Tuohon toiseen ketjuu liittyen: miksi jotkut haluaa, että mies ilmoittaa yöllä, jos viipyy baarissa sovittua pidempään?

"vieras"
Tietää että mies on kunnossa ja hengissä? Eikä mitään kamalaa ole tapahtunut?

Meillä tehdään näin, jos mies sanoo noin ajan milloin kotiin tulee ja sitten venähtääkin, niin laittaa viestin että jää pidempään.

Tiedän kaksikin tapausta täältä suunnalta, jossa mies on vain kadonnut baari-illan jälkeen ja myöhemmin löydetty menehtyneenä. Toinen sammui hankeen ja toinen hukkui.
Hukkumiselle nyt ei mitään voi, mutta tuon sammuneen olisi ehkä saatu pelastettua jos joku olisi hiukan aiemmin kaipaillut häntä.

"hmh"
No. Riippuu tietysti miehestä. Mutta jos mä olen valinnut elämänkumppaniksi ihmisen, joka yleensä on täsmällinen ja tulee esim. kotiin kun on sanonut tulevansa, ja odottaa multakin tiettyä ennakoitavuutta, niin kyllä, jos hän sitten yks kaksi viipyilee tunnin pari pidempään niin toivon kyllä että laittaa viestiä. Koska muuten huolestun. Ilmoitettuaan saa kaikin mokomin viipyä.

Olen deittaillut myös ihan ennakoimatonta miestä, mutta ei siitä mitään tullut. Ei kyllä kaatunut hänen viipyilyynsä baareissa, mutta koko persoona oli semmoinen että lopulta toivoin oikein ettei tulisi baarista ollenkaan kotio. Tai siis, mun kotio, hänellä kun oli oma kämppänsä... jossa lopulta sain hänet pysymään, ja uskomaan että ei sitä hammasharjaa tartte mun luona pitää ollenkaan.

Turvallisuuden takia. Ei koske pelkkiä baari-iltoja. Otetaan toinen huomioon, eikä anneta huolestua turhaan. Tuttavamies oli opiskelijavaihdossa, kävi baarissa ja joku laittoi tyrmäystippoja juomaan: taju meni rappusissa ja pitkähkö sairaalareissu.

• Tykkää
Reactions: Data
juu-u
Huoli painaa jollei sovittuna tule kotiin,eikä ilmoittele mitään. Kyllä seon fiksua käytöstä että ilmoittaa myöhästymisestä toiselle. Ei kaikki ole aina pelkkää kyttäystä

"vieras"
Jos minun on perusteltu syy olettaa miehen tulevan aikaan X (jos hän on esimerkiksi sanonut tulevansa silloin tai hänellä on vakiintunut tapa tulla silloin), niin huolestuisin, jos syystä tai toisesta huomaisin, ettei hän olekaan tullut silloin kotiin. Ja huolestuminen ei ole kivaa.

Ja jos kyseessä on joku edes kohtuullisen inhimillinen ajankohta, jota saattaisin odotella hereillä, niin olisi kivaa tietää kannattaako :)

Kotiintuloaikoja en aseta ehkä mulkoile tai tuhahtele miehen aikatauluille ;) Mutta minusta on jotenkin luontevaa ilmoittaa aikatauluistaan sille kenen kanssa elämänsä ja petinsa jakaa, siis jos niitä aikatauluja on. Toki voi ilmoittaa, että tuun kun tuun, huomaat sitten, jos illan suunnitelma on sellainen.

En ymmärrä, meillä se joka on kotona nukkua porskuttaa. Joskus toinen pääsee kotiin herättämättä, joskus rymyää toisen vahingossa hereille.
Meillä kyllä tapana mennä jonnekin muualle nukkumaan krapula pois, ettei toisen tarvii muksun kans kikkailla ihmeitä, että se väsynyt sais itsensä kasaan.
Meillä ei kyl harrasteta muutenkaan noita kellonaikoja, ulkoillaan niin harvoin, että ollaan just sen aikaa kun satutaan viihtymään.

