lucifer
Eihän se naimisiin meno oo mikään välttämättömyys, jos ei halua mennä niin sitten ei tarvi mennä.
Naurettavaa ajattelua. Toi jos mikä on sellaista ajattelua, joka todistaa että suhtautuu avioliittoon liian vakavasti. Eli sama kuin sulle laitettais lappu, että "Haluutko 350 euroa rahaa kuussa jos miehellesi ja lastesi isällesi tapahtuu jotain vai et". No ruksaat että EN HALUA. Ja ihan vaan siksi, että "kun ahistaa semmoset häät ja ei sitä viitti maistraatissa mennä naimisiin ku sitte katuis".Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28579819:siksi koska mä en näe tarvetta mennä naimisiin.
ainoat perusteet sille miksi pitäisi mennä naimisiin on eläkkeet jne, ja mähän en rahan takia naimisiin halua mennä :xmas:
meille tää avoliitto on ihan sopiva juttu :heart:
Sitä maksetaan sun loppuelämä. Se minimiosa tulee aina, ja se on jotain 300 euroa kuussa. Tietankin jos on varakas, niin eihän tommonen 3600 euroa vuodessa tunnu missään.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28579844:mun käsittääkseni leskeneläkettä maksetaan vain hetken, sen jälkeen se on riippuvainen tuloista.koska olen töissä, en sitä saisi.
ja jotkut rahat meni niin, et osa maksetaan lapselle, osa leskelle, mut jos ei oltu naimisissa, kaikki menee lapselle.
Sitä maksetaan siihen saakkaa että menee uusiin naimisiin tai alkaa itse saada eläkettä. Leskeneläke suhteutetaan omiin tuloihin. Lapset saa aina perhe-eläkettä johon ei muut tulot vaikuta. Mulla tuo leskeneläke on bruttona vähän alle 1000 euroa. Ja olen ihan työssäkäyvä, palkka bruttona n. 3200 euroa.Alkuperäinen kirjoittaja Leskeneläke;28580506:Sitä maksetaan sun loppuelämä. Se minimiosa tulee aina, ja se on jotain 300 euroa kuussa. Tietankin jos on varakas, niin eihän tommonen 3600 euroa vuodessa tunnu missään.
No minä pärjään ihan mainiosti rahallisesti, jos elämäni rakkaus, avoparini, tuosta kuukahtaisi (toivottavasti ei!). Leskeneläkkeen takia ei olla ajateltu että instituutio, joka ei meitä kiehdo, olisi sen arvoista. Miksi tämä taas kampeaa niiiiiin kamalasti avioliitossa olevia?Siis naurettavaa kun jotkut heti ajattelee naimisiinmenon ja tulee paineita jostain isoista häistä sun muuta. Sitähän voi vaan merkauttaa rekisteriin suhteen viralliseksi maistraatin kautta. Eikä tartte edes kertoa kenellekkään. Näin on mulla muutama kaveri tehnyt.
EI mua se kiinnosta jos joku haluaa elää avoliitossa vaikka koko elämänsä. Siinäpä jättää sitten ton leskeneläkejutun väliin. Samahan se on, että jotkut ei hae asumistukea vaikka saisivat ja jotkut eivät penää kaikkia tukia mitkä heille kuuluisivat. Itse otan kyllä ilmaisen rahan.
Ja se että virallistaa suhteen rahan takia ei tarkoita että olisi toisen kanssa yhdessä rahan takia. Mutta joillekkin on vaan niin pirun vaikee ymmärtää tätä.
Loppuelämää se ei useinkaan noin suuri ole. Alkueläkkeen suuruus on 324,93 e/kk sitä maksetaan 6 kk tai siihen asti kun täyttää 65 vuotta. Jatkoeläke on vähintään perusmäärän suuruinen eli 101,78 e/kk ja sitä maksetaan jos samassa taloudessa asuu yhteinen, puolison tai oma alaikäinen lapsi.Alkuperäinen kirjoittaja Leskeneläke;28580506:Sitä maksetaan sun loppuelämä. Se minimiosa tulee aina, ja se on jotain 300 euroa kuussa. Tietankin jos on varakas, niin eihän tommonen 3600 euroa vuodessa tunnu missään.
tässä puhutaan vain Kelan maksamasta leskeneläkkeestä, lisäksi on se ansiosidonnainen osuus kuten muutenkin eläkkeissä (Kelan kansaneläke+työeläke).Loppuelämää se ei useinkaan noin suuri ole. Alkueläkkeen suuruus on 324,93 e/kk sitä maksetaan 6 kk tai siihen asti kun täyttää 65 vuotta. Jatkoeläke on vähintään perusmäärän suuruinen eli 101,78 e/kk ja sitä maksetaan jos samassa taloudessa asuu yhteinen, puolison tai oma alaikäinen lapsi.
Leskeneläke - kela.fi