllä, antaisin lasten viettää aikaansa isänsä kanssa vaikka itse en väleissä olisikaan, kyse on lasten ja isän suhteesta, ei sinun ja lasten isän. Minulle lapset eivät ole pelinappuloita tai vallankäytön välineitä.

Isää ei ole näkynyt eikä kuulunut vuoteen. Nyt on tullut kuvioihin tekstiviestien kautta. Lapset ei kysele isänsä perään mitään, ovat ehkä liian pieniä siihen. Tuskin muistavat koko ihmistä. En ole kyllä puhunutkaan mitään. En vaan voi koska en kaunista sanaa hänestä voisi sanoa,siksi olen ollut hiljaa.
Isä ei ole asunut koko aikana kuulemma samassa kaupungissakaan.

ja kuka oikeasti on niin hullu,että antaisi noin epävarmalle ihmiselle 1/2v ja 2v lapsen, huh

[QUOTE="tuska";28596323]Isää ei ole näkynyt eikä kuulunut vuoteen. Nyt on tullut kuvioihin tekstiviestien kautta. Lapset ei kysele isänsä perään mitään, ovat ehkä liian pieniä siihen. Tuskin muistavat koko ihmistä. En ole kyllä puhunutkaan mitään. En vaan voi koska en kaunista sanaa hänestä voisi sanoa,siksi olen ollut hiljaa.
Isä ei ole asunut koko aikana kuulemma samassa kaupungissakaan.

ja kuka oikeasti on niin hullu,että antaisi noin epävarmalle ihmiselle 1/2v ja 2v lapsen, huh[/QUOTE]

Sulla ei ole laillista oikeutta päättää saako isä nähdä lapsia vai ei. Isällä on oikeus siihen ja varsinkin sun lapsilla on oikeus siihen. Mieti nyt vähän mitä lapset ajattelee isompana, kun alkaa kysellä omasta isästä ja selviää, ettet sä ole antanut lasten nähdä isäänsä.

Vaikka provohan toi tais olla, kun äsken oli 1,5v ja 3v lapset ja nyt muuttuikin 0,5v ja 2v lapsiksi..

• Tykkää
Reactions: dipt
Sulla ei ole laillista oikeutta päättää saako isä nähdä lapsia vai ei. Isällä on oikeus siihen ja varsinkin sun lapsilla on oikeus siihen. Mieti nyt vähän mitä lapset ajattelee isompana, kun alkaa kysellä omasta isästä ja selviää, ettet sä ole antanut lasten nähdä isäänsä.

Vaikka provohan toi tais olla, kun äsken oli 1,5v ja 3v lapset ja nyt muuttuikin 0,5v ja 2v lapsiksi..

Vai olisiko olleet silloin vuosi sitten tuon ikäiset
Heti kun lapset alkaa kyselemään niin harkitsen asiaa.

Ei tuo isä ihmisestä puhuttaessa mikään pyhä sana ole. Narkomaani voi ollea jonkun isä, murhaaja voi olla isä Tilanteita on niin monia, ettei voi yksiselitteisesti väittää, että jokainen isä on tapaamisen arvoinen.

Yhteistyössä