Kertokaa joku hyvä ruokaehdotus, kun tulee paljon aikuisia kylään???

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
hjhgc
Onko se juhlaruoka vai arkiruoka?

Itse tekisin esim. hyvän salaatin (kana-ceacar, tai feta, tai lohi), siihen patonkia ja pari lajia tuorejuustoja.

Ruuaksi jotain, mitä ei tarvi laskea kappalettain, kuten vaikka lohikeitto. Tai sitten grilliin kaikenlaista, kasviksia, kalaa, makkaraa ym.

Jälkkäriksi marjapiirakka ja vaniljajätskiä.

Ttppii
Karjalanpaisti tai jokin muu vastaava pataruoka. Voi tehdä edellisenä iltana ja jättää yön yli 100 asteen uuniin muhimaan. Jos karjalanpaisti on liian vanhanaikainen ja/tai arkinen, niin vaikkapa jokin lammasfenkolipata.

hjhgc
Lauantai-lounaaksi nuorille tekisin ehkä tex mexiä, eli tortilloja ja maissilastuja, paljon jauhelihakastiketta, salaatit, tomaatit kurkut erikseet, salsat, kastikkeet erikseen että jokainen voi täyttää itse tortillansa.

Jälkkäriksi kävisi edelleen marjapiirakka ja jätskiä.

Keitto, laatikko tai pataruoka.
Jälkiruuaksi vaikka marja tai hedelmäsalaatti ja jäätelöä kahvin / teen kanssa.
Tai mansikkakakku.

"mie"
Paistat naudan sisäfileen uunissa ja siihen Mustapekka-pippurikastike. On taivaallisen hyvää, helppo tehdä ja et voi epäonnistua. Kera uusien perunoiden ja raikkaan salaatin. Jos kiinnostaa, voin laittaa reseptin :)

Hmmmm
Siis pitäisikö sen saman ruuan riittää myös seuraavan päivän lounaaksi? Aikamoisen padallisen saat tehä ruokaa, että siitä 16 aikuisen annosta tulee..

Tee päivälliseksi vaikka lohikeitto ja seuraavan päivän lounaaksi tortillat. Tortilloiden ainesten pilkkomiseen sitten valjastat näitä vieraita, niin nopsaan valmistuu ateria.

Hmmmm
Eikä kyllä ihan salaatti toimi lounaana jos joukossa on nälkäisiä nuoria ja karskeja miehiä! Mulle, imettävälle äidillekin tulisi vaan paha mieli, jos pitäisi lounaaksi jakaa salaattikulho... Varsinkin jos oisin menossa kylään syömään, enkä siis olisi kotona lähtiessä tarkoituksella syönyt.

"vieras"
Onko se juhlaruoka vai arkiruoka?

Itse tekisin esim. hyvän salaatin (kana-ceacar, tai feta, tai lohi), siihen patonkia ja pari lajia tuorejuustoja.

Ruuaksi jotain, mitä ei tarvi laskea kappalettain, kuten vaikka lohikeitto. Tai sitten grilliin kaikenlaista, kasviksia, kalaa, makkaraa ym.

Jälkkäriksi marjapiirakka ja vaniljajätskiä.
Tämän minäkin tekisin. Alkusalaatti, patonkia ja juustoa. Keittoa ja jälkkäriksi piirakka jätskillä. Hyvä ehdotus.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;28595489:
Revittyä possua kera hampparisämpylöiden, kaalisalaatin ja dr. Pepperi kastikkeen. Varmasti uppoaa koko porukalle ja on riittoisaa.
Ihan hyvä idea kaikkiruokaisille. Mutta kaikki meistä eivät kuitenkaan pysty syömään kaalia, kuten esim. minä. Tuttavapiirissäni on henkilöitä, jotka eivät syö punaista lihaa tai lihaa ollenkaan. Joten tämä ruoka käy siinä tapauksessa, jos on varma vieraistaan.

"kkk"
Tekisin tortilloja. Teen niitä aina, kun meille on tulossa kyläään nuoria, vähemmän tuntemattomia ihmisiä. Tämä siksi, että tortilloista löytyy jokaiselle jotain. Voi syödä pelkkää salaattia, tai sitten lätyn kanssa. Ja lihavaihtoehtoina mulla aina jauheliha ja kermakana, joista kermakana on aina suositumpaa. Ja kunnon kastikkeet sitten siihen.

ghjyujh
[QUOTE="kkk";28595578]Tekisin tortilloja. Teen niitä aina, kun meille on tulossa kyläään nuoria, vähemmän tuntemattomia ihmisiä. Tämä siksi, että tortilloista löytyy jokaiselle jotain. Voi syödä pelkkää salaattia, tai sitten lätyn kanssa. Ja lihavaihtoehtoina mulla aina jauheliha ja kermakana, joista kermakana on aina suositumpaa. Ja kunnon kastikkeet sitten siihen.[/QUOTE]

Laita kermakanan ohjeesi :)

Yhteistyössä