"vieras"
Aivan. Tämän takia meillä sovitaan, että tulee viimeistään kuuteen mennessä kotiin :) ei oo vielä koskaan menny yli kolmen. Ei tarvii yöllä heräillä puhelinsoittoihin, eikä yoisen muistaa kytätä kelloa. Kyllähän sen sit aamulla näkee et on tullu jos ei yöllä herää siihen ku toinen tulee. Sen kerran kun pääsee menemään niin menköön tappiin asti :D

pilipali
Meillä ei onneks koskaan edes sovita että mihin aikaan sieltä baarista "pitää" tulla kotiin. Tai no sellainen sopimus on että mielellään ilmoittaa toiselle jos aikoo jäädä johonkin yöksi. Mutta eipä siihenkään maailma kaadu jos sattuu jonkun kaverin sohvalle sammumaan eikä muista siitä viestiä laittaa. Tai no mies varmaan saisi hepulin jos minä olisin ilmoittamatta yötä poissa.

Entäs sitten kun käykin niin, että toinen unohtaa ilmoittaa, niin eikä se vain tuo turhaa huolta. Ja mitä te sitten teette? Istutte ja huolehditte? Soitatte poliisille? Soitatte sairaalaan? Pakkaattee muksut autoon ja lähdette etsimään miestä? Soitatte kaikki miehen kaverit läpi?

Vittuuntunut
Mua kyllä ärsyttää, kun mies aina baariin lähtiessään kirkkain silmin ilmoittaa tulevansa kotiin ennen puoltayötä. Tämä ihme on 20 vuoden aikana jäänyt näkemättä. En kaipaa viestejä, mutta tekisi huutaa päin naamaa, mitä mieltä oon siitä, että lupaa tulevansa jokaikinen kerta aikaisin kotiin, vaikkei ikinä tule. Etenkin, kun en itse ikinä omatoimisesti kysy, milloin herra aikoo kotiutua.

Entäs sitten kun käykin niin, että toinen unohtaa ilmoittaa, niin eikä se vain tuo turhaa huolta. Ja mitä te sitten teette? Istutte ja huolehditte? Soitatte poliisille? Soitatte sairaalaan? Pakkaattee muksut autoon ja lähdette etsimään miestä? Soitatte kaikki miehen kaverit läpi?
Jos vaikka on sovittu että tulee kun tulee taikka että menee kaverinsa luo yöksi?

Jos taas on sovittu ilmoituksesta niin kyllä tiedustelisin kavereilta viimeistään aamulla.

Viimeksi muokattu:
"poks"
Meillä sovitaan sellainen suuntaa-antava tuloajankohta. Onko odotettavissa, että kotiudutaan alkuyöstä vai meneekö aamupuolelle. En voi mitään sille, että nukun koiranunta toinen silmä auki, jos mies ei ole kotona. Saatan itse kotiin jääneenä laittaa viestin jossain vaiheessa, kun uni alkaa viedä voiton. Nukun paremmin, kun miehestä on kuulunut jokin elonmerkki. En osaa myöskään selittää, miksi hän ei sitten tulisikaan, ei mulla ole mitään erityistä kauhukuvaa mielessä.

"vieras"
Joskus laitan viestin jos hereillä vielä olen, kysyn jääkö vielä pidempään.
Riippuu tilanteesta, jos baarit on jo menneet kiinni eikä miestä kotiin kuulu niin soitan perään.

Mies on aina vastannut viestiin tai puhelimeen, jos olen soittanut, en tiedä mitä sitten tekisin jos ei mies edes vastaisi useampaan kertaan soitettaessa, varmaan soittaisin baarikaverille tai jos menee tosi myöhäiseen eikä miestä kuulu, niin lähtisin etsimään.

Vaikka niin sitten. Mies pari vkoa sitten kävi työhaastattelussa, joka venähti ja ajoi sit Joensuuhun. Mues ajatteli soittaa mulle vasta myöhemmin, mutta anoppi ehti soittaa mulle ja miehelle jo ennemmin. Anopin soitettua, ettei miehestä kuulu, olin jo valmis soittamaan kaikki instanssit läpi.

"vieras"
Mutta miksi se huoli painaa? Kun kerran tietää mihin toinen on lähtenyt ja tietää että tulee yöllä kotiin? Eikö sitä voi ajatella niin että kun toinen lähtee kavereiden kanssa baariin niin se tulee sieltä sitten kun itse haluaa, kuitenkin aina jossain vaiheessa yöllä, viimeistään kun baarit ja grillit/pitseriat menee kiinni.

Tämä siis tietenkin olettaen että kyseessä luotettava ja järkevä aikuinen, ei sellainen johon ei voi luottaa kun ottaa alkoholia. Tämä on oikeastaan jo sitten ihan toinen asia, se miksi sitten ollaan ihmisen kanssa johon ei voi luottaa, varsinkin jos kyseessä esim. puoliso joka alkoa ottaessaan ei tunne juomisen rajojaan ja lähtijä tietää tämän itsekkin ja sitten kotona oleva saa aina pelätä että pystyykö toinen edes huolehtimaan enää itsestään ulkona ollessaan.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Mä en muutenkaan ymmärrä noita aikoja, että miksi ihmeessä sitä pitää sopia joku aika, jolloin on oltava kotona. Siis jos menee baariin, grillibileisiin tai mihin vain juhlimaan niin eikös niissä viihdytä niin kauan kuin viihdytään?

Mä haluan miehen ilmoittavan sen, koska hän on hypännyt taksiin ja lähtenyt tulemaan kotiinpäin.

Mun on jotenkin tosi vaikeaa saada nukutuksi, kun mies on baarissa...pelkään, että hälle sattuu jotain tms. Enkä periaatteessa suotta, sillä vaikka mieheni ei todellakaan haasta riitaa, eikä edes vastaa siihen, vaan lähtee pois, on hänelle todella usein käynyt niin, että sitä riitaa tullaan hänen kanssaan haastamaan. Ja joku kerta voikin sitten käydä niin, ettei tilanteesta pääse puhumalla pois.

Kun mies laittaa taksista viestiä, mä en enää yleensä sen jälkeen heräile, vaan nukun aamuun saakka. Sitä ennen heräilen ihan jatkuvasti.

"..."
Jos mies on sanonut kotiutuvansa yhden maissa ja satun heräämään klo kolme ihan itsekseni, en saa enää nukuttua, jos miehestä ei ole kuulunut mitään. Joskus tällaisia on sattunut ja on ihan hölmöä kerätä sitten kotona huolta ja sitä myöten kiukkua, kun toista ei tietenkään saa kiinni, jos baarissa on. Siksipä ollaankin sovittu, että jos menee pitkäksi aika, laittaa viestin että tuleekin vasta myöhemmin. Saa toinen rauhassa nukkua ja toinen juhlia.

Meillä ei ole tapana laittaa aikuisille kotiintuloaikoja, mutta jos itse on ilmoittanut johonkin aikaan tulevansa, on ihan reilua ilmoittaa muutoksesta. Toimii molemmin päin meillä. Vaikka mies ei kyllä itsekseen keskellä yötä heräile :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";28582743]Mutta miksi se huoli painaa? Kun kerran tietää mihin toinen on lähtenyt ja tietää että tulee yöllä kotiin? Eikö sitä voi ajatella niin että kun toinen lähtee kavereiden kanssa baariin niin se tulee sieltä sitten kun itse haluaa, kuitenkin aina jossain vaiheessa yöllä, viimeistään kun baarit ja grillit/pitseriat menee kiinni.

Tämä siis tietenkin olettaen että kyseessä luotettava ja järkevä aikuinen, ei sellainen johon ei voi luottaa kun ottaa alkoholia. Tämä on oikeastaan jo sitten ihan toinen asia, se miksi sitten ollaan ihmisen kanssa johon ei voi luottaa, varsinkin jos kyseessä esim. puoliso joka alkoa ottaessaan ei tunne juomisen rajojaan ja lähtijä tietää tämän itsekkin ja sitten kotona oleva saa aina pelätä että pystyykö toinen edes huolehtimaan enää itsestään ulkona ollessaan.[/QUOTE]

Se huoli painaa siksi, että jos toinen on ilmoittanut tulevansa kahdelta eikä tule kahdelta tai ilmoita muuta, ja kyseessä on usein tällaisista ilmoituksista kiinni pitävä henkilö, niin on ihan ymmärrettävää olettaa, että on mahdollisesti sattunut jotain yllättävää eikä välttämättä positiivista. Sen sijaan se onkin eri asia, onko "kotiintuloaikaa" pakko ilmoittaa tai onko sen oltava ennen aamuviittä, mutta JOS sellaisen on ilmoittanut ja siitä selvästi lipsuu, on ymmärrettävää huolestua.

Yhteistyössä