ex vaimo haluaa kesälomareissulle mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusioperhe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusioperhe"

Vieras
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä neljä vuotta, joista vuosi naimisissa. Hänen ex vaimoon hyvät, kaverilliset välit.
Nyt ottaisimme koko lapsikatraan (alaikäiset lapset) mukaan ja olisimme lähdössä reissuun eurooppaan.
Mieheni ja hänen ex oli suunnitellut tuollaista reissua aikoinaan, joka oli jäänyt tekemättä.
No nyt siis tämä ex ehdotti että hän voisin lähteä mukaan ja näin ollen osallistua matkakustannuksiin.
Mulla ei oikein ihan niin kuin nappaa tää idea. Olen tietty nyt se julma äitipuoli miehen lapsille, jotka jo innoissaan, että äiti pääsisi mukaan.
Olenko liian ahdasmielinen?

Kyllä minä voisin ottaa mukaan, jos olisin varma ettei ole tarkoitus ukkoa iskeskellä. Itte pääsis miehen kanssa vaikka illalla johonkin , kun hoitaja olisi mukana, vastuu lapsista myös vähenisi kun katsojia enemmän. Ottaisin mukaan ja käyttäisin hyväkseni saadakseni parisuhdeaikaa miehen kanssa paaaaaljon enemmän.

Varovainen ei on vastaukseni. Miehesi varmaan lienee pohjimmiltaan samaa mieltä. Matkassa päämäärä ei koskaan ole se pääasia. Koko matkan tunnelman tekee myös siirtymät. Matkat on iso osa elämystä ja luo pohjaa koko reissulle.

Reissussa tunteet kuumenee, tilat pienenee ja ollaan enemmän iholla ja vierivieressä. On odotuksia, on toiveita, on suuria haaveita ja unelmia. Ne ei aina toteudu ja se on vain hyväksyttävä.

Neuvotelkaa vielä. En lähtis kokeilemaan.

• Tykkää
Reactions: Madicken04 ja chef
Me matkustellaan kyllä paljon, mutta pienemmällä porukalla. Lapsia yhteensä seitsemän joista kaksi täysi-ikäistä. Lapset 1-3 lasta päässeet vuorotellen reissuihin mukaan. Nyt ajateltiin ottaa kaikki viisi kerralla mukaan (ikähaarukka 3-15-v).
Mies on sellainen joka ei vaan osaa sanoa ei, sanoikin että minä saan päättää asian ja hän kunnioittaa minun päätöstäni. Pienemmälle reissulle ehkä toi idea oiskin ihan ok, mutta tosiaan jännittää että entäs jos meneekin sukset ristiin ja majoiteutaan välillä hotellissa ja välillä mökissä. Miten mökissä osaan olla jos ex vaimo mukana? Ehkä tässä isoin ongelma onkin tää mun asenne...oon asennevammanen :D

[QUOTE="vieras";28589534]Varovainen ei on vastaukseni. Miehesi varmaan lienee pohjimmiltaan samaa mieltä. Matkassa päämäärä ei koskaan ole se pääasia. Koko matkan tunnelman tekee myös siirtymät. Matkat on iso osa elämystä ja luo pohjaa koko reissulle.

Reissussa tunteet kuumenee, tilat pienenee ja ollaan enemmän iholla ja vierivieressä. On odotuksia, on toiveita, on suuria haaveita ja unelmia. Ne ei aina toteudu ja se on vain hyväksyttävä.

Neuvotelkaa vielä. En lähtis kokeilemaan.[/QUOTE]

Nimenomaan. Hyvähän se on että välit ex:ään on kunnossa, mutta matkassa tosissaan sattuu ja tapahtuu, välillä väsytään ja kysytään hermoja. Kuitenkin kai olisi tarkoitus olla kivaakin eikä vaan hammasta purren sietää toista.

Ja jos tuo kerta vielä on ollut miehen ja ex:än haavematka niin sitäkin oudommalta tuntuisi tehdä se tuollaisella kokoonpanolla.

[QUOTE="tiina";28589563]Teillähän oli yhteen aikaan niin hyvät välit?[/QUOTE]

Ei se tuohon matkalle mukaan ottamiseen liity yhtään mitenkään.Onhan ap:llakin hyvät välit miehen exään.

Ja vastaus:ei ei ei.

[QUOTE="uusioperhe";28589554]Me matkustellaan kyllä paljon, mutta pienemmällä porukalla. Lapsia yhteensä seitsemän joista kaksi täysi-ikäistä. Lapset 1-3 lasta päässeet vuorotellen reissuihin mukaan. Nyt ajateltiin ottaa kaikki viisi kerralla mukaan (ikähaarukka 3-15-v).
Mies on sellainen joka ei vaan osaa sanoa ei, sanoikin että minä saan päättää asian ja hän kunnioittaa minun päätöstäni. Pienemmälle reissulle ehkä toi idea oiskin ihan ok, mutta tosiaan jännittää että entäs jos meneekin sukset ristiin ja majoiteutaan välillä hotellissa ja välillä mökissä. Miten mökissä osaan olla jos ex vaimo mukana? Ehkä tässä isoin ongelma onkin tää mun asenne...oon asennevammanen :D[/QUOTE]

Sun asenteessa ei ole mitään vikaa. Mä en ymmärrä miksi pitäisi olla kuin yhtä suurta perhettä myös kumppanin exän/exien kanssa?. Tottakai asialliset välit on toivottavat kun on yhteinen lapsi/lapsia, mutta muutoin.

No en kyllä samaan mökkiin menis, en miehen eksän, oman eksän enkä varmaan edes miehen siskon kanssa...

Mutta jos on hotelliloma johon lennetään ja siirtymät mennään busseilla niin semmoiselle ehkä, saahan se eksä sitten varata oman huoneen ja olla samassa kohteessa ja hoitaa meidän kaikkien lapsia...

[QUOTE="uusioperhe";28589554]Me matkustellaan kyllä paljon, mutta pienemmällä porukalla. Lapsia yhteensä seitsemän joista kaksi täysi-ikäistä. Lapset 1-3 lasta päässeet vuorotellen reissuihin mukaan. Nyt ajateltiin ottaa kaikki viisi kerralla mukaan (ikähaarukka 3-15-v).
Mies on sellainen joka ei vaan osaa sanoa ei, sanoikin että minä saan päättää asian ja hän kunnioittaa minun päätöstäni. Pienemmälle reissulle ehkä toi idea oiskin ihan ok, mutta tosiaan jännittää että entäs jos meneekin sukset ristiin ja majoiteutaan välillä hotellissa ja välillä mökissä. Miten mökissä osaan olla jos ex vaimo mukana? Ehkä tässä isoin ongelma onkin tää mun asenne...oon asennevammanen :D[/QUOTE]

Sinulla jos kenellä on asenne kunnossa kun saat uusperhekuvion pyörimään noin ja tykkäät että lyhyemmälle reissulle se ex:kin sopisi mukaan. :)

Hieno homma, mutta tosissaan kannattaa kuunnella sitä vatsanpohjatunnetta joka tuossa epäilyttää. Pahimmillaan tuossa voi riskeerata ne hyvät välit.

Jos olisin sovittelevalla tuulella, teksin itse niin, että ehdottaisin ex-vaimon liittymistä seuraan vaikkapa reissun puolivälissä. Että teillä olisi oma reissunne ja sitten olisi porukan reissu. Kirjoitat, että hotelli+mökki niin hoitakaa se mökki osuus etenkin ilman ex-vaimoa ja hotelliosuudellahan se on se ja sama. Ja varsinkin kun voi hyvin jaakantuakin päiväksi kiertelemään eri kohteita. Nykyään matkat on niin hyvin räätälöitävissä, ettei ole homma eikä mitään, jos hän ottaa sellaiset lennot että liittyy mukaan vaikka vasta neljäntenä lomapäivänä jne.

Tämä siis jos olisin "parempi" ihminen kuin olenkaan. Todellisuudessa tunnustan, että lomamatkoilla ja viereaissa paikoissa ei tarvita yhtään enempää sosiaalisia kolaritilanteita. Mutta yksi mahdollisuus tuokin tuo reissun rytmittäminen.

Mielestäni et.

Ymmärrän tilanteesi, sillä meilläkin on lämpimät välit miehen exään, ja miksipä en voisi hänen kanssa reissuun lähteä, mutta joskus haluaa olla vain ihan omalla porukalla.

Ei sinusta tehdä julmaa äitipuolta sillä kukapa nyt lapsille menisi kertomaan että sinä et halua heidän äitiä mukaan.
Kerrotte exälle että tällä kertaa reissuun lähtee lapset ja sinä miehesi kanssa.

Voi apua :D Mä en edes harkitsisi. Tosin mä en kovin monelle reissulle ottaisi omaa äitiänikään mukaan. Mikä loma se sellainen on, jossa pitäisi sovitella sanojaan jonkun exän kanssa.

Mä en ottaisi edes parasta ystävääni mukaan meidän perheen reissulle, joten en kyllä miehen ex:ääkään :)

Toki tehdään reissuja, joihin pyydetään nimenomaan sukua mukaan (viime viikolla minä, lapset + mieheni sisko lapsineen, tällä viikolla minä, lapset + oma siskoni lapsineen), mutta niissä reissuissa on siis jo lähtökohta ollut se, että tehdään reissu isommalla porukalla.

Ns. meidän perheen lomalle en ketään muuta halua kuin itseni, ukon ja lapset.

Oikeastaan jos luet aloituksesi uudestaan, huomaat, että sinä olet ylimääräinen tällä reissulla.

Olet lähdössä sellaiselle reissulle, jota miehesi suunnitteli entisen vaimonsa kanssa jo ennenkuin edes tiesi sinun olemassa olostasi.

Nyt eron takia miehesi ei voi tehdä sitä sen vaimon kanssa, joka oli matkan suunnittelussa mukana, niin tekee sen sitten sinun kanssasi.

Sinä olet nyt menossa tämän entisen vaimon reissulle, hänen paikalleen, hänen suunnittelemaansa juttuun.

Yhteistyössä