Antakaas jotain hyviä ja toimivia keinoja millä tätä ympärivuorokautista "aamupahoinvointia" voi helpottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yöks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yöks

Vieras
Yököttää, etoo ja mahassa kiertää ihan aamusta yöhön asti, on niin paha olla ettei tee todellakaan mieli mitään syömistä, mutta olen valmis tekemään kaikkeni, jotta saisin olostani edes hieman paremman. Kyllä päivällä saa vähän syötyä, mutta monet tutut herkut tai muuten vaan normaalit ruuat etoo ja ei tee mieli, pakko vaan edes vähän syödä... mutta aamulla ja illalla ei vaan voi syödä... Onko kellään mitään hyviä neuvoja? Nyt menossa 8. raskausviikko.

Homeopaattinen cocculus! Kolmas raskaus menossa ja ihan kaikki mahdolliset keinot olen kokeillut, kun aiemmissa raskauksissa pahoinvointi on kestänyt viikolle 30 asti. Siis ihan kaikki sitrushedelmistä akupunktioon ja inkivääristä tiputukseen. Ainoa mikä on auttanut on tuo cocculus ja tässä raskaudessa pahoinvointi loppuikin jo ennen viikkoa 15.

Mulla oloa kohensi vichy-vesi, auttoi sen verran että pystyi edes ajattelemaan syömistä. Sitten jotain suolakeksiä ihan pienen pieniä murusia, niin kauan että olo paranee ja voi syödä kunnolla. Ja sama rumba alusta parm tunnin päästä.

Tsemppiä!

Itse elin ruisleivillä ja viiliksellä. Piti olla kokoajan syömässä ja kivennäisvesiä myös juomassa. Nykyisin ei pysty viilistä syömään kun ei mene alas. :D ja jääkaappikylmää ruokaa, myös hedelmät kylmänä.

Ei siihen auta mikään paitsi ehkä pahoinvointilääke. Jos jotain pystyt syömään, niin syö - se ei ainakaan pahenna, mikäli alas menee eikä edo. Mehua tms.

Saakohan tuota Primperania käyttää? Kun mulla sitä on ennestään, kun lääkäri aikaisemmin määräsi muun syyn takia.

Kyllä välillä menee mehu, jos ei ole makeaa, ja monet ruuatkin muttei mikään makea ainakaan... eikä esim. janssonin kiusaus, sen hajukin sai tänään aikalailla voimaan pahoin, vaikka normaalisti se on yksi mun lemppareista. Rasvaista tekee mieli, mutta ei oikein sekään lopulta maistu... :/

Onko kellään kokemusta sitruunan mehusta tai muista sitrusta sisältävistä juomista/ruuista? Auttaako ne oikeasti? (Toki ei välttämättä kaikille...)

Saakohan tuota Primperania käyttää? Kun mulla sitä on ennestään, kun lääkäri aikaisemmin määräsi muun syyn takia.

Kyllä välillä menee mehu, jos ei ole makeaa, ja monet ruuatkin muttei mikään makea ainakaan... eikä esim. janssonin kiusaus, sen hajukin sai tänään aikalailla voimaan pahoin, vaikka normaalisti se on yksi mun lemppareista. Rasvaista tekee mieli, mutta ei oikein sekään lopulta maistu... :/

Onko kellään kokemusta sitruunan mehusta tai muista sitrusta sisältävistä juomista/ruuista? Auttaako ne oikeasti? (Toki ei välttämättä kaikille...)

Pakkausselosteesta "Raskaana olevista potilaista (> 1000) saadut tiedot eivät osoittaneet epämuodostumia eivätkä
toksisuutta sikiölle tai vastasyntyneelle ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana.". Eli kaippa uskaltaisin yhden kokeilla itse.

[QUOTE="asd";28586298]Itse elin ruisleivillä ja viiliksellä. Piti olla kokoajan syömässä ja kivennäisvesiä myös juomassa. Nykyisin ei pysty viilistä syömään kun ei mene alas. :D ja jääkaappikylmää ruokaa, myös hedelmät kylmänä.[/QUOTE]

Joo, KUIVA ruisleipä menee, mutta alkaa vähän tökkiä lopulta jos sitä vaan syö. Viilistä en voi kuvitellakaan, kokeilin ja alkoi yököttää. Persikka ja kirsikka jääkaappikylmänä oli hyvää, eivät olleet liian makeita mulle. Mutta nyt ei ole niitäkään, ennen kuin huomenna pääsen ruokaostoksille.

Mutta jos syön kuivaa ruisleipää, vettä, persikkaa ja kirsikkaa niin ei sillä kyllä nälkä lähde eikä etova olo poistu...

Pakkausselosteesta "Raskaana olevista potilaista (> 1000) saadut tiedot eivät osoittaneet epämuodostumia eivätkä
toksisuutta sikiölle tai vastasyntyneelle ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana.". Eli kaippa uskaltaisin yhden kokeilla itse.

Hmmm... täytynee soittaa huomenna lääkäriin ja kysyä varmistus. Mieluummin kuitenkin jotain lääkkeetöntä hoitoa kokeilisin, mutta jos ei muuta niin sitten tuota kai.

[QUOTE="vieras";28586356]Porkkana ja suolapähkinät ovat olleet minulle pelastus. Ja muuten vaan ihan naurettavan usein ja vähän syöminen. Tai juominen. Uppoaisiko joku smoothie?[/QUOTE]

Näitäkin voisin kyllä huomenna ostaa ja kokeilla. Porkkana on suht. neutraali ja suolapähkinät vois ehkä mennä...

Ongelmana on vaan ollut se, että kaupassa jopa jotkut tuoksut (vaikka en ei-raskaana edes haista niitä) etovat ja ajatuskin syömisestä yököttää, siksi en sieltä useinkaan mitään mukaani osta. Mies saa hoitaa kauppareissut, ehkäpä huomennakin.

Primperania saa käyttää pahoissa tapauksissa = itse otin raskausaikana, kun oksensin taukoamatta enkä päässyt kylppärin lattialta nousemaan. "Pelkkä" etominen olikin sitten erityisen hyvä tunne tuon laattaamisen sijasta... Tiedän, että tunne on kamala. Luulin itse kuolevani mutta juuri katselin vanhaa neuvolakorttia ja tajusin, että eihän sitä vaihetta kestänytkään kuin 10 viikkoa :O Mielessäni muutin sen jo vuosikausiksi. Tsemppiä! Täällä on tullut jo hyviä vinkkejä ruokavaihtoehdoista, toivottavasti niistä on apua.

[QUOTE="Vieras";28586272]Homeopaattinen cocculus! Kolmas raskaus menossa ja ihan kaikki mahdolliset keinot olen kokeillut, kun aiemmissa raskauksissa pahoinvointi on kestänyt viikolle 30 asti. Siis ihan kaikki sitrushedelmistä akupunktioon ja inkivääristä tiputukseen. Ainoa mikä on auttanut on tuo cocculus ja tässä raskaudessa pahoinvointi loppuikin jo ennen viikkoa 15.[/QUOTE]

Onko tämä ihan turvallinen keino? Inkivääriähän ei ainakaan saa käyttää, kai.

Onko tämä ihan turvallinen keino? Inkivääriähän ei ainakaan saa käyttää, kai.

Täysin turvallinen ja ostettavissa isoimmista luontaistuotekaupoista. Inkiväärivalmisteet tulivat myyntiin odottaessaan esikoistani ja vedettiin myynnistä kun vauva syntyi. Onneksi en niitä montaa syönyt, minulla kun ne vain pahensivat oloa. Inkivääriteetä edelleen jotkut suosittelevat, mutta en ole kokeillut.

Kivennäisvesi on auttanut, samoin oliivit ja fetajuusto. Jukurttia syön aamuisin, kirsikat pitäis auttaa myös

Kivennäisvettä en normaastikaan juo. Oliiveja en myöskään syö. Fetaa kokeilin, mutta pahensi oloa... jugurtin koostumus ei vaan sovi nyt, jotenkin etovaa, vaikka normaalisti syön sitäkin. Kirsikat onkin herkkua, kuten kerroin.

Mihin se perustuu, että kirsikat auttaa? Osaako kukaan sanoa?

[QUOTE="Vieras";28586433]Täysin turvallinen ja ostettavissa isoimmista luontaistuotekaupoista. Inkiväärivalmisteet tulivat myyntiin odottaessaan esikoistani ja vedettiin myynnistä kun vauva syntyi. Onneksi en niitä montaa syönyt, minulla kun ne vain pahensivat oloa. Inkivääriteetä edelleen jotkut suosittelevat, mutta en ole kokeillut.[/QUOTE]

Täällä vaan ei taida olla luontaistuotekauppaa, sen verran pieni "kylä" kyseessä. Ehkä ostain seuraavan kerran kun mennään kaupunkiin asioille, jos sitten vielä on tarvetta.

Esikoisen aikana pahoinvointi oli 24/7, ainoa mikä auttoi oli aamuyöstä grillin hampurilainen. Pahoinvointirannekkeista oli hieman hyötyä. Lopulta sain pahoinvointilääkettä, mutta niitäkin sai ottaa vain varovasti.

Toisen raskauden aikana pahoinvointi ei ollut ihan niin pahaa, mutta silloin auttoi turkinpippureiden syönti sekä vadelmalimsa.

Kuplavesi, viinirypäleet, jäiset mansikat, jäätelö. Tasaisesti pitkin päivää syöminen, siten että ei pääse nälkä tulemaan. Minulla takana kolme raskautta, joista jokaisessa ympärivuorokautinen etominen jatkui pitkälle puolen välin yli.