Uskovaisilta uhkauksia piispalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tasa-arvo on vihdoin saavuttamassa kirkonkin. Jo on aikakin. =)

Uskovaiset lähettävät vihaviestejä piispa Irja Askolalle, joka siunaa homoparin lähetystyöhön sunnuntaina.

Suomen Lähetysseura on valinnut samaa sukupuolta olevan parin lähetystyöhön Mekongin alueelle Aasiaan.

Tapaus on ensimmäinen laatuaan suomalaisten lähetysjärjestöjen keskuudessa. Tiedon levittyä Helsingin hiippakunnan piispa Irja Askola on saanut osakseen henkilökohtaista vihapostia ja uhkauksia.

Palaute on kohdistunut Askolaan, koska hänen on määrä siunata homopari lähetystyöhön valtakunnallisilla lähetysjuhlilla Helsingin Messukeskuksessa sunnuntaina.

Lue keskiviikon (5.6.2013) Iltalehdestä, minkälaisia Askolan saamat uhkaukset ovat olleet ja miten piispa itse niihin suhtautuu.

Piispa siunaa homoparin lähetystyöhön - Uskovaisilta satelee uhkauksia | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

En hyväksy tuollaisia uhkauksia, mutta vilpittömästi ihmettelen, miksi yksikään homo haluaa kuulua kirkkoon. Tai ylipäätään tunnustaa uskoa, jonka pohjana on Raamattu. Itse luovuin kristinuskosta sen jälkeen, kun olin pariin otteeseen lukenut Raamatun kannesta kanteen läpi. Sen verran oli oman arvomaailmani vastainen opus, että ei tuottanut edes vaikeuksia etsiä arvomaailmaani paremmin sopiva usko.

MIllaisia vihaviestejä? Mitä olen lukenut tuota, niin ne "vihaviestit" on raamatusta lauseita ja Raamattuhan yksiselitteisesti kieltää homouden harjoittamisen. Kysymys kuuluu, miten Askola voi olla kirkon johtajana kun ylin auktoriteetti tulisi olla kuitenkin Raamattu?

[QUOTE="vieras";28586653]Tasa-arvo on vihdoin saavuttamassa kirkonkin. Jo on aikakin. =)

Uskovaiset lähettävät vihaviestejä piispa Irja Askolalle, joka siunaa homoparin lähetystyöhön sunnuntaina.

Suomen Lähetysseura on valinnut samaa sukupuolta olevan parin lähetystyöhön Mekongin alueelle Aasiaan.

Tapaus on ensimmäinen laatuaan suomalaisten lähetysjärjestöjen keskuudessa. Tiedon levittyä Helsingin hiippakunnan piispa Irja Askola on saanut osakseen henkilökohtaista vihapostia ja uhkauksia.

Palaute on kohdistunut Askolaan, koska hänen on määrä siunata homopari lähetystyöhön valtakunnallisilla lähetysjuhlilla Helsingin Messukeskuksessa sunnuntaina.

Lue keskiviikon (5.6.2013) Iltalehdestä, minkälaisia Askolan saamat uhkaukset ovat olleet ja miten piispa itse niihin suhtautuu.

Piispa siunaa homoparin lähetystyöhön - Uskovaisilta satelee uhkauksia | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi[/QUOTE]

MIllaisia vihaviestejä? Mitä olen lukenut tuota, niin ne "vihaviestit" on raamatusta lauseita ja Raamattuhan yksiselitteisesti kieltää homouden harjoittamisen. Kysymys kuuluu, miten Askola voi olla kirkon johtajana kun ylin auktoriteetti tulisi olla kuitenkin Raamattu?

Aika yleistä tuntuu olevan, että ylin auktoriteetti ei ole raamattu. Esimerkiksi naispappeusasiassa moni pappi halusi toteutettavan työvuorojärjestelyjä niin pitkään kuin oli mahdollista siten, etteivät joudu naisen kanssa jumalanpalvelusta toimittamaan. Ajattelivat siis toimituksen naisen kanssa olevan raamatun vastaista. Kun järjestelyt tulivat mahdottomiksi, vain ani harva otti vastaan potkut, vaan mieluummin alkoivat naisen kanssa työskennellä. Kirkosta siis lähtivät ne harvat papit, jotka pitivät raamattua ylimpänä auktoriteettinaan ja leipäpapit jäivät.

Samassa linjassa siis jatketaan.

[QUOTE="vieras";28587010]Aika yleistä tuntuu olevan, että ylin auktoriteetti ei ole raamattu. Esimerkiksi naispappeusasiassa moni pappi halusi toteutettavan työvuorojärjestelyjä niin pitkään kuin oli mahdollista siten, etteivät joudu naisen kanssa jumalanpalvelusta toimittamaan. Ajattelivat siis toimituksen naisen kanssa olevan raamatun vastaista. Kun järjestelyt tulivat mahdottomiksi, vain ani harva otti vastaan potkut, vaan mieluummin alkoivat naisen kanssa työskennellä. Kirkosta siis lähtivät ne harvat papit, jotka pitivät raamattua ylimpänä auktoriteettinaan ja leipäpapit jäivät.

Samassa linjassa siis jatketaan.[/QUOTE]

Tuntuu vain hirveän ristiriitaiselta, kun kirkon on kuitenkin tarkoitus toimia Kristuksen kirkkona. Valitettavasti vain ihmispelko, ihmisten mielistely ja raha on se todellinen syy, mikä johtaa tähän toimintaan.

Raamatun tuntemukseni on vähän sitä sun tätä mutta äkkiseltään tulee mieleeni, että ainakin evankeliumit on miesten kirjoittamia. Olisko yksi syy siihen, että naisen pitää vaieta seurakunnassa.

[QUOTE="Vieras";28590721]Raamatun tuntemukseni on vähän sitä sun tätä mutta äkkiseltään tulee mieleeni, että ainakin evankeliumit on miesten kirjoittamia. Olisko yksi syy siihen, että naisen pitää vaieta seurakunnassa.[/QUOTE]

Koko Raamattu on miesten kirjoittamaa. =)

Piispa Askola hakee julkisuutta uhriutumalla. Kaikki epämiellyttävä viestintä halutaan kokea muka uhkaavana. Jos joku 50-luvulla uskontonsa omaksunut lähettää viestin, jossa hän toteaa Askolan joutuvan helvettiin, ei se ilmennä henkilökohtaista vihaa tai uhkaa Askolaa kohtaan vaan lähettäjänsä uskonnollista maailmankuvaa.

Onko kyseessä vihaviesti, jos vegaani lähettää lihan ystävälle viestin, jossa hän kertoo liharuuilla mässäilyn johtavan lihan ystävän kuolemaan? Vai onko sittenkin vain kysymys siitä, että vegaani uskoo lihan olevan pahasta ja on ehkä jopa huolissaan lihansyöjän kohtalosta. Niinkuin joku "vihaviestittäjäkin" piispa Askolan taivaspaikasta...

Eikös ne homostelijat ole sellaisia että ne homostelee. Miten ne voi olla kirkossa töissä jos se homous ei ole oikein? Ei kai ne voi homostella ja tehdä työtä ei voi homostella se on väärin ja paha niin ainakin käsitän ja ymmärrän . Minun mielestä ei saa homostella kirkossa ei kai se askola voi sellaista määrätä että homostele vaan ja matkustaa jonnekin pitkälle homostelemaan, en ymmärrä tätä

Eikös ne homostelijat ole sellaisia että ne homostelee. Miten ne voi olla kirkossa töissä jos se homous ei ole oikein? Ei kai ne voi homostella ja tehdä työtä ei voi homostella se on väärin ja paha niin ainakin käsitän ja ymmärrän . Minun mielestä ei saa homostella kirkossa ei kai se askola voi sellaista määrätä että homostele vaan ja matkustaa jonnekin pitkälle homostelemaan, en ymmärrä tätä

Ole ihan rauhassa. Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. =)

Jos ja kun ramattu sanoo selkeästi homouden olevan synti ja ettei jumala hyväksy kuin miehen ja naisen väliset liitot niin miksi esimerkiksi Irja Askola ja Kari Mäkinen ja moni muukin piispa tai kirkon edustaja harmittelee tätä raamatun kohtaa ja puhuu sitä vastaan. Jos on tarvis puhua jonkun Setan arvoja niin eikö nämä henkilöt voi siirtyä Setan leipiin ja julistaa haluamaansa väärennettyä jumalan sanaa sieltä käsin. Kun varoittaa homoudessa elämisestä niin kuinka se tulkitaan vihapuheeksi kun tarkoitus on varoittaa ihmistä ettei hän petettynä joutuisi kadotukseen. Jumala on rakkaus mutta hänen sanansa on totinen ja sitä ei pidä vääristellä omien näkemyksiensä mukaan.

Jotkut julkisuuden kirkon johtajat menevät jopa niin pitkälle että saarnaavat homouden ja lesbouden olevan jumalan lahja joka on täysin valheellista sanomaa. Monet liberaalit nykyuskovaiset katsovat säälien näitä varoittajia ja pitävät heitä vanhanaikaisina konservatiiveina mutta ei jumalan mielipiteet muutu niinkuin ihmisten ajatukset. Ei varmaan ole vihaa jos varoittaa esimerkiksi jotain lasta menemästä heikoille jäille luistelemaan, motiivi on suojella ettei tämä hukkuisi. Ihan sama asia on varoittaa homoudesta ja sen seurauksista, eli motiivi on rakkaus, ei viha! Eihän tämä läpi mene koska vaikka kuinka perustelisi asian niinkuin yritin edellisessä virkkeessä tehdä niin joku kirjoitukseni lukeva kysyy minulta: " miksi vihaat homoja? " Mitäpä tuohon voisi vastata, jumala rakastaa ihmisiä mutta synti tuhoaa ihmisen jos siitä ei tehdä parannusta jossa jumala on sitoutunut auttamaan jos kerran jonkun asian synniksi sanoo. Ihan rakkaudella varoitan enkä varmasti vihaa ketään oli tämä sitten homo tai mikä tahansa, hänenkin puolestaan Jeesus on kuollut ja noussut ylös. Olen itse langennut moneen syntiin uskoontuloni jälken eikä minulla ole varaa ketään tuomaroida. Synnit saa kuitenkin anteeksi kun katuu ja tunnustaa ja pyrkii elämään sanan mukaan. Ainoastaan sellainen ihminen joka ei ota jeesusta vastaan tai elää tietoisesti synnissä ja puolustelee sitä voi paatua lopulta niin ettei enää haluakaan tulla Jeesuksen luo armahdettavaksi. Raamatun totuus ei kaikkia miellytä mutta totuus on kerrottava eikä valehdella tietoisesti niinkuin ikävä kyllä monet kirkon johtomiehetkin tekevät